דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,443,188 כניסות לאתר
השידור הישיר בספורט

מטרת השיעור: התלמידים ילמדו את כללי השידור הישיר בספורט ואת טכניקות השידור
והעזרה לשידור, שבהן משתמש השדר כדי לשפר את דיווחו.

הכנה לשידור ישיר
1. יש לזכור - כל שידור הוא "אופרה חדשה". כל שידור שונה מקודמו מבחינת
תנאי השידור, המיקום, אופי המשחק, הקהל, השיפוט, תנאי האקלים.
2. הכנת חומר מוקדם למילוי חללי זמן בשידור - חיונית (ראה גם פרק שידור
ישיר בחדשות).
3. החומר המתאים לשידור ספורט: תכונות שחקנים וקבוצות, תוצאות והישגים
בעבר, פיקנטריה, וציטוטים רלבנטיים לקבוצות המשחקות, לשחקנים, למאמנים,
הקהל, השופטים, העיר שבה מתקיים המשחק וכו'.
4. את החומר שנאסף - יש להעלות על כרטיסיות שישמשו "ספריית עזר" במהלך
השידור.
5. אם מדובר במשחק בינלאומי - יש לבדוק ולהתעדכן לגבי ההגייה הנכונה של
שמות השחקנים הזרים ולשנן אותם בהיגוי הנכון.

תרגיל:
על התלמידים להכין מבעוד מועד חומר המיועד למילוי חללי זמן בשידור ישיר
שיסקר את אחד ממשחקי הליגה בכדורגל, או בכדורסל.

שימוש בפרשן
יש לעשות שימוש נכון בידע המקצועי של הפרשן ובתכונותיו האישיות - כדי להשלים את
הדיווח השוטף.

ביקורת מקצועית
חרף הפיתוי הגדול - על השדר לרסן את נטייתו להשמיט ביקורת מקצועית על השחקנים,
המאמנים או השופט והקוונים במשחק.

בקרת צופים על השדר
לא פעם משודר משחק סימולטנית ברדיו ובטלוויזיה. על שדר הרדיו לקחת בחשבון את
העובדה כי צופים רבים נוהגים אמנם להתבונן במסך, אך להאזין דווקא לשידור ברדיו.
עובדה זו מחייבת אותו להיצמד ככל האפשר לאירועים השוטפים ולא להיסחף לפרשנויות או
לעיסוק בנושאים שוליים בשעה שעל המגרש מתרחשת באותן שניות ממש - דרמה.
 
לחץ קהל
לעיתים חשוף השדר ללחץ של הקהל היושב ביציעים ומאזין לשידורו באמצעות מקלטי רדיו
ניידים. על השדר להביא זאת בחשבון ולהעמיד מעל לכל את האינטגריטי שלו ואת
מקצועיותו - חרף טענות אפשריות ואולי אפילו בוטות מצד הקהל הנמצא במגרש.

תנאים להצלחת שידור
>ידע ושימוש נכון בחוקי המשחק ובמונחי ספורט.
>תזמון נכון של השידור.
>שידור בהתרגשות אמיתית ולא מעושה.
>על השדר להיצמד לסגנון אישי משלו ולא לנסות לחקות סגנון של אחרים.
  
תרגיל:
יציאה למגרש בלוויית מכשיר הקלטה. תיאור המשחק כולו, או מחציתו, אל תוך הטייפ
כמו בשידור ישיר.
ניתוח השידור יתרכז בפרמטרים הבאים:
מהירות וקצב הדיווח, היגוי נכון של השמות, התוכן, נימת הקול, היעדר חדגוניות,
צבע, תיאור מהלכי משחק, הלשון התקנית, מילוי חללי הזמן.

מקור:
רדיו נכון תכ"ל תקשורת משודרת ברדיו לכיתות י"א, י"ב;
צבי לי-דר, מנחם גרנית, גדעון הוד, נאוה סביון, נתיב רובינזון, שמואל
רפאלי; עמ' 117-118, המפקח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך ומפ"ט עמל
 
 











 

 
 



 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש