גיליון מס' 29 - 11.03.2012
 הגדל טקסט     הקטן טקסט     שנה צבע רקע
 
  ראשי | הרשמה | ארכיון | מכתבים למערכת | מכתב פתיחה      |      RSS  RSS
 
ראיון עם פרופ' רוני אבירם על עתיד מערכת החינוך בישראל, בהתייחס לשינויים התפיסתיים בעולם
מאת: רפאלה בלס



טעות לחשוב שניתן לממש "משהו קטן" מהמציאות הפינית, בעידן של מהפכות דרמטיות בכל האספקטים של הקיום האנושי. הדבר דורש שינוי מערכתי כולל ואסטרטגי. אם ננסה להעתיק, כפי שאנחנו עושים בדרך כלל, אלמנטים מסוימים מהמאפיינים של מערכת החינוך הפינית ולטעת אותם במערכת הישראלית – ניפול שוב לזרועותיה החמימות והקטלניות של ההתמכרות לפרויקטים סותרים או לשיטת הטלאים. עלינו לאמץ את מתודולוגיות החשיבה השיטתית והעקביות הביצועית הפינית – בהתאם למקרה הפרטי של ישראל.

 לכתבה המלאה לחץ כאן
גרסא להדפסה גרסא להדפסה

 למידה באמצעות פרויקטים כמענה ללימוד המיומנויות הנדרשות במאה ה-21
הד"ר רונית אשכנזי, הסמנכ"ל לפדגוגיה בעמל: כמה מילים על חשיבות המיומנויות המקצועיות החדשות הנדרשות במאה ה- 21, ועל הניעור המערכתי לו זקוקה מערכת החינוך בהקשר זה

 לכתבה המלאה לחץ כאן
 
מה בין תוכנית התקשוב הלאומית במערכת החינוך שלנו לזו של פינלנד?
ד"ר אלון הסגל משוחח איתנו על יתרונות האוטונומיה למורים מול חסרונות הריכוזיות

 לכתבה המלאה לחץ כאן
 

שלום לקוראינו !

בגיליון חגיגי זה ערכנו בשבילכם לקט ממיטב הוגי הדיעות בתחום החינוך והמחקר בארץ ובעולם שהתארחו בפינתנו - zoom out "  מהנעשה בארץ ובעולם ". חלק גדול מהם כמו למשל פרופ' עדה יונת , פרופ' אסא כשר , פרופ' שיזף רפאלי , פרופ' רוני אבירם , ד"ר אשר עידן , ד"ר אלון הסגל , ד"ר ישע סיון, פרופ' נמרוד אלוני, איתי טלגם ואחרים בוודאי תזכרו מכנסים שונים שערכנו במפ"ט עמל, האחרים כמו סר קן רובינסון הופיעו בכנסים בינלאומיים, ואותם תרגמנו במיוחד בשבילכם. כולם מרצים מן השורה הראשונה, אשר חלקו איתנו את דיעותיהם המקוריות, הנחרצות - והסותרות לעתים - בשאלה – מהן המגמות הנוכחיות ומהו האופק שאליו כדאי לנווט את ספינת החינוך שלנו.

                                                                          לחצו על התמונות

ומבלי להתייחס לדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב שאלת החינוך במדינות סקנדינביה – אי אפשר, ולכן, לצד הרהורים עדכניים של פרופ' עמי וולנסקי, פרופ' רוני אבירם, ד"ר אלון הסגל והד"ר רונית אשכנזי, אנו מביאים בפניכם לראשונה סקירה על מגמות בחינוך הטכנולוגי בדנמרק, כפי שהרצתה לאחרונה הגב' סוזאן גוטליב מאונ' מטרופוליטן בביקורה בישראל במסגרת תהליך טורינו 2012. תהליך טורינו , (שעליו דיווחנו בגיליונות הקודמים), נועד להעריך את החינוך הטכנולוגי במדינות עמיתות מטעם האיחוד האירופי, וישראל לוקחת בו חלק באמצעות משרד החינוך, משרד התמ"ת ונציגי רשתות החינוך הטכנולוגי הגדולות, עמל ואורט.

קריאה מהנה!
גילי ורפאלה


 לכתבה המלאה לחץ כאן
 גרסא להדפסה
 

עמי סלנט, עורך פורטל מס"ע , מסקר את עיקרי הרצאתו של הפרופ' עמי וולנסקי
ואת הרצאתה של Prof. Lea Kuusilehto, University of Jyväskylä, Finland
שניתנו במסגרת יום עיון במכון מופ"ת: 

מגמות שינוי בעולם החינוך – והיכן ישראל?
פרופ' עמי וולנסקי, המנתח בין היתר את השיטה הפינלנדית בהוראה, טוען בהרצאתו, שאנו נמצאים כרגע בעיצומו של שינוי פרדיגמה, אותו הוא מכנה " הגל השלישי בחינוך ". הגל הזה כולל ביזור עמוק של סמכויות לבתי ספר, גמישות פעולה גדולה יותר למוסד החינוכי, דרגות חופש למורים, תרבות של אמון, ותכנון הלימודים של התלמיד - במרכז. ואולם היכן ישראל בכל הגל הזה? האם תרבות העבודה הריכוזית במערכת החינוך וקידוש הסטנדרטיזציה - מתחילים להיסדק? על כך בסקירה שלפניכם

 לכתבה המלאה לחץ כאן
 גרסא להדפסה
 

 החינוך הטכנולוגי בדנמרק
סקירה על אבטחת איכות בחינוך הטכנולוגי בדנמרק, מאת הגב' סוזאן גוטליב, אונ' מטרופוליטן דנמרק
הסקירה ניתנה במסגרת סמינר שעסק בנושא אבטחת איכות על החינוך הטכנולוגי, כחלק מתהליך טורינו פרוסס 2012


 לכתבה המלאה לחץ כאן
 גרסא להדפסה
 
 


שילוב נשים בדת, האמנם? הרב תחומי ל.ד. ת"א מציג מערך שיעור בדיגלו, כחלק מלמידת פרויקטים עם האונ' העברית


הפוסטר שהוצג בכנס צ'ייס 2012: הטמעת טכנולוגיות חדשניות בבתי הספר הטכנולוגיים, מיזם משותף לקבוצת עמל ובריינפופ


הפוסטר שהוצג בכנס צ'ייס 2012 : "יש לי פדגוגיה והיא תנצח" - מיזם משותף של האונ' העברית וקבוצת עמל להכשרת מורים
 
  כניסות לאתר: 885308
 
להסרה מרשימת התפוצה  | לאתר עמלנט

© כל הזכויות שמורות למפ"ט עמל 2012

האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions