דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,465,930 כניסות לאתר
גלובליזציה - הקדמה

מאת: עדה זילבר ז"ל

מטרות אופרטיביות
ביבליוגרפיה
הקדמה
שיעור 1- הגדרת המושג ,גלובליזציה" ו"אימפריאליזם תרבותי". 
  דף עבודה 1
  דף עבודה 2
שיעור מספר 2 – לוקלי מול גלובלי

מטרות אופרטיביות:

1. התלמיד יגדיר את המושג "גלובליזציה"
2. התלמיד יגדיר את המושג "אימפריאליזם תרבותי".
3. התלמיד ישווה בין המושג "לוקלי" לבין המושג "גלובלי".

ביבליוגרפיה: (לתלמידים ולמורים)
• דפנה למיש, לגדול עם הטלוויזיה, אוניברסיטה הפתוחה, ‏2002. פרקים 4.41, (310-307) פרק 4.42 (310-315)
• צוקרמן, ארנון, טלוויזיה גלובלית,  משרד הביטחון. 1999, (עמ: א 12-17, ח 82-89, ט 90-101, יג 133-149).
• המדריך השימושי לתקשורת / פרפ' שמואל ליימן ווילציג. הוצאת וועדים, מאי 1994, (64-84).
• דפנה למיש. החופש לצפות, הוצאת רכס, (62-65)
• תקשורת, (מהדורה ניסויית) ד"ר יריב בן אליעזר, המרכז לחינוך טכנולוגי חולון, (34-36).
• תקשורת וחברה א,ב,ג. פרק ד' – חלון: הטלוויזיה בישראל.

הקדמה:
נושא הגלובליזציה היינו נושא קצר שמשתלב בנושאים שונים בהם נגענו כבר בשנה שעברה בפרקים: הטלוויזיה בישראל ואירוע מדיה. לכן נתן ללמדו במפגש אחד (2 ש' לימודיות) או מקסימום שני מפגשים.

שיעור מספר 1 – הגדרת המושג ,גלובליזציה" ו"אימפריאליזם תרבותי".
1. כשבוע לפני מועד השיעור יש לחלק את   דף העבודה מספר 1, לעבודה אישית או קבוצתית (עד 2 תלמידים), יש להסביר היטב את הדרישות (הבנת הנקרא).
2.  בראשית השיעור יש לחלק את הכיתה ל-9 קבוצות, לכל קבוצה יש להגדיר מהו הנושא בו הם יעסקו מא-ט. ולחלק את  דף העבודה הקבוצתי – מספר 2. (להקדיש 5-10 דקות).
3. שיחה במליאה על מסקנות הקבוצות. מתוך השיחה לנסות להגדיר (בשפה שלהם), את המושגים: "גלובליזציה" ו"אימפריאליזם תרבותי".
4. צפייה בסרטי הווידיאו שהובאו לכיתה.
5. צפייה בקטעים שהוכנו ע"י המורה וניתוחם: ספורט, מונדיאל, חדשות, פרסומות.
6. לקרוא את המאמר של ארנון צוקרמן "מהי טלוויזיה גלובלית" ו"אימפריאליזם תרבותי". ולהגדיר ע"פ הטקסט גלובליזציה ואימפריאליזם תרבותי.
7. לחלק לתלמידים דף הגדרות.
8. שיעורי בית: להביא לשיעור הבא עיתונים מהשבוע האחרון.


שיעור מספר 2 – לוקלי מול גלובלי
• להביא לכיתה עיתונים עם דוגמאות מובהקות של ידיעות גלובליות ולוקליות והמקום שהן תופסות בעיתון (בעיקר בעמוד הראשי ועמודי החדשות).
• מהדורה חדשות מוקלטת – של כותרות מתוך "סדר עולמי" (19.30 - ערוץ 2) מול כותרות מהדורת החדשות של ערוץ 2 (20.00) מול חדשות ה- cnn או sky news באותו היום.
•  לפתוח את השיעור במספר הדגמות של ידיעות לוקליות ומיקומן באמצעי התקשורת המקומיים, וידיעות גלובליות, לשוחח על הנושא – תוך שאלות כגון: מהו העיתון הראשון אותו אתם קוראים ביום ו' (מתוך עיתון הקיבוץ, העיר מקומון וכיו"ב), באיזה עמוד אתם מתחילים לקרוא? המסקנה המתבקשת: אדם קרוב אצל עצמו ולכן תמיד יפתח בקרוב אליו. להזכיר גם את  12 הקריטריונים של גלטונג ורוגה, ההופכים כתבה לחדשה.
• לאחר ניתוח הדוגמאות במליאה, להתחלק לקבוצות ולבקש מהתלמידים לבדוק את העיתונים שהביאו ולהשוות בין הלוקלי לגלובלי והמקום שהם תופסים.
• לעסוק בתופעה חדשה הנקראת "גלוקליזציה" עפ"י המאמר "גלוקליזציה ותרבות נעורים" של דפנה למיש. כלומר השילוב בין גלובליות ולוקליות גם עפ"י הרגלי הנוער, ממחקרה של דפנה למיש והדוגמאות המצורפות.

1. צילום 2 דפי השער של מעריב וידיעות אחרונות מה: 24.11.96 ולשאול את השאלה: כיצד נפילתו של מטוס שבו 200 מקומות שהיה בדרכו לניירובי וצלל לים ליד איי קומורו (מי שמע על המקומות הללו??) זוכה לכותרת ראשית בעיתון בישראל? לאחר מתן התשובות להציג בפניהם את העיתון (הלוקליות שבתוך הגלובליות).
2. קלטת ווידאו מאליפות העולם באתלטיקה שנערכה במינכן בה זכה אלכס אברבוך במדליית זהב. לעמוד על: ההתעניינות בישראל (הפרשנות המשודרת), הניצחון (העלייה לדוכן המנצחים כשלצידו 2 גרמנים וקהל ענק מריע!!), אברבוך כשותף לטקס הזיכרון לחללי רצח הספורטאים הישראלים במינכן 30 שנה קודם לכן.
3. אפשר גם לדבר על "הקשר הישראלי" של הישראלים עם קבוצות כדורגל במונדיאל והלויאליות אליהן בשל שחקן ישראלי שמשחק בהן.

סיכום השיעור: לקרוא בפרק גלובליות מול לוקליות (פרק 3) ואת פרק ישראל בעידן הגלובלי (פרק 4).





 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש