דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,467,507 כניסות לאתר
אירועי מדיה

מאת: זילבר עדה ז"ל

מטרות
שיעור ראשון
שיעור שני
סיכום
עבודת בית
ביבליוגרפיה

מטרות:

התלמיד יזהה את מאפייני אירוע המדיה
התלמיד יגדיר מהו אירוע מדיה
התלמיד יבחין בסוגי אירועי מדיה בהשפעות השונות על הצופים ועל המשתתפים.
התלמיד יבין כי אירועי מדיה יוצרים זיכרון קולקטיבי.

שיעור ראשון:
הקרנת לקט אירועי מדיה בוידאו .
אולימפיאדה, תחרות בחירת מלכת היופי, לווית דיאנה, עימות ניקסון-קנדי, טקס האוסקר, לווית רבין, סיקור מותו של בגין, ביקור ערפאת בעזה.

מטלת צפייה:
זהו ורשמו אלו אירועים ראיתם. מה משותף לאירועים?
רישום התשובות על הלוח לפי שלושת הסוגים. תחרויות , כיבושים, טקסים, הכתרות.
הסבר על הסוגים + התבוננות בדף משוכפל עפ"י המאמר.

הגדרת אירועי מדיה: שידורים חיים של אירועים גדולים, ההופכים המוני פרטים אינדיווידואליים, השייכים לרבדים חברתיים שונים, לקהילה אחת ומרתקים אותם לאותו שידור עצמו. אילו אירועים טקסיים שתוכננו מראש וזכו לפרסומת רבה. אלו משדרים השמורים להזדמנויות מיוחדות מאד. השידורים מועברים לכל מקום בעולם.

הסבר על התנאים המאפיינים אירועי מדיה:
מתוכננים מראש.
שידור חי
אינפורמציה מוקדמת מתי, היכן.
הערכות לצפייה.
נדירות האירוע.

שיעור שני :
כיצד משפיעים עלינו אירועי מדיה.
השפעות יכולות להיות על:
קהל הצופים.
המשתתפים.
מוסדות חברתיים.
החברה.
השידורים עצמם (התקשורת).

השפעות רגשיות והשפעות הכרתיות.
כיצד מצליחה הטלוויזיה לעצב זיכרון משותף בעזרת אירועי מדיה?

משימה בזוגות
בחרו אירוע מדיה וראיינו כ-15-10 אנשים מהו הזיכרון שלהם מהאירוע. ערכו רשימה ונסו לזהות דברים משותפים.
ניתוח העבודה בכיתה.
כיצד מצליחה הטלוויזיה לתת לצופים באירועי מדיה, תחושה של השתתפות טקסית?

יש לעבור על 12 הנקודות
1)      הטלוויזיה מעניקה לכל גישה שווה אל האירוע. (כולם שווים)
2)      צופי הטלוויזיה נמצאים בכל מקום בעת אחת.
3)      הטלוויזיה מעצבת את הסיפור במתכונת מוכרת לצופים - עימות כיבוש הכתרה, קיימת דרמה בסיפור.
4)      הטלוויזיה משלבת פרשנות סמלית לדברים. הצגת הדברים נעשית בחרדת קודש.
5)      הדברים מוצגים בדרמטיות, יש רציפות בסיפור.
6)      שידור חי מגביר מתח.
7)      הטלוויזיה מספקת את ההקשר לאירוע.
8)      חזרות המקנות צפייה ביקורתית ותחושת השתייכות.
9)      חוזרים ומזכירים לצופה שזהו אירוע היסטורי.
10)  הצופים יכולים להשתתף השתתפות פעילה ע"י חיקוי.
11)  שימוש בתגובות הצופים באירוע לכוונן את תגובות הצופים בבית
12)  הטלוויזיה מאפשרת לצופים לשקול את האפשרות שהמציאות האמיתית אינה מתרחשת באיזה מקום אלא בתוך גלי האתר או בבית פנימה.

ס י כ ו ם 
השוואה בין אירועים חדשותיים גדולים, לבין אירועי מדיה.

 מאפיינים                      אירועים חדשותיים גדולים                 אירועי מדיה

שידור חי                       כן                                                              כן

מתוכנן                         לא                                                              כן    

פרסומת קודמת            לא                                                              כן

הערכות לצפייה             לא                                                              כן

 

עבודת בית להגשה
א.
תכנן אירוע מדיה.
ב. בחר את האירוע.
ג. תכנן את שידורי הטלוויזיה.
ד. הכן פרסום לאירוע.

 

ביבליוגרפיה
המאמר אירועים של אמצעי תקשורת על חווית "לא להיות שם"  / אליהוא כ"ץ ודניאל דיין.

 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש