דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,465,990 כניסות לאתר
ההודעה לעיתונות כמבטאת מסר של יחסי-ציבור

מאת: נח הלפרין

המינוח היבש למושג ההודעה, ימצא את ההסבר בכל מילון כ"מסירת ידיעה, פרסום
דבר בכתב או בעל-פה, כגון הודעה מטעם העירייה, הודעה רישמית של הממשלה
וכדומה". לעוסקים מקצועית בנושא יחסי-הציבור רחוק הסבר קצר זה מלשכנע.
הידיעה לעיתון של איש יחסי-הציבור או הדובר, מהווה את המסר הראשוני לגבי
דברים שאותם רוצה ליידע את הציבור באמצעות התקשורת. ההודעה לעיתונות מהווה
על פי רוב, מסר רחב המבטא תמצית דברים מובנת ומסודרת, מקבלת אופי של מסר
רחב. ככל שהידיעה או ההודעה תהיה ברורה, כן יקל על הכתב או על העיתונאי
שאמור להתייחס אליה, קלה ומובנת. באמצעות ידיעות לעיתונות מועברים מסרים
של משרדי-ממשלה, הממשלה עצמה, מוסדות בכירים וגופים שיש בהם משום ההיטב
הציבורי הגבוה.

על איש יחסי-הציבור לדעת, שההודעה לעיתונות מהווה עבורו את כרטיס הביקור
לגוף, לסרט, להצגה, או לכל דבר אחר שלגביהם הוא רוצה למדע את הציבור. אם
לדוגמה, בבנית יחסי ציבור לסרט, תנוסח ההודעה לעיתונים בגירויים אקדמיים,
עלולה פעולת-הסברה זו להחטיא מטרה אל שיכבה ציבורית מסוימת. אם ההודעה
לעיתונות תנסה למשוך על-ידי מוטיבים אנושיים בלבד הסיכוי שאת הסרט יראו
מספר רב יותר של צופים. אין ההודעה לעיתונות, כמובן, בראשיתה, קובעת מצידה
ביקורת כלשהי לגבי הסרט. זאת ההודעה תמסור בציטוטים חיוביים בהודעה שנייה.
כדוגמה לגירוי אנושי, ניקח סרט ישראלי מסוים, כגון "גשר צר מאוד", שהמוטו
שלו בגירוי זה יהיה, לדוגמה, אהבה אסורה בראמללה. במקרה זה, ישולבו דברי
הבמאי, ניסים דיין (ציטוט): "זה סיפור אהבה המכוון להיות פוליטי, בין ערבי
ליהודי - לא היה מעורר הדים. הסרט מדבר על קצין ישראלי ואהבתו לערביה.
בכוונה להביא סיפור קיצוני על-מנת לפתוח את הדעות הקדומות".

ההודעה לעיתונות בהמשך לדוגמה זו, תעשה שירות טוב לציבור אם תספר לקורא
ולצופה הפוטנציאלי, כי רוב זמנו עסוק המפיק (מיכה שרפשטיין) בהשגת אישורים
שונים, שקשה מאוד היה להשיגם בשל כל מיני רגישויות של התסריט.

כאמור, ההודעה לעיתונות חייבת להיות מושתתת על אמיתות הפרטים שבהם רוצה
איש יחסי הציבור, בתוקף תפקידו, באמינות.
 
מקור:
נח הלפרין; "איך להבחר?", עמ' 16, הוצאת עוז




גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש