דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,443,202 כניסות לאתר
מבנה שעת שידור

רדיו הוא מדיום חי ודינמי. רוב התוכניות משודרות בשידור חי וגם אלו המוקלטות
מחויבות ברמת דיוק מירבית. תוכנית לא יכולה לגלוש מעבר לזמן השידור שלה. ישנה חובת
שידור פרסומות, ג'ינגלים, פרומואים ואייטמים ע"פ ה"ליין אפ" ("ליין אפ",  Line Up -
רשימת סדר השידור) וכמובן, יש להביא מהדורת חדשות בפתיחת כל שעה ובסיומה. ה- DJ
באולפן אחראי לביצועו התקין של השידור. עליו להספיק לעמוד במטלות הנדרשות והוא
למעשה זה שנמצא ב"קו הראשון" מבחינת המערכת בעבודתו מול המאזינים. בעידן הפלורליזם
התקשורתי וריבוי התחנות וערוצי השידור, קיימת חשיבות רבה לאופן שבו נבנה את השידור
כך ש"נשמור" על המאזינים לאורך שעת השידור ונמנע מהם, עד כמה שניתן, לעבור לתחנות
אחרות.

בשנת 1996 הוכנס לשימוש ברשת ג' של "קול ישראל" "מסמך רובינזון", המפרט את
נוהלי מבנה שעת השידור תוך שימת דגש על הנקודות הבאות:

פתיחת שעה
עם תום מהדורת החדשות ניתנת לנו ההזדמנות "לתפוס" את המאזין ולהשאירו על התדר.
על התחנה להיות מאופיינת ומזוהה ועל כן יש לפתוח:
1. באות תחנה מוכר וקליט.
2. אות הפתיחה של התוכנית המשודרת בשעה זו.

דברי הפתיחה:
1. לתת סקירה קצרה על תוכן השעה הנפתחת כעת.
2. לסקרן את המאזין.
3. ולפתוח בשיר - השיר הראשון בתוכנית חייב להיות להיט מוכר וידוע לכלל
המאזינים. השירים המוכרים פחות והנמצאים פחות בקונצנזוס יישמרו להמשך
התוכנית.

פרסומות, ג'ינגלים ופרומואים
ידועה נטייתם של המאזינים "להתלונן" על עומס בפרסומות ולזפזף עקב כך לתחנות אחרות.
מקבץ פרסומות לעולם לא יבוא בפתיחתה של השעה, שהרי אז "יברח" המאזין מיד ולא יחכה
כלל לשמוע מה יש בשעה שלפניו.
מומלץ לנסות לקטוע את הרצף באופן שיגרום למאזין מינימום הפרעה בשידור. מומלץ לחלק
את סך דקות הפרסומת לשלושה מקבצים (אם ישנן פחות פרסומות מבד"כ אז אפילו לשני
מקבצים, באמצע ובסוף).
1. את הראשון מתוך השלושה יש לשדר בשעה עגולה + 20 דקות.
2. את השני בשעה עגולה + 40 דקות.
3. השלישי לפני מהדורת החדשות בסוף השעה.
 
20 הדקות הניתנות ל- DJ עד המקבץ הראשון מאפשרות לו להתחבר ללא הפרעה למאזינים
ולהספיק לעניינם בתוכניתו. לפני שידור המקבצים חייב ה- DJ לגרות את המאזינים:
1. באייטם מעניין.
2. שיר מיוחד.
3. כל גימיק מקורי אחר שישודר מיד לאחר המקבץ כדי לעורר במאזין ציפייה
ולהשאירו בהאזנה עד לאחר המקבץ.

בסיומם של המקבצים ניתן גם לשלב:
1. פרומואים - מידע על תוכניות ושידורי התחנה.
2. ג'ינגל התוכנית.
3. ג'ינגל תדרים וכדומה.

סוף שעה
בסיום השעה:
1. קרדיטים ותודות.
2. אזכור לתוכנית המשודרת בשעה שלאחר מכן.
3. אות תוכנית קצר.
4. מקבץ הפרסומות האחרון. המקבץ האחרון הוא הכי פחות בעייתי מכולם. ברוב
התחנות משודרות פרסומות וג'ינגלים בשעה זו, כך שהסבירות שהמאזין יברח
במקבץ הזה קטנה. האלטרנטיבה תהיה פרסומות בתחנה אחרת.
 
הערה: במידה וישנו עומס פרסומות ויש להחליט מבין שלושת המקבצים מי יהיה הארוך
מכולם, יהיה זה המקבץ השלישי.

תרגיל:
כל תלמיד יקליט שעת שידור על פי מבנה השעה. בשעה יש לשלב:
מהדורת חדשות
3 מקבצים של פרסומות (עד 4 דקות מקבץ)
6 פרומואים (עד 30 שנ' פרומו)
אות תוכנית
ג'ינגלים של התחנה ותדריה.
ג'ינגלים קצרים של התוכנית.

 
מקור:
רדיו נכון תכ"ל תקשורת משודרת ברדיו לכיתות י"א, י"ב;
צבי לי-דר, מנחם גרנית, גדעון הוד, נאוה סביון, נתיב רובינזון, שמואל
רפאלי; עמ' 152-154, המפקח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך ומפ"ט
עמל
 
 











 

 
 
 



 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש