דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,435,515 כניסות לאתר
עיתונאות ברדיו - מבוא

>מבחינה עקרונית - אין כמובן הבדל בין האספקט העיתונאי של עבודת הכתבים
ברדיו, בטלוויזיה או בעיתון.
>כל אחד מהם עובד על פי אותם עקרונות, המסייעים לו לזהות ולהגדיר מהי
חדשה ומהם האלמנטים שצריכים להיות כלולים בה.
>ההבדל בין העיתונאים העובדים עבור סוגי המדיה השונים הוא בדרך שבה
מתרגמים את החדשה ל"סיפור" בשפה של המדיום הרלבנטי.
>העיתונאי העובד עבור הרדיו צריך "לתרגם" את החומר שבידיו לשפת הרדיו -
שפה המיועדת לאוזנו של צרכן החדשות (ראה גם "כתיבה לאוזן" בפרק הקודם).
>חומרי היסוד שלו הם המילים. המילים משמשות אותו לצורך הכנת הידיעה
לחדשות ולצורך הכנת המסגרת של הכתבה.
>אבני הבניין העיתונאיים של הכתבה הם בדרך כלל הקולות שהוקלטו בשטח.
השילוב של המילים והקולות יוצר את הכתבה הרדיופונית.
>החדשות והכתבות בשילוב עם הקולות הם המאפיינים העיקריים של עבודת
העיתונאות הרדיופונית, שבה נעסוק בשלב הנוכחי של הלימוד.
 
 מקור:
רדיו נכון תכ"ל תקשורת משודרת ברדיו לכיתות י"א, י"ב;
צבי לי-דר, מנחם גרנית, גדעון הוד, נאוה סביון, נתיב רובינזון, שמואל
רפאלי; עמ' 78, המפקח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך ומפ"ט עמל
 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש