דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  אודות המגמה
  מקצוע תקשורת וחברה
  תוכנית הלימודים
  מערכים בתקשורת וחברה א
  מערכים בתקשורת וחברה ב
  מערכים בתקשורת וחברה ג
  מבניות בתקשורת וחברה ג
  מאמרים תיאורטיים
  מאמרים בנושא עיתונות
  מאמרים בנושא רדיו
  מאמרים בנושא טלוויזיה
  מאמרים בנושא פרסום
  موضوع الاعلام والمجتمع
  תקשורת אלקטרונית
  פרסום ויחסי ציבור
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,465,701 כניסות לאתר
ראיונות, רעיונות, עריכה ופרסים

תורת הראיונות והעריכה נלמדה ונדונה בפרק העוסק במשדרי החדשות והאקטואליה.
בתוכניות ה- DJ הקלילות יותר ניכרת העדפה לנושאים הנמצאים כהגדרתנו "בשולי
החדשות". יש והנושאים המטופלים הם נושאים מן הכותרות הראשיות, אך דרך הטיפול בהם
ואופן ההתייחסות לידיעה הם אלו שיוצרים את ההבדל. כאן יש גם מקום לאותו טאץ' אישי
ייחודי לכל DJ כפי שצויין בסעיפים הקודמים.

רעיונות ועריכה
מיומנותו של צוות המכין תוכנית שכזו אמורה להיות במקוריותו וביכולתו לחשוב בצורה
שונה במקצת, ואף לעיתים בדרך של "הפוך על הפוך". הצוות צריך לברור ולאתר ידיעות
ונושאים המאפשרים טיפול מסוג שונה. נושאים ביזאריים ומשעשעים ונושאים רציניים יותר
המאפשרים טיפול משעשע בגבולות הטעם הטוב. על המערכת לוודא שהמרואיין מודע
לסיטואציה ולבדיחות הדעת שבנושא כדי שלא תיווצרנה בעיות ומישהו ימצא עצמו נפגע
בשל אי הבנה.

נושא "רציני"
דוגמה: מעבר לשעון קיץ.
במשדרי החדשות וביומני הכלכלה והחברה נקבל בוודאי מידע שוטף על הלחצים
והדיונים בדרך לאישור ההחלטה, על החיסכון הכלכלי, על ההשלכות החברתיות וכדומה.
בתוכנית הבידורית הקלילה נוכל לראיין למשל את האיש שתפקידו לטפס לקצהו של
מגדל השעון ביפו ולהזיז את המחוגים.
כיצד הוא עולה למעלה?
כיצד הוא מזיז את המחוגים?
באיזו שעה הוא עושה את זה?
תקלות בעבר?
מה הוא עושה בשאר ימות השנה?
 
אפשר לצורך העניין גם לראיין לולן:
1. מה קורה לתרנגולים/תרנגולות?
2. כיצד הם מגיבים לשינוי השעון?
3. האם ניתן לשנות את שעת ה"קוקוריקו" בבוקר?

תרגיל:
כל תלמיד ימצא בעיתונים 3 נושאים "רציניים" ויציג את אופן הטיפול בהם. מי
מרואיין, השאלות שישאלו וכד'.
 
נושא "ביזארי"
נושא הנמצא בשולי החדשות וניתן לטפל בו בדרך שונה עוד יותר.
דוגמה: ידיעה על חתול שבלע מספר מפתחות, הם יצאו בדרך הטבע והוא חי, בריא ומאושר.
זו כבר ידיעה בשולי החדשות ועצם העיסוק בה משרת את מטרת התוכנית. אפשר לראיין את
בעל החתול, וטרינר וכדומה.
 
אפשר גם להקצין עוד יותר, לראיין יצרן מפתחות ולהתעניין:
1. כמה שוקל כל מפתח?
2. האם זה טעים?
3. והאם עכשיו, לאחר שהמפתחות יצאו מהחתול אפשר עדיין להשתמש בהם...??!!

תרגיל:

כל תלמיד ימצא בעיתונים 3 נושאים "ביזאריים" ויציג את אופן הטיפול בהם. מי
המרואיין, השאלות שתישאלנה וכדו'.

הפקה
צוות ההפקה מסייע בידי המערכת להשיג לשידור את כל אותם אייטמים הנדרשים לכך:
1. עליו לאתר את המרואיין.
2. לעמוד עימו בקשר במהלך השידור.
3. להעלותו לשידור בזמן התוכנית.

במידה וישנם פרסים המחולקים בשידור אחראים המפיק וע. ההפקה:
1. לערוך את רשימת הפרסים.
2. לעדכן את ה- DJ על הפרסים הניתנים לחלוקה.
3. לנהל מעקב שוטף על כמות הפרסים.
4. לדאוג לקרדיט המגיע למפרסמים ולנותני הפרסים.
5. לדאוג לרשימות הזוכים ולוודא כי הפרסים הגיעו אליהם.
6. טיפול בתלונות מאזינים על פרסים שלא הגיעו ליעדם: צוות ההפקה חייב
לבדוק ולברר את התלונה ובמידת הצורך לפצות את המאזין. אמינותו של ה-
 DJ עלולה להיפגע בעיני המאזינים בסיטואציה כזו ויש לתת להם את התחושה
והיחס הטובים ביותר. ישנם מאזינים המודעים לכך ומנסים לנצל זאת "ולשנורר"
פרסים שלא הגיעו להם כדין, וישנם אף מאזינים שהפכו זאת ל"מקצוע" של ממש.
צוות ההפקה חייב לזהות ולאתר מאזינים אלו ולעיתים אף להכין רשימות
אזהרה למפיקים אחרים.

מקור:

רדיו נכון תכ"ל תקשורת משודרת ברדיו לכיתות י"א, י"ב;
צבי לי-דר, מנחם גרנית, גדעון הוד, נאוה סביון, נתיב רובינזון, שמואל
רפאלי; עמ' 150-152, המפקח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך ומפ"ט
עמל
 
 











 

 
 
 



 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש