דף הראשי
 
הגן הטרופי - אתרי הוורדפרס של עמל ערוץ יוטיוב לעמל הרב תחומי ב-facebook
הצג סרגל נגישות
בתי ספר ומכללות




סביבות מתוקשבות
אתרי פעילויות
תחומי תוכן
אתרי אינדקס
5,592,856 כניסות לאתר
 

פרויקט גוגל אמנות פותח שעריו למורי אמנויות העיצוב
ביוזמת המינהל למדע וטכנולוגיה, משרד החינוך ורשת עמל

 
22/8/2012
 


מבט על ממשרדי גוגל ישראל

החודש התארחו נציגי משרד החינוך ורשת עמל במשרדי גוגל ישראל, לסדנת הכרות, חשיבה ופיתוח פעילויות לימודיות למיזם המיוחד Google Art Project. בפגישה לקחו חלק המפמ"ר לאמנויות העיצוב עינת קריצ'מן, עדי אלטשולר מנהלת תחום החינוך בגוגל, נעם טופלברג מדריך ארצי לאמנויות העיצוב, גילי אלון מנהלת עמלנט, מדריכת המגזר הדתי ברכה גולדנברג, מדריכת מחוז דרום של המגמה מירי לוין וקבוצת מורים נבחרים של מגמת אמנויות העיצוב.

עדי פתחה את הסדנה באומרה כי למרות היותה של גוגל חברה עסקית,היא מגלה אכפתיות ומוכנות לרתום את מיטב הטכנולוגיות שלה לשירות החינוך. עוד הוסיפה, כי סדנה מסוג זה הינה ראשונה בעולם ובמידה שתצליח, תופץ ברחבי גוגל העולמית. סוכם שהפעילויות וחומרי הלימוד שיפותחו, יתורגמו ויפורסמו בפרויקט. כמו כן ניתן יהיה לקיים שיתופי פעולה בינלאומיים עם מורים סביב יצירה ושיתוף פעילויות לימודיות.


מימין לשמאל: נעם טופלברג, עינת קריצ'מן, גילי אלון, ברכה גולדנברג

עינת קריצ'מן – מפמ"ר אמנויות העיצוב, ציינה כי יום שכזה הוא הזדמנות לדיאלוג והתחדשות של חומרי הלימוד, דרך ההוראה של המגמה ושילובה בחזון תוכנית התקשוב הלאומית.

היום החל בשיחת ועידה עם מנהל הפרויקט בלונדון - אמית סום, שהיה נרגש מהמפגש עם מורים ומחנכים על הפרויקט שיזם. אמית סיפר על ייחודו של המיזם, על החזון, הביצוע הטכנולוגי והפוטנציאל החינוכי:
הפרויקט החל לפני 5 שנים כמיזם קטן יחסית, שהמובל על ידי מספר מ"שוגעים לדבר" מעובדי גוגל. מדובר בשיתוף פעולה בין גוגל למוזיאונים על בסיס רצון הדדי ללא תמורה כספית לאף צד.
הרעיון שהנחה את המפתחים, התבסס על אהבת האמנות וחשיפתה לציבור הרחב בהבנה שלעולם לא נוכל לטייל ולהגיע לכל מרכזי האמנות בעולם.


קארין עדן ממוזיאון ת"א מדריכה את מורי המגמה ברזי גוגל ארט

המיזם מאפשר לכל אדם לצפות במיטב המוזיאונים, הגלריות והיצירות באמצעות האינטרנט, באיכות ורזולוציה גבוהה במיוחד, ומאפשר בו זמנית המחשה מרחבית של המקום בו נמצאת היצירה, בתוך ההקשר של הגלריה. 
הפרויקט, שהחל במספר מצומצם של מוזיאונים, הגיע כיום ל- 151 מוזיאונים, ועדיין ממשיך להתרחב.
במהלך הפרויקט נסרקו כ – 30,000 יצירות אמנות באיכות גבוהה המאפשרת צפייה בפרטי פרטים.
השפע הרב הופך את המיזם לאידיאלי לתחום החינוך והוראת האמנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה והתנ"ך. אמית ציין שאנשי גוגל אחראים על הצד הטכנולוגי, אך על בחירת היצירות והגלריות אחראים אך ורק המוזיאונים, אשר פועלים לפי שיקולי דעתם וחוקי זכויות היוצרים. אמית סיכם את השיחה באומרו כי ישמח שהמיזם ישמש את בתי הספר בעולם וכי טמון בכך פוטנציאל גדול.


עדי אלטשולר, מנהלת תחום חינוך בגוגל

בחלקו השני של היום נחשפו המורים לכל משמעויות של הפרויקט
הפרויקט מבוסס על טכנולוגית  Street View, בעזרת המצלמות המיוחדות צולמו כל הגלריות צילום פנורמי במטרה לזמן לכל אחד, בכל זמן חוויה של סיור אמיתי במוזאוני העולם.הפרויקט מאפשר לבצע סיורים וריטואלים, לצפות בגלריות, תצוגות, יצירות אמנות. ניתן לחפש בפרויקט באמצעות מפתח של מדינה, אמן, טכניקה, אוסף, תאריך ועוד .
רוב היצירות מצולמות באיכות גבוהה מאוד (מאות מגה פיקסלים) ויש יצירות נבחרות, כמו לדוגמה - היצירה "ליל כוכבים" של ואן גוך, אשר מצולמות באיכות של גיגה פיקסלים, דבר המאפשר להבחין בפרטים שכמעט ולא ניתן לראותם בשטח בעין רגילה, כמו מרקם הקנבס או סדר הפרדת הצבעים במשיכות המכחול.
האוספים שמוצגים בפרויקט מאורגנים על פי  בחירת המוזיאונים ולא לפי תפיסה אוצרותית אחידה.

הפוטנציאל הלימודי חינוכי
הכלי במהותו מזמן חקירה וגילוי עצמאי ואקטיבי של עולמות התוכן בפרויקט, והוא מתאים מאוד לתפיסות החינוך המובילות היום, המדגישות למידת חקר עצמאית מבוססת פרויקטים.
כל תלמיד יכול להיות אוצר וליצור לעצמו גלריה ואוסף אישי, או לסייר בין אוספים קיימים שהכינו אנשים שונים אשר שיתפו את דרכם בפרויקט ( ממש כמו שמשתפים פלייליסטים ביוטיוב) . ניתן לשלב בגלריות האישיות סרטונים מיוטיוב, לספק הסברים אישיים, לארגן את הגלריה מחדש ואף להציגה כמצגת או סרטון.
ניתן לבחור נושאים חוצי תקופות ולקיים מסעות בזמן הבוחנים למשל את מודל גוף האישה לאורך ההיסטוריה, את התנ״ך באמנות, את מוטיב הזר, מוטיב היהודי וכדומה.
ניתן לחקור חתכים לפי יצירות, השוואה בין מוזיאונים, חקירה של סוגי אוצרות, ובעיקר חקירה של מהי אמנות ובחינה מעמיקה של מושגי יסוד חזותיים. כך ניתן לבנות גלריה מפרטים משמעותיים של הבנת האמנות, לחקור כל פרט ופרט, להבין מה הוא מייצג וליצור אוסף קבוצתי מקיף, כמו גם להתמקד בנקודות ספציפיות ביצירה עד לגילוי השלם.

בהמשך היום המורים התחלקו לקבוצות עבודה בהן פיתחו פעילויות ומערכי שיעור המשלבים עבודה מעשית עם לימוד עיוני באמצעות הכלי של Google Art. מערכים אלו יפורסמו באתר מפגשים מהסוג החזותי כחלק מחומרי הלימוד במגמת אמנויות העיצוב ואף יתורגמו ויופיעו בשפות שונות בגוגל העולמי כפיילוט המציג שיתוף פעולה בין Google Art ובין מוסדות חינוכיים העוסקים בהוראת אמנות.


לאתר מפגשים מהסוג החזותי 
לפעילויות שפיתחו המורים (תוצרי יום עיון זה)


 
 
 
גרסא להדפסה גרסא להדפסה
 
לדפים כיתות חכמות לאתר חומרי למידה מתוכשבים
לאתר למידה מבוססת חקר ופרויקטים
חדשות
אות הצטיינות של קבוצת עמל לשנה"ל תשע"ה, הוענק לתשעה תלמידים ברשת על פעילות התנדבותית ייחודית - 21.6.15
בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים זכה במקום הראשון בתחרות הארצית של ניפטי ונבחר לייצג את ישראל בתחרות העולמית שתיערך בניו יורק ב-2016 - 9.6.15
ביה"ס הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות חדרה, זכה באות הנשיא לחינוך לשותפות - 8.6.15
נחנך מרכז היזמות החדש של עמל לסייבר ופיתוח אפליקציות ברב תחומי עמל שבח מופת ת"א, במעמד הנשיא לשעבר שמעון פרס - 8.6.15
ביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת להייטק ולמדעים, זכה בפרס עיריית ת"א על יזמות וחדשנות חינוכית - 14.5.15
אות מצטיין הנשיא לחיילים מצטיינים ביום העצמאות ה-67, לרונן ארץ קדושה, בוגר ביה"ס הרב תחומי עמל רמות באר שבע - 21.4.15
בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים זכה באליפות הקטרגל הארצית של רשת עמל - 20.4.15
הוענקו מלגות לתלמידי עמל מקרן ע"ש הדסה גסטהלטר ז"ל - 16.4.15
מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום בכנס אדיוטק 2015: "קבוצת עמל מובילה כיום חשיבה אחרת ושיטות לימוד שמקדמות יזמות, מחקר ושיתופי פעולה" – 26.2.15
פרס בינלאומי יוקרתי הוענק לקבוצת עמל בוועידת היזמות הקהילתית של האיחוד האירופי בטורינו - 26.11.14


לרשימה מלאה
 
הפוך את עמלנט לדף הבית
תגובות:
שם:
עיר:
דוא''ל:
כותרת: