דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,466,035 כניסות לאתר
בריף ביצוע - משרד הפרסום יהושע ושות'

תאריך פתיחה:10.9.95
פרטי הלקוח: "To Be "
מספר לקוח: 7000
שם לקוח: "To Be "

תאור כללי

נושא:פרזנטציה לאותות: קמפיין תדמיתי לתנועה חברתית אלטרנטיבית.
סיום: 15.9.95
ראפים: 13.9.95 
סוג העבודה: קביעת אסטרטגיה שווקית, עיצוב וקופי
קופירייטר: ורד מוסנזון
ארט דירקטור: יעל ארד
תקציבאי: איריס קריא

רצ"ב

חומר רקע על התנועה, קטעי עיתונות, ספרות מקצועית על התנועה, ראיונות עומק עם חברי
התנועה.

רקע
"To Be " נוסדה לפני 25 שנים בארה"ב. התנועה נוסדה מתוך מודעות פנימית הגורסת כי
ניתן למחוק מדפוסי החשיבה את חרדת המוות ולהסיר את איום הסופניות מהחיים
היומיומיים. התנועה מאמינה בהתחדשות אישית ובנטילת יוזמות אישיות. מתנגדת להדחקות
(בכל הרבדים) ומעודדת שיתוף ברגשות והחצנתן.
 
השיטה מבוססת על הידיעה שהאדם הוא יצור חברתי ורק בסביבה חמה ותומכת הוא יגיע
למימוש האני והפוטנציאל הגלום בו. בבסיס השיטה קיים חוסר הפרדה בין הפיסי לרוחני.
הגוף והרוח מהווים ישות אחת, לפיכך הלימוד מתבצע על הרובד האחד המכיל את הפיסיות
והרוחניות כאחד. לצד עבודה על דפוסי חשיבה דואגים להכרה באיכויות הנובעות מטיפוח
הגוף, תזונה נכונה, התעמלות, הימנעות מג'אנק פוד, עישון, אלכוהול ודברים המוצהרים
כמזיקים לגוף.
 
חשוב לציין שבשום פנים ואופן אין כפייה על החברים בקבוצה ללכת נגד הצרכים האישיים
(עישון, מזון וכדו') אם כי רוח הדברים אוהדת ואף גורפת. יתרה על כך התורה אינה גורסת
שום שינוי באורח החיים הקודם שלך, אלא שיפור בנקודות הבעייתיות. בעולם, חברים
בתנועה עשרות אלפי אנשים, בישראל מונה הקבוצה מאות חברים הנפגשים פעמיים בשבוע.
 
שימו לב!!! "To Be " אינה כת! זו תנועה לכל דבר. בניגוד לכל דת או כת המוכרות בעולם
אין הפרדה בין הגוף והרוח, אין ביטול עצמי בכל צורה ודרך ואין הירארכיה.
 
קהל המטרה
אנשים "חושבים" משכבה סוציו-אקונומית ממוצעת ומעלה, מכל הגילאים, המעוניינים לשפר את
איכות חייהם ולהוסיף משמעות לחיים.

בעיות לפתרון
1. תדמית "To Be" נתפשת כעוד אחת מהכתות הפושות במחוזותינו, ומנתקות אנשים
מסביבתם הטבעית (כדוגמת ה"אימן" או סדנאות ה"אסט" וה"פורום").

2. אנשים המזדהים עם הרעיון חוששים להיות מזוהים עם הסטיגמה.

3. תקשורת לא אוהדת/לגלגנית. עיתונאים מאוד אוהבים להשתלח בקבוצה כתופעה
ובחברי הקבוצה עצמם.

4. הצגת הרעיון - בעבר הוצג הרעיון בתקשורת בצורה חובבנית, ועלה מיד על המוקש
של "חיי נצח".

נוצר בילבול בין תוצאה אפשרית למטרה. החברים בתנועה נתפשו כ"משוגעים" שמאמינים שאם
יעלה עליהם בולדוזר לא יקרה להם דבר, "החיים ממשיכים לנצח".

הזדמנויות
1. החברים באים מכל שכבות הציבור ובכל חתך הגילאים ובכך מהווים שגרירי רצון
טוב. בתוך הקבוצה קיים שיעור ניכר של אנשים עם פרופיל חברתי/מקצועי בולט
(אמנים, פסיכולוגים, עו"ד, רופאים, אנשי תקשורת בולטים, טייסים וכדו') המהווים
מעצבי דעת קהל.

2. החברים בקבוצה מגיעים מכל מגזרי האוכלוסיה: חילוניים ודתיים, כאשר האמונה
האישית ו/או הלאום אינם מהווים גורם מפריע.
 
3. החברה השבעה של סוף המאה העשרים מחפשת דרכים אלטרנטיביות למוסכמות
הכובלות והמיושנות.

4. תרבות הזמן הפנוי מותירה לאנשים את מירווח החשיבה והיכולת להתפנות ל"עצמי".

5. תחושת הבידוד החברתי בעולם. אנו חיים בסביבה מנוכרת, הישגית ובקורתית.
החברים בקבוצה מקבלים את האדם כפי שהוא באהדה וללא בקורת שיפוטית.

6. "To Be" אינה כת!!! היכולת הציבורית להתנגדות נמוכה תחת הסברה נכונה.

מטרות הפרסום
1. יצירת תדמית אוהדת לתנועה.

2. טיפול בסטיגמת הכת.

3. מיצוב "To Be" כפתרון לאנשים המחפשים ערך מוסף.
 
4. לגרום לאנשים רבים ככל האפשר מקרב קהל המטרה להצטרף לתנועה.

אסטרטגיה פרסומית
"To Be", יוצקת תוכן חדש לחיים ומעניקה ערך מוסף לחיים ככלל ולחיי היום יום בפרט,
היא הופכת אותך לאדם שלם יותר.

טקטיקה
ליצור התעניינות וגרוי לבדיקת הרעיון דרך מתן רציונאל פשוט ומובן לתחושות
אמוציונליות מוכרות.

פרזנטציה
שם חלופי, לוגו וסיסמה לתנועה, עיצוב וקופי - 2 עמודים ש/ל + צבע נוסף, סטיקרים
לחלון הרכב.

שונות
יום ה', 12.13.95 - מפגש לצוות שלנו עם קבוצת To Be להתנסות וחווייה.
 
יהושע ושות' פרסום ושיווק בע"מ בית הלל 5, ת"א 67017, טל. 035628778, פקס.
035628808
 
לפי הזמנת "אותות", משרד הפרסום יהושע ושות' מגיש תרגיל בפרסום.
המוצר: תנועה חברתית הדוגלת באיכות חיים אלטרנטיבית.
הפרזנטציה כוללת: בריף שיווקי, שם וסיסמה לתנועה, קריאטיב.
התנועה הינה תנועה אמיתית. השם הוחלף מהסיבה שהתנועה אינה דוגלת
במיסיונריות מכל סוג.
 
 
with us.To BeTo Be happy, To Be free
           אנשים שבוחרים להיות
 

מקור:
אותות 95, מס' 184, עמ' 29-28, הוצאת איגוד המפרסמים בישראל.
 



 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש