דף הראשי
 
הגן הטרופי - אתרי הוורדפרס של עמל ערוץ יוטיוב לעמל הרב תחומי ב-facebook
הצג סרגל נגישות
בתי ספר ומכללות




סביבות מתוקשבות
אתרי פעילויות
תחומי תוכן
אתרי אינדקס
5,592,535 כניסות לאתר
 
 
חורף בעמלנט


מהו ההבדל בין ענני נוצה, ענני כבשים, עננים שקופים וענני עדשה? על כל אלו תוכלו לקרוא במדור הפיזיקה שלנו, בצירוף תמונות מרהיבות;
במדור הקולנוע , תוכלו לשמוע על התלבטויותיו של הצלם החובב בתאורה עונתית משתנה.
במדור הארכיאולוגיה , תוכלו ליהנות מתיאורי הגן האמנותי בארמונות החורף של הורדוס ומלכי החשמונאים ואף לעיין בתרשים הארמון שנחשף ביריחו.
האם החורף השנה מבשר שנה גשומה או שנת בצורת? מהו אקוויפר? האם כדאי לייבא מים מארצות סמוכות? מדוע משק המים בישראל פגיע כל כך? כל זאת ועוד במדור איכות הסביבה.
קחו פסק זמן הביטו בשעונכם לרגע, התדעו מהו הקשר בין עונות השנה המתחלפות למדידת הזמן? לא? על כך תוכלו לקרוא במדור המדעי.
 נקנח (את אפנו) במדור הרפואי. השפעת מתעתעת שוב! מה רוצים מאיתנו כל הנגיפים הללו? (אפצי' ) מה ניתן לעשות? שאלות, התלבטויות ודרכי פעולה. לבריאות!




קולנוע
עמלנט / עושים תקשורת
מתוך: איזור הדמדומים
"איכותו של אור היום משתנה ללא הרף. בקיץ יש לאור איכות שונה מאשר בימי החורף ובשעות הצהרים האור הרבה יותר חזק ומסנוור מאשר בשעות הערב. אולם אין לוותר על החום שמפיק האור הטבעי בשעות הקיץ לפני שקיעת החמה... כל מה שרציתם לדעת על צילום בשעת דמדומים בכתבה הבאה"



ארכיאולוגיה
עמלנט / המגמה לעיצוב האמנויות והאדריכלות
מתוך: הגן כנוף מסומל ביהדות
" אהוד נצר, שחפר באתרי ארמונות החורף של מלכי החשמונאים ובית הורדוס ביריחו, חשף מילוא שנבנה כדי להכשיר שטח ל"גן שקוע" בדרומו של ואדי קלט. הגן השתרע מצפון מערב לתל המלאכותי והיה עשיר בגומחות דקורטיביות לשתילת צמחי נוי. בשני קצות הגן הייתה טיילת של שדרות עמודים כפולים (פריסטילום) ומשם אפשר היה להשקיף על הגן..."



פיזיקה
עמלנט / פיזיקה נטו
מתוך: קרוב לעננים
"בילדותנו, נהגנו לראות צורות שונות ומשונות בעננים - בעלי חיים, ארמונות, ספינות חלל ומה לא. העננים הם תופעה שכיחה מאד בחיינו. הם מופיעים בתקופת החורף והסתיו אבל גם בתקופת האביב והקיץ. מהם עננים וכיצד הם נוצרים? על כך - במאמר שלפניכם"



רפואה
כשהחיידקים מנצחים, מאת דודי גולדמן, באדיבות ידיעות אחרונות
קרוב למאה שנה נאבקים המדענים בחיידקים באמצעות פיתוח אנטיביוטיקה שמביאה להשמדתם, אך האויבים לא מרימים ידיים אלא מפתחים נגד התרופות עמידות מרשימה. מה עושים כדי להביס אותם? אולי לישראלים יש פתרון

עמלנט / מיקרואורגניזמים
מתוך: השפעת המתעתעת
"... למרות שנגיפי השפעת אינם עוברים בקלות בין סוגים שונים של בעלי חיים מקובל היום לחשוב שעופות מים, בעיקר ברווזים, הם המאגר העיקרי של נגיפי השפעת בטבע ושנוצרים התנאים מתאימים, הם מדביקים בעלי חיים נוספים"...

עמלנט / מיקרואורגניזמים
מתוך: שימוש במרפאות התראה לניטור נגיפי השפעת בעונת החורף 1997-1996
"ביוזמה משותפת של המרכז הלאומי לבקרת מחלות, רשת המחקר של רופאי-ילדים בקהילה, רופאי-משפחה בקהילה והמרכז הלאומי לשפעת במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, הוקמה רשת לניטור מחלת השפעת בעונת החורף 1997-1996. הקמת המערכת איפשרה משלוח קבוע לרופאי-הקהילה בכל שבוע בתקופת הניטור. מישטחי אף ולוע נלקחו מ- 571 חולים במחלה "דמויית שפעת"...




איכות הסביבה
עמלנט / מים וחיים
מתוך: עמוד השער
"מים הם מקור חיים, שבלעדיו לא יכולים להתקיים חיים על פני כדור הארץ. אף על פי כן, האנושות אינה יודעת לשמור על נכס יקר זה. באתר מים וחיים מוצגים היבטים שונים הקשורים לנושא וביניהם: המים במאה ה- 21, אקולוגיה של מים, זיהום, מקורות מים, שימושים ומדיניות המים של מדינת ישראל"

עמלנט / מים וחיים
מתוך: המים במאה ה 21 / על מקורות המים בישראל
"כידוע שטח בנוי, כבישים ומדרכות מקטינים את אפשרויות החלחול של מי הגשמים. מאחר ובישראל מצויים מרבית השטחים הבנויים במישור החוף שבו כמות המשקעים גדולה מהממוצע, נוצר מצב לפיו רוב מי הגשמים היורדים על פני שטחים אלה אינם נלכדים!..."



מדע
עמלנט / פורטל מדע וטכנולוגיה
מתוך: זמן ולוחות שנה
"אורך היום נקבע מן הזריחה עד לשקיעה ואורך הלילה - מן השקיעה עד לזריחה העוקבת, כאשר הן אורך היום והן אורך הלילה חולקו כל אחד ל- 12 חלקים שווים. אולם, כיום ידוע כי ביום הארוך ביותר בירושלים, לדוגמה, משך הזמן החולף מזריחה לשקיעה הוא כ- 14 שעות של היום, לעומת הערך של כ- 10 שעות ביום הקצר ביותר. על כן, יחידת הזמן הקרויה שעה וכן היחידות הנגזרות ממנה היו שונות מיום ליום, כאשר השעה הקצרה ביותר בירושלים היתה בת כ- 50 דקות של היום ואילו השעה בימות הקיץ הארוכים ביותר עמדה על כ- 70 דקות של היום. שעון שכזה שימש עד המאה התשע-עשרה, למשל בתורכיה השכנה, כאשר אורך השעה היה משתנה, לשמחת לבם של תלמידי בתי הספר, שעיקר לימודיהם היה בחודשי החורף, שבהם הימים מתקצרים ועמם היו מתקצרות שעות הלימוד!..."



 

גרסא להדפסה גרסא להדפסה

 לדף הבא       לדף הקודם