נתוני רקע ותוכניות לימוד במגמה
מקצוע מוביל תקשורת וחברה התמחות בתקשורת אלקטרונית התמחות בפרסום ויחסי ציבור הנחיות כלליות להפקת פרויקטון
מגמות טכנולוגיות חוזי - נתוני רקע
-
פועלת מזה 30 שנה בנתיב הטכנולוגי
-
מקיפה כ - 100 בתי ספר תיכונים ומכללות על-תיכוניות
-
פועלת בכל המגזרים : ממלכתי, ממלכתי-דתי, התיישבותי וערבי
-
הפיקה 35 כותרים: תוכניות לימודים, מקראות, מערכי שעורים וקלטות
-
מפעילה 6 צוותים אקדמים המלווים את תוכניות הלימודים והתאמתן לסביבה המשתנה
-
מקיפה כ- 6000 תלמידים
-
מחייבת את הבעלויות ללמוד ולהבחן בכל אחד משלוש קבוצות מקצוע הלימוד וכן הצטיידות של תשתיות טכנולוגיות מתאימות
-
הכשרת עובדי הוראה: הרחבת הסמכה להוראה וכן השתלמות בהיקף של 112 שעות בשנה לכל מורה במגמה
מגמת מדיה ופרסום - סה"כ 1800 שעות ( י'-י"ב)
תוכניות הלימודים : » תקשורת וחברה א' » תקשורת וחברה ב' » המבניות בתקשורת וחברה ג' » השלמה בתקשורת למקצוע מדעי הטכנולוגיה
מקצוע מוביל: "תקשורת וחברה" סה"כ 600 שעות
-
1 יח"ל כיתה י', תקשורת וחברה א', סמל שאלון 832101,
-
2 יח"ל כיתה י"א, תקשורת וחברה ב', סמל שאלון 832201
-
2 יח"ל כיתה י"ב, תקשורת וחברה ג', סמל שאלון 832202
התמחות "תקשורת אלקטרונית" סמל ההתמחות 31.10 התמחות ניו מדיה סמל התמחות 31.10 התמחות"פרסום ויחסי ציבור" סמל ההתמחות 31.20
יעדי המקצוע : הקניית כלי ניתוח, הערכה וביקורת של הידע הפורץ מערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים. במרכז המקצוע עומדת חווית הצפייה בטלוויזיה כמדיום דומיננטי משקף והמעצב את ההוויה התרבותית החברתית והפוליטית.
תכני הלימוד :
התמחויות
" תקשורת אלקטרונית " - סה"כ 600 שעות [סמל התמחות 31.10]
1 יח"ל עבודה בכתב הפקות בתקשורת א' (פרויקטון) בכיתה י"א סמל שאלון 862101 2 יח"ל פרויקט גמר הפקות בתקשורת ב' בכיתה י"ב סמל שאלון 862202 2 יח"ל עבודת חקר הפקות בתקשורת ג' סמל שאלון 862202
יעדי ההתמחות : הקניית ידע מעשי בהפקות טלוויזיה (ז'אנר דוקומנטרי) וברדיו
תכני הלימוד :
משנה"ל תשס"ה פרויקטון גמר 1 יח"ל בתקשורת אלקטרונית סמל שאלון: 862101 ובקולנוע 828101
מערך בחינות ל עבודת הגמר תהיה:
-
1 יח"ל פרויקטון בכיתה י"א, בחינה בית ספרית באישור מפמ"ר. מערך הבחינה יוגש לאישור עד סוף חודש פברואר.
-
2 יח"ל עבודת גמר מעשית בכיתה י"ב.
-
2 יח"ל עבודה סמינריונית בכיתה י"ב.
מטרת הפרויקטון : לתרגל את המיומנויות והכישורים הדרושים להפקת פרויקט הגמר בכיתה י"ב לסרט דוקומנטרי או עלילתי.
מרכיבי הפרויקטון לסרט דוקומנטרי :
-
אורכו של הפרויקטון 5 דקות עד 7 דקות.
-
תחקיר מפורט של הדמויות המצולמות בסרט וכן תכנון אתרי וזוויות הצילום.
-
הסרט יצולם בלפחות שני אתרי צילום (2 לוקשנים).
-
הסרט יופק ע"י 3 עד 4 בעלי תפקידים (במאי, צלם, עורך).
-
בסרט יעשה שימוש בציוד הפקה מקובל: מצלמות, פנסי תאורה, מיקרופונים, מוניטור שדה ועוד.
-
הפרויקטון יכלול סרט ותיק הפקה מודפס המתיחס למטרות הסרט, תיאור התפקידים והמשימות של אנשי הצוות והבעיות שעלו המהלך הפקתו.
מרכיבי הפרויקטון לסרט עלילתי :
-
אורכו של הפרויקטון 5 דקות עד 7 דקות.
-
תסריט 5 עמודים שיכלול 2 עד 3 דמויות עד רמת שוטינג סקירפט.
-
התסריט יכלול 2 לוקשנים כולל צילום לילה.
-
הצוות יכלול 3 עד 4 בעלי תפקידים.
-
ציוד ההפקה יכלול: 3-4 פנסי קוורץ, ציוד סאונד, מיקרופון בום צוואר (גאן מייק) ומוניטור שדה.
-
תיק הפקה מודפס יכלול תאורי תפקידים של אנשי הצוות, הגדרת השוטינג תחקיר ראשוני וסיור לוקשנים.
תהליכי ההפקה ותוכניה צריכים לעמוד בכללי האתיקה העיתונאית (ו/או הפרסומיים) וצריכים להלום ערכים חינוכיים כאחד. בכל מקרה! תכני ההפקה יאושרו על-ידי מנהל/ת המוסד החינוכי.
" פרסום ויחסי ציבור " - 600 שעות [סמל התמחות 31.20]
1 יח"ל עבודה בכתב 2 יח"ל פרויקט גמר 2 יח"ל עבודת חקר
יעדי ההתמחות : הקניית ידע עיוני ומעשי בפרסום שיווק, דוברות ויחסי ציבור.
תכני הלימוד :
משנה"ל תשס"ה פרויקטון גמר 1 יח"ל
מערך בחינות ל עבודת הגמר תהיה:
-
1 יח"ל פרויקטון בכיתה י"א, בחינה בית ספרית באישור מפמ"ר. מערך הבחינה יוגש לאישור עד סוף חודש פברואר.
-
2 יח"ל עבודת גמר מעשית בכיתה י"ב.
-
2 יח"ל עבודה סמינריונית בכיתה י"ב.
מטרת הפרויקטון : הכנת תשתית מחקרית מוצקה שעליה יבנו התלמידים בכיתה י"ב את מסע הפרסום ויחסי הציבור. פרסום הוא תחום המבוסס במידה רבה על מחקר, הגדרת קהל היעד וצרכיו המיוחדים מהווים חלק חשוב בהצלחת הקמפיין.
יישום :
-
שאלון קצר כ-20 שאלות שנועד לבדוק האם יש הצדקה למוצר או למסע הפרסום.
-
50 עד 100 שאלונים שיצורפו כנספח לעבודת הגמר.
-
ניתוח נתוני הסקר והמסקנות.
-
פילוח שוק כבסיס להגדרת קהל היעד לפרסום.
-
concept Brief בריף קונספט - גיבוש הרעיון היצירתי והצגתו בכתב (3-5) עמודים.
מרכיבי הפרויקטון :
-
בחירת המותג - חברה
-
קהל היעד
-
שיווק נוכחי של המותג
-
מתחרים
-
בידול ומיצוב המוצר
-
מטרות הפרסום
-
תמהיל השיווק
-
חקר שוק - שאלון - ניתוח השאלון
-
הגדרת המטרות בעקבות הסקר
מומלץ להעזר:
-
הורניק וליברמן 1994 , יחידה 1
-
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
-
חברת דן אנד ברדסטריט
-
דוחות כספיים
-
ידיעות כלליות המופיעות במדיה
על תהליכי ההפקה ותכניה לעמוד בכללי האתיקה העיתונאית (והפרסומיים) להלום ערכים חינוכיים כאחד. בכל מקרה ,יאושרו תכני ההפקה על-ידי מנהל/ת המוסד החינוכי.
הנחיות כלליות לצורך הפקת הפרויקטון (כיתה י"א) ופרויקט גמר (כיתה י"ב) לתלמיד שמורה הזכות לבחור באופן עצמאי את נושא הפרויקטון/פרויקט ואולם על המורה המעשי ועל מרכז המגמה להקפיד ולמלא אחר ההנחיות שלהלן ובמיוחד בסרטים הכוללים צילומי עירום או מתייחסים לנושאים רגישים.
ההנחיות :
-
על הפרויקטון/פרויקט לעמוד בסטנדרטים אומנותיים ואסתטיים ולא לגלוש, בשום אופן, לניצול גס ובוטה של אובייקט/אובייקטי הצילום.
-
צילומים שיש בהם עירום של חלקי גוף חייבים להיות חלק מתוך תפיסה אסתטית המביעה תפיסה אומנותית כוללת.
-
צילומי עירום וכן שימוש בשפה בוטה לא יכולים, בשום פנים ואופן, להוות את מטרת הסרט ותכליתו אלא לשמש כאמצעי להצגת תפיסת עולם אומנותית.
-
חל איסור מוחלט להעסיק או לשתף קטינים בפרויקטים אלה הן כצלמים, מצולמים וכל עניין אחר הקשור בנושא.
-
יש לקבל הסכמה בכתב, מהורי התלמידים המפיקים את הפרויקטים וכן מהורי המצולמים והמשתתפים בנושאים אלה.
-
בכל מקרה יש לקבל מראש, את הסכמתו בכתב של מנהל בית-הספר להפקתם של פרויקטים אלה.
|