דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,468,934 כניסות לאתר
מטרות ויעדים

מאת: נח הלפרין

כללי:
א. טיפוח תדמית.
ב. יצירת מוניטין.
ג. קידום והגברת מכירות.

אופרטיבי:
1. העברת מידע - הפעלת כל האמצעים הלגיטימיים כדי שמידע ידוע במועד ידוע
ובכמות ידועה יגיע לציבור ידוע.
2. שכנוע הציבור או חלק ממנו כדי לעצב עמדותיו או לשנות עמדות קבועות.
3. תיאום והשתלבות - בין העמדות והרצונות של ציבור ידוע לבין אלה של
הלקוח.

כיצד להכין מסיבת עתונאים
א. קביעת מועד באישור אגודת העתונאים והסכמת יו"ר התא הרלוונטי.
ב. מסירת הזמנות לא יאוחר משבוע לפני המסיבה.
ג. הכנת תיק עתונות: קומוניקט+חומר הסברה נוסף.
ד. תזכורות (FOLLOE-UP) יום יומיים לפני האירוע.

הודעה לעתונות (קומוניקט)
מי, מה, מתי, מדוע, היכן - המידע שחייב להיות בידיעה.
המסר העיקרי - החדשות - בתחילת הידיעה. הפרטים האחרים - בגוף הידיעה.
קצר, תמציתי, לעניין.


מסיבת עתונאים ומשוב
סיבות וגורמים:
 · מידע מעניין, חדשותי, - דיווח על מוצר חדש, פרסום מידע פיננסי (דו"ח
שנתי, דו"ח כספים).
 · פעילויות חדשות.
 · תגובה מהירה על אירוע חדשותי.
 · הרחבת מפעל השקעה.
 · הקמת מפעל חדש.

מטרה:
חשיפה תקשורתית חיובית בעת ובעונה אחת בכמה אמצעי תקשורת - עתונות יומית,
רדיו, טלויזיה.

מי זקוק ליחסי ציבור:
חברות מסחריות, מפעלים תעשיתיים, ארגונים/מוסדות ציבוריים (ללא מטרות
רווח), קבוצות דתיות, מוסדות פיננסיים (בנקים), מפלגות, אנשי
ציבור/פוליטיקאים, ארגוני עובדים, אמנים, אמרגנים, מוסדות חינוך
(אוניברסיטאות, מכללות).

אמצעי התקשורת - עתונות, רדיו, טלויזיה.

היעד הציבורי
הגדרת ציבורי יעד, דוגמא לקהלי מטרה: צרכנים, צרכנים פוטנציאליים, עובדי
המפעלים, מעצבי דעת קהל, בעלי מניות, סוכנים, עתונאים - תקשורת, משרדי
ממשלה, חברי כנסת, קהילה.

תוכנית ביחסי ציבור
1. הגדרת המטרות: בניית דימוי למוצר חדש, שינוי דימוי, בניית דימוי
למנכ"ל החברה, יצירת גאוות יחידה בקרב עובדי המפעל וכו'.
2. הגדת קהלי המטרה: צרכנים, בעלי מניות, עובדי המפעל, סוכנים, עתונאים,
חברי כנסת וכו'.
3. הצעת תכנית פעולה: שיטות, רעיונות, פרוייקטים, סקרים, דרכי ביצוע.
4. תקציב.
5. הסקת מסקנות לאחר הביצוע.

תקציב
עלות כל סעיף בתכנית מודולרית. בניית תקציב מינימום ותקציב מקסימום. עלות
אלמנטים בסיסיים כגון: צלם ודוגמניות כמדובר באופנה.

התשלום לאיש יחסי הציבור
לפי פרוייקט חד פעמי, דמי ייעוץ חודשיים (ריטיינר), דובר הנמנה על צוות
עובדי חברה/מוסד/ארגון - תשלום משכורת.

קשרי עתונות
קשרי עתונות נכללים בתוך המגוון הרחב של פעילויות יחסי הציבור: הודעה
לעתונות, מסיבת עתונאים, ידיעה בלעדית, יישום ראיונות, ייזום כתבות, ייזום
תחקירים, הזרמת מידע למדורים שונים - חברה (סיפורי רכילות), כלכלה, אמנות,
בידור, פוליטיקה וכו'.
 
מקור:
נח הלפרין; "איך להבחר?", עמ' 45-43, הוצאת עוז
 
 

 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש