עיתונאות ברדיו - מבוא
|
>מבחינה עקרונית - אין כמובן הבדל בין האספקט העיתונאי של עבודת הכתבים ברדיו, בטלוויזיה או בעיתון. >כל אחד מהם עובד על פי אותם עקרונות, המסייעים לו לזהות ולהגדיר מהי חדשה ומהם האלמנטים שצריכים להיות כלולים בה. >ההבדל בין העיתונאים העובדים עבור סוגי המדיה השונים הוא בדרך שבה מתרגמים את החדשה ל"סיפור" בשפה של המדיום הרלבנטי. >העיתונאי העובד עבור הרדיו צריך "לתרגם" את החומר שבידיו לשפת הרדיו - שפה המיועדת לאוזנו של צרכן החדשות (ראה גם "כתיבה לאוזן" בפרק הקודם). >חומרי היסוד שלו הם המילים. המילים משמשות אותו לצורך הכנת הידיעה לחדשות ולצורך הכנת המסגרת של הכתבה. >אבני הבניין העיתונאיים של הכתבה הם בדרך כלל הקולות שהוקלטו בשטח. השילוב של המילים והקולות יוצר את הכתבה הרדיופונית. >החדשות והכתבות בשילוב עם הקולות הם המאפיינים העיקריים של עבודת העיתונאות הרדיופונית, שבה נעסוק בשלב הנוכחי של הלימוד. מקור: רדיו נכון תכ"ל תקשורת משודרת ברדיו לכיתות י"א, י"ב; צבי לי-דר, מנחם גרנית, גדעון הוד, נאוה סביון, נתיב רובינזון, שמואל רפאלי; עמ' 78, המפקח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך ומפ"ט עמל
|
|