דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,435,492 כניסות לאתר
כלי העבודה של עורך תוכניות מוסיקה

ספריית המוסיקה של העורך וכיצד מקטלגים
ספריית המוסיקה של תחנת רדיו תהיה מותאמת לפורמט (ראה להלן) של התחנה. תחנה
המשדרת מוסיקה פופולארית מכל סוג שהוא חייבת לדאוג ל-  BACK CATALOG - מלאי
ממצה של מוסיקה מן העבר. כמו כן עליה להתעדכן ולרכוש חומרים חדשים מאותו הז'אנר,
בהסתמך על מידע מתחום זה המגיע מן העיתונות, מחברות התקליטים והאינטרנט. הסיווג
והקטלוג של המוסיקה חייבים להיעשות על פי כמה קטגוריות:
>שמות האלבומים
>שמות היצירות
>שמות השירים
>שמות היוצרים
>שנת ההופעה
>חלוקה לסגנונות
>חלוקה לנושאים
>מקומות (ארצות, ערים וכד')
  
וכן כל מיון אחר שיקל על העורך בהכנת תוכנית מוסיקה סביב נושא מסוים, אמן מסוים,
שנה, סגנון וכו'. למשל, בהכנת תוכנית על מוסיקת "בלוז", יוכל העורך למצוא ביתר קלות
את החומרים הרלוונטיים המסווגים עפ"י סגנון זה.

תקליטייה ראויה חייבת להכיל מוסיקה ישראלית לימי חג ולימי זיכרון:
>ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.
>ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
>ליום שחרור ירושלים.
>לחגים יהודיים: פסח, שבועות, סוכות ועוד.

תחנה המשדרת מוסיקה בינלאומית ראוי שיימצאו בתקליטייה שלה שירים שיתאימו
לאירועים חשובים בעולם, וכן שירים פופולריים של ארצות שונות, רבות ככל האפשר,
בשפת המקור.

שימוש בספרות ובעיתונות מקצועית
הספרות המקצועית, בכל הקשור למוסיקה פופולארית בינלאומית, קיימת בעיקר באנגלית.
היא נכתבת בעיקר באנגליה ובארה"ב ונחלקת לשתי קבוצות:

ספרות כללית המתייחסת לז'אנרים, סגנונות, אופנות, תקופות, זרמים, אמנים וכו'. הכוונה
לאנציקלופדיות, לביוגרפיות ולספרי ייחוס ובהם רשימות של אלבומים ומצעדי פזמונים
בחלוקה לפי שנים, לפי שמות אמנים וכד' (מומלצים ספרי ה- BILLBOARD למצעדי
ארה"ב וה- BBC למצעדי בריטניה).
 
עיתונות מקצועית: ירחונים ושבועונים, המספקים את המידע המיידי והמתחדש. מבין אלה
חשוב לציין את השבועונים - BILLBOARD האמריקני - ה-"תנ"ך" של תעשיית המוסיקה
האמריקנית ואת ה-  MUSIC WEEK - המקבילה הבריטית שלו. בשני אלה אפשר למצוא
את רשימת השירים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו המובילות .
 
Q - ירחון בריטי המביא בכל חודש כתבות עומק, ראיונות ורשימה ממצה של אלבומים
חדשים, או כאלה שהופיעו במהדורה מחודשת, ובכלל זה ביקורות.
 
בארץ - מידע הנוגע לאלבומים, מופעים וחידושים בתחום הפופ מופיע בעיתונות היומית.

מדף הספרים של תחנת רדיו ראויה לשמה חייב להכיל כמה אנציקלופדיות למוסיקה
פופולארית לצד ספרי ייחוס (Reference). כמו כן מנוי על ירחונים ושבועונים (הרשומים
מעלה מומלצים).
 
אינטרנט
לכל אמן, מוסיקאי או הרכב המכבד את עצמו יש אתר רשמי באינטרנט, בנוסף על אתרים לא
רשמיים המוקמים ע"י "משוגעים לדבר". מקצת האתרים הרשמיים אף מספקים מידע שוטף
באמצעות ה- E-Mail על האמנים שאותם הם מייצגים. אתרים אלה מכילים דיסקוגרפיה
מקיפה ופרטים ביוגרפיים בשפע. אפשר למצוא באינטרנט מידע על אלבומים חדשים, מצעדי
מכירות ברחבי העולם, וכל מידע אחר.
 
גם לחברות תקליטים ולאמנים בארץ, כמו בעולם, יש אתרים באינטרנט, שאפשר לשאוב מהם
מידע.
 
להלן כמה כתובות לדוגמה:
  
http://www.nmc-music.co.il   הכתובת של חברת התקליטים.C.M.N 
 
http://www.billboard.com כתובתו של השבועון BILLBOARD" 
 
http://www.bobdylan.com כתובת האתר הרשמי של  BOB DYLAN 

חיפוש אתרי אינטרנט של חברות תקליטים בארץ ובחו"ל + אתרים של אמנים ישראליים
ובינלאומיים.

חברות תקליטים

חברות התקליטים בארץ ובעולם, בהיותן גוף מסחרי, מעוניינות לקדם את האמנים שהן
מייצגות. לכל שיר חדש ולכל אלבום חדש מצרפת החברה הודעה לעיתונות ובה מידע בסיסי
על האמן ושיריו. חברות התקליטים בישראל מייצגות את רוב האמנים הבינלאומיים.

אנשי יחסי ציבור ומתווכים אחרים

אמנים ישראלים ותיקים וממוסדים מיוצגים ברובם ע"י אנשי יחסי ציבור. תפקידם של אלה
לקדם את האמנים שהם מייצגים, ושיקוליהם, מטבע הדברים, מסחריים וכלכליים. לכן יש
להתייחס לאנשי יחסי הציבור בדרך של "כבדהו וחשדהו". עורך תוכניות מוסיקה יתייחס
באותה מידה של רצינות, תשומת לב והקשבה לשיר של אמן לא מוכר שאינו מיוצג ע"י איש
יחסי ציבור, אמרגן או חברת תקליטים. אל לו לעורך להיות מוסת או "משוחד" ע"י אשת יחסי
ציבור "המפעילה את קסמיה" עליו על מנת שישמיע את האמן שהיא מייצגת בתחנת הרדיו
שבה הוא עובד.
 
כללי אתיקה
עורך תוכניות מוסיקה יהיה נקי מפניות. עליו להתייחס למוסיקה ולשירים ולא לפרטים
מסחריים הקשורים בהם. העורך יימנע מלספק למגיש התוכנית מידע שיש בו כדי לעודד
רכישת המוסיקה או מוצר אחר הנלווה לה.
 
בתחנות רדיו בארץ ובעולם נוהגים עורכי תוכניות לקבל תקליטורים לשימושם, לעריכת
תוכניות המוסיקה. תקליטורים אלה לא יהיו רכושו הפרטי של העורך. הם יהיו שייכים
לתחנת הרדיו או מושאלים לו מהגוף המספק אותם, ובתום השימוש יוחזרו לבעליהם. אל לו
לעורך התוכניות לקבל דבר וחצי דבר מגופים מסחריים, לא במישרין ולא בעקיפין.
 
כלי עבודה מיידיים ויומיומיים
1. זוג אוזניים. עורך תוכניות יהיה קשוב לתחנות רדיו המשדרות סביבו, יקשיב
למוסיקה וילמד ממנה לטוב ולרע, גם אם התחנה משדרת בפורמט מוסיקלי אחר
משלו. תחרות היא גורם חיובי ומדרבן.
 
2. מערכת האזנה לדיסקים שבעזרתה ישמע העורך את החומר המשובץ לשידור. לא
האזנה מרפרפת של התחלת השיר ו/או סופו, אלא האזנה מלאה ורצופה לכל שיר
המיועד לשידור, שמא צופן השיר בחובו "מוקש" בצורת מילה או משפט בוטה,
קפיצה בשיר או כל תקלה טכנית או תוכנית אחרת.
 
מקור:
 
רדיו נכון תכ"ל תקשורת משודרת ברדיו לכיתות י"א, י"ב;
צבי לי-דר, מנחם גרנית, גדעון הוד, נאוה סביון, נתיב רובינזון, שמואל
רפאלי; עמ' 129-132, המפקח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך ומפ"ט
עמל
 
 











 

 
 
 



 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש