דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,469,016 כניסות לאתר
קליפ - עבודה בקבוצות

מאת: בן מאיר מנשה

הוידאו-קליפ: מערך שיעור כולל (ע"פ עקרונות הלמידה והערכה החלופיות)

נושאים
דרכי הוראה
ביבליוגרפיה


נושאים:
א. מקורות הקליפ:
1. סרטי אנימציה מותאמים לשירים, Panoram soundies, scopitone
2. זאנרים קולנועיים קנויים, אסכולות וזרמים בקולנוע (הסוראליזם הספרדי והצרפתי,  המונטאז' הרוסי, האקספרסיונזם הגרמני, הפוטוריזם האיטלקי, הקולנוע האפל והמיוזיקל האמריקאי)
3. המונטאז' הסינתטי והאנאליטי
4. המוזיקה הפופולרית
5. הפופ-ארט

ב. שפת הקליפ:
1. עריכה קליפית
2. נראטיב ליניארי ולא ליניארי
3. האימאז' המסוגנן
4. תורת הצבעים

א. הקליפ והפרסומת: הבדלים והשפעות
ב. הקליפ וסוגיית החלוקה בין "תרבות גבוהה" ל "תרבות פופולרית"
ג. דיון באמצעות המודל האופציונאלי בסוגיית הקליפ: אמנות או מוצר תעשיייתי וכן האם הקליפ מוצר שמרני או חתרני.
ד. דיון בוידאו קליפ במושגים של פייר בורדייה ("שדה הייצור התרבותי") וג'נט וולף ("האידואולוגיה של האמנות האוטונומית")
ה. דיון בוידאו קליפ באמצעות המושגים "מודרניות" "ופוסט מודרניות"
ו. השפעת הוידאו קליפ על הקולנוע ע"פ הסרטים: מטרופוליס של לנג (בעיבוד ג'ורג מורדור), החומה של אלאן פרקר, שיגעון לילה של סקורסזה, בלייד ראנר של סקוט, מטאל ג'קט של קובריק, ספרות זולה של טארנטינו.

דרכי הוראה
           
א. כל צוות (מורכב וולנטארית מ3, 4 תלמידים) נוטל נושא משמונת הסעיפים ומכין להפעלה (בסעיף ח' יכול צוות לדון ברשימת הסרטים או סרט אחר לפי בחירתו.
ב. הצוות מתודרך תוך התוודעות למקורות (ראו ביבליוגרפיה) במשך כשבוע לקראת ההפעלה הבנויה על שימוש במצגת ובדפי משימות. תוכן המצגות מודפס ומחולק לתלמידים ע" הצוות.
ג. שיתוף פעולה עם המסלולים ההפקתיים:
1. כל צוות מפיק עיתון מאוייר או מצולם העוסק בווידאו קליפ בארץ ובעולם  (הדברים ינוסחו בגישה ביקורתית).
2. כל צוות יפיק וידאו קליפ או פרסומת קליפית לפי בחירתו אך ידרש להסתמך על זיקה למקורות הקליפ.
3. תתקיים תחרות קליפים שהופקו ע"י העמדת ארוע שיכלול את תלמידי המגמה ומוזמנים.
4. כל צוות יקבל הערכה ומשוב מן הכיתה (ע"פ קרטריונים שיקבעו מראש להערכת ההרצאות והדיונים) וייסתייע בהם לקביעת ההערכה העצמית של הצוות.

ביבליוגרפיה:
רגב, מוטי  רוק מוסיקה ותרבות, מה? דע דביר 1995

ישראל, יעל  "תוסס אגרסיבי וקצת מפגר" חותם  9.2.90

ירון, תמר  עריכת  סרטים, המרכז לחינוך טכנולוגי, חולון 1996 עמ' 49-71

אביבי, גידי  "מפגש בין הוליווד לילידים", "משפחה אחת גדולה" הארץ  15.10.95

 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש