דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,468,992 כניסות לאתר
הפירסום באינטרנט - פרויקט פירסומי

מאת: קנטור הגר

פרויקט פירסומי לאינטרנט 


על המלחמה בין המפרסם לצרכן אפשר ללמוד ממאמרו של יובל דרור "רוצחי הפרסומות" בעיתון הארץ 21.8.02

"עשרות תוכנות נכתבו בניסיון למנוע את הצפייה בבאנרים (באנר הוא חלון פרסומת הקופץ על המסך בזמן הגלישה). כשראו מפעילי האתרים כי הגולשים מצליחים לחמוק מהפרסומות הם המציאו טכנולוגיה המקפיצה חלון נוסף המוקדש כולו לפרסומות. התגובה לא איחרה לבוא ותוכנות ש"הרגו" את החלונות הקופצים עוד לפני שהציגו את מרכולתם, שטפו את האינטרנט." המחיר היה סגירתם של אלפי אתרי אינטרנט שבנו את המודל הכלכלי שלהם על פרסומות.

כעת חוששים בארה"ב ש"רוצחי הפרסומות" מגיעים גם לטלוויזיה. למחסל הפרסומות הטלוויזיוני קוראים Replay T.V. המכשיר מאפשר הקלטת עשרות שעות טלוויזיה על כונן קשיח. בנוסף הוא מצויד בכפתור הדומה לכפתור  pause בוידיאו. הצופה לוחץ עליו ויכול ללכת לעיסוקיו. כשהוא חוזר הוא לוחץ על כפתור נוסף שימשיך עבורו את התוכנית בדיוק מהמקום בו עזב אותה. אם לא די בכך, כאשר צופים בתוכנית מוקלטת ניתן ללחוץ על כפתור המדלג על פרק זמן הקלטה של 30 שניות, פרק הזמן המקובל לפרסומות, כאשר הצופה נתקל במקבץ פרסומות הוא יכול ללחוץ מספר פעמים על הכפתור ולצפות בתכנית נקייה מפרסומות.

מכשיר זה ממש הבהיל את רשתות הטלוויזיה. ג'יימי קלנר יו"ר ומנכ"ל חברת הכבלים טרנר השייכת לתאגיד אמריקה אונליין כינה בראיון לכתב העת "אינסייד" את המשתמשים במכשיר "גנבים". לטענתו הצרכן מתחייב בחוזה עם ספקית התוכן לצפות בפרסומות, כיוון שאלה מממנים את התוכן. כאשר נשאל על ידי הכתב מה לגבי אדם שהולך לשירותים בזמן הפרסומות, ענה "אני מניח שקיימת מידה מסוימת של סובלנות אך אין להגזים בה." תביעה שלו נגד יצרניות המכשיר בגין עידוד הפרה של זכויות יוצרים מתבררת כעת בבית המשפט.

לכאורה קלנר צודק. הפרסומות מממנות את עלות ההפקה והצופה פטור מתשלום ישיר עבורן. ההגנה תטען, כי על פי הגיון זה כולנו גנבים.

הטכנולוגיה המאיינת את הפרסומות באינטרנט ובטלוויזיה היא עובדה מוגמרת. יש שיטענו, כי אחרי שהרסה את האינטרנט היא מאיימת לחסל את רשתות הטלוויזיה. אחרים יאמרו, כי הדבר יביא לשילוב מתוחכם יותר וסמוי של הפרסומת.

כפי שעולה מכתבתה של מלודי פיטרסון בניו יורק טיימס שפורסמה בעיתון הארץ 18.08.02 יש כבר עשרות דוגמאות. אחת מהן היא לורן באקול שהתראיינה בתוכנית הבוקר של NBC Today”" והזכירה תרופה חדשה למחלת עיניים (התנוונות מאקולרית-התנוונות רשתית). NBC, חברת התרופות נוברטיס ובאקול לא טרחו לשתף את הצופים בעובדה שחברת התרופות שילמה לבאקול על הסיפור הזה. קתלין טרנר ורוב לאו קיבלו כסף רב על השתתפות בתוכניות, בהן סיפרו לצופים על מחלות שפגעו בהם או בקרוביהם. לעיתים קרובות הזכירו שמות של תרופות מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי שלהם ליצרני התרופות. בחורף שעבר, למשל, בפרק של הסדרה "חוק וסדר" של NBC, עסקו בתרופה "גליבאק" של חברת נוברטיס, המטפלת בסרטן. החברה טוענת שלא שלמה על הפרסומת הסמויה.

ג'וזף טורו, מרצה בבית הספר לתקשורת אננברג באוניברסיטת פנסילווניה, טוען, כי השקיפות היא עניין מוסרי בכל הקשור לענייני בריאות במיוחד בתרופות.

דוברת התוכנית "Today" אמרה בתגובה: לאור מה שנודע על קשרים של מפורסמים עם חברות תרופות, היינו מטפלים בנושא אחרת".

באינטרנט היום אין כמעט שימוש בבאנרים. בפורטלים (דפי הבית, שהם דפי תוכן) יש שימוש במשבצות פרסום עם קישורים. הבולטות מושגת על ידי גירויים כמו אנימציה, קול, צבעוניות ותוכן מסקרן להמשיך הלאה.

חסרונות
>
קהל היעד הוא קהל הגולשים בלבד.
>ניתן להתעלם מהפרסומות בקלות.

יתרונות
>בקרה ואפקטיביות- באמצעות הקוקיס יש אפשרות לערוך מעקב מדויק אחר מספר הכניסות ויצירת פרופיל משתמש. (קוקיס - יצירת קבצים עם פרטי המשתמש לשימוש הפורטל או המפרסם. המשתמש יכול למחוק את הקבצים אבל זה יכול למנוע ממנו שימוש בשירותים).
>יצירת מאגר של צרכנים עם פרטים מזהים.

פרויקט פרסומי לאינטרנט
אסטרטגיה פרסומית
>הצוות יבצע תחקיר על פרסום באינטרנט באמצעות גלישה.
>הצוות יבחר את המוצר לפרסום. המוצר יכול היות שירות, או מידע, או חפץ.
>הצוות יגדיר את קהל היעד.
>הצוות יגדיר את מטרות הפרסום. לדוגמא מודעות, הבנה, אהדה, שינוי תדמית.
>הצוות יפתח מיצוב למוצר (אישיות, אופי).

ביצוע פרויקט פרסומי אינטראקטיבי ברשת
>קופי רייטינג-הצוות יכין משפטים קצרים או ביטויים לפרסום המוצר.
>גרפיקה-הצוות יעצב חלונות קטנים לכל אחד מהמשפטים והביטויים.
>אנימציה-הצוות יעצב אנימציה פשוטה ורלוונטית.
>קישורים- הצוות יחליט על הסדר והרצף של הקישורים.
>במידת האפשר הצוות ישלב את הפרויקט באתר בית הספר.

המלצה
לשים דגש על שני היבטים, אחד שיווקי- בולטות ואחד ערכי- מוסריות הפרסום (השלכות, משמעות, שקיפות, מניפולציה).

הגר קנטור

hrcantor@bezeqint.co.il

 

 

 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש