דף הבית על האתר הודעות מפמ''ר צוות הפיקוח פורום צור קשר בתי הספר הצעות ודרישות עבודה 
מגמות הלימוד
  מבנה מגמות טכנולוגיות חוזי
  ביבליוגרפיה
  מגמת מדיה ופרסום
  מגמת טכנולוגיות תקשורת
  אודות המגמה
  מקצוע אופטיקה יישומית
  צילום סטילס
  טלוויזיה וקולנוע
  תוכנית הלימודים
  מאמרים - קולנוע ישראלי
  מאמרים - ייצוגים בקולנוע
  מאמרים - ז'אנרים ותיאוריות
  מאמרים - טכנולוגיה וטיפים
  ביבליוגרפיה
  בתי הספר במגמה
  שאלונים ומחוונים
  פורטל היצירה הצעירה
  תמונות מהווי המגמה
  סרטוני המגמה
  בחינות חיצוניות
  בחינת מפמ''ר ארצית
  פרויקטי גמר
  קולנוע וטלוויזיה י"ג - י"ד
  רשימת קישורים
  העשרה והרחבת ידע
  מה חדש ?

מרחבי לימוד מתוקשבים
   המבניות בתקשורת וחברה ג'
   מערכי שיעורים בתקשורת
   מבנית בצילום ותאורה
   מבנית פס קול
   מבנית מעשית בהפקות
   מבנית מדעי הטכנולוגיה
   סיכום פיצ'ינג דוקומנטרי
   תיק הפקה עליליתי
   תיק הפקה דוקומנטרי
   תסריטים להפקות
   אמנות המבע הצילומי

2,465,979 כניסות לאתר
היצ'קוק: כרונולוגיה

1899 אלפרד ג'וזף היצ'קוק נולד ב- 13 באוגוסט ברחוב היי רואד 517, בפרבר
הלונדוני המזרחי לייטוסטון, מעל חנות הירקות של אביו ויליאם היצ'קוק, הילד
השלישי הצעיר ביותר במשפחת פועלים קוקנית. אמו, אמה (ולאן) היא ממוצא אירי
קתולי. הוריו מכנים אותו פרד. בבית הספר מודבק לו הכינוי קוקי. ילד
מתבודד. חובב לוחות זמנים של רכבות.

1907 המשפחה עוברת לפופלאר. משתתף בשיעורים במנזר הוראר האוס. מתמצא
בקווי האוטובוסים בלונדון, מגלה עניין רב בגיאוגרפיה, במפות ובנתיבי
אוניות.

1909 המשפחה עוברת לסטפני. לומד בסיינט איגנציוס קולג', בית ספר יישועי
(עד 1913).

1913 מסיים את הלימודים הרשמיים. מתחיל בלימודי ערב בניווט וחשמל. מרבה
בקריאה וצופה במחזות תיאטרון.

1914 מות אביו.

1915 עובד בחברת הטלגרף וו.טי. הנלי כפקיד טכני. במשך הזמן עובר לאגף
הפרסום של החברה. לימודי ערב באמנות באוניברסיטת לונדון.

1918 מרבה בקריאה, מצייר, מתחיל לכתוב סיפורים. לא יוצא עם נערות. למרות
המלחמה לא מגויס לצבא.

1920 מתחיל לעבוד באולפני חברת הסרטים פמוס פליירס-לאסקי (מאוחר יותר
סרטי פראמונט) ברובע איסלינגטון בלונדון כמעצב כיתובים בסרטים אילמים,
ומגלה כושר המצאה בתחום זה.

1922 מביים את הסרט "מספר שלושה-עשר", שלא מגיע לידי סיום. משלים את
בימוי הסרט "ספר תמיד לאשתך". פוגש במפיק מייקל באלקון. משמש כעוזר במאי
ומעצב אמנותי ב"אשה לאשה", שבמהלכו פוגש אל אלמה רוויל, רעייתו לעתיד.

1923 מועסק בידי באלקון כעוזר במאי, תסריטאי ומעצב אמנותי במספר סרטים.

1924 מבקר באולפני נויבאבלסברג של חברת "אופה" בגרמניה. צופה בבמאי
מורנאו במהלך עבודתו, אבל מתרשם בעיקר מפריץ לאנג, שהשפעתו ניכרת על
יצירותיו בשנות ה- 30.

1925 מביים עבור באלקון את סרטו העלילתי הארוך הראשון "גן התענוגות"
(באלקון יפיק גם את "האיש שידע יותר מדי" ואת "39 המדרגות").

1926 "נשר ההרים"; "הדייר". ב- 2 בדצמבר נישא לאלמה רוויל ששימשה
כאסיסטנטית שלו (במשך השנים היא תשמש כנערת התסריט שלו ושותפה לכתיבת
תסריטים).

1927 "במורד הגבעה"; "מוסר מפוקפק"; "הזירה".

1928 "אשת האיכר"; "שמפניה". נולדת בתו היחידה פטרישיה (שתופיע בסרטיו
"פחד במה", "זרים ברכבת" ו"פסיכו").

1929 "הרמוניה שמימית"; "האיש מהאי מאן"; "סחיטה" הסרט הבריטי המדבר
הראשון. בכתיבת התסריט משתתף צ'רלס בנט (שישתתף גם בכתיבת תסריטי "האיש
שידע יותר מדי", "39 המדרגות", "סוכן חשאי", "חבלה", "צעירים וחפים מפשע"
ו"כתב זר").

1930 "אלסטרי קוראת" (שתי אפיזודות), "ג'ונו והטווס"; "רצח" (במקביל
מביים גם הגירסה הגרמנית של "רצח" - "מרי").

1931 "משחק הונאה".

1932 "עשירים ומוזרים"; "מספר שבעה-עשר"; מפיק את "הגבות של לורד קאמבר"
(בימוי: בן ו. לוי).

1934 "הוואלסים מוינה" (סרטו המוסיקלי היחיד).

1935 "39 המדרגות". ג'ואן האריסון מתחילה לעבוד כמזכירתו. היא תהפוך ליד
ימינו (היא חתומה כמשתתפת בכתיבת תסריטי "פונדק ג'מייקה", "כתב זר", "חשד"
ו"מחבל". היא גם מפיקה שותפה בסידרת הטלוויזיה "אלפרד היצ'קוק מציג").

1936 "סוכן חשאי"; "חבלה".

1937 "צעירים וחפים מפשע".

1938 "הגברת נעלמת" - הצלחה קופתית גדולה. מזכה אותו בפרס מבקרי ניו יורק
כבמאי הטוב ביותר. ביקור ראשון בארצות הברית בחברת אלמה רוויל וג'ואן
האריסון.

1939 "פונדק ג'מייקה". עובר לגור בארצות הברית, הופך לתושב קבע. בהוליווד
חותם על חוזה על המפיק דיויד או. סלזניק. "טיטניק", הפרוייקט הראשון בהפקת
סלזניק, מבוטל בשל קשיי מימון.

1940 "רבקה" - סרטו האמריקאי הראשון. זוכה בפרס האוסקר כסרט הטוב ביותר
וגם באוסקר על צילום. מועמד לאוסקר על הבימוי. "כתב זר".

1941 "מר וגברת סמית" (הקומדיה האמריקאית היחידה שלו); "חשד" - השחקנית
ג'ואן פונטיין זוכה באוסקר. זהו סרטו הראשון עם קרי גרנט (שיופיע גם
ב"הנודעת", "תפסו את הגנב" ו"מזימות בינלאומיות").

1942 מות אימו. "מחבל".

1943 "צל של ספק" (יום קרונין, שמופיע בסרט, יופיע גם בסרטו הבא, "סירת
הצלה", וישמש תסריטאי ב"החבל" ו"תחת חוג הגדי"). "סירת הצלה" מועמד לאוסקר
על בימוי.

1944 "בון וואייז" ו"הרפתקה במדגסקר", שני סרטים דוברי צרפתית עבור שירות
האינפורמציה הבריטי.

1945 "בכבלי השיכחה", סרטו הראשון עם אינגריד ברגמן (שתופיע גם ב"הנודעת"
ו"תחת חוג הגדי"). המלחין מיקלוש רושה זוכה באוסקר.

1946 "הנודעת". "משפט פאראדין" - סרטו האחרון עבור סלזניק (במהלך ההסרטה
הוא עוקב אחר צילומי "תמונתה של ג'ני" של וילהלם דיטרלה, שישמש השראה
ל"ורטיגו").

1948 "החבל" - סרטו הראשון בצבע. הסרט מצולם בשוטים של עשר דקות כל אחד.
זהו גם סרטו הראשון עם ג'יימס סטיוארט (שיופיע גם ב"חלון אחורי", "האיש
שידע יותר מדי" ו"ורטיגו").

1949 "תחת חוג הגדי".

1950 שב לאנגליה לביים את "פחד במה".

1951 חותם על חוזה עם חברת האחים וורנר. "זרים ברכבת" - להיט קופתי לאחר
מספר כשלונות. סרטו הראשון עם הצלם רוברט ברקס (שצילם את כל סרטיו עד
"מארני" מלבד "פסיכו").

1953 "אני מתוודה" - צילומי החוץ בקוויבק. 1954 "אליבי מצולם בשיטת התלת
מימד. הסרט הראשון עם גרייס קלי (שתופיע ב"חלון אחורי" ו"תפסו את הגנב").
"חלון אחורי" - שיתוף פעולה ראשון עם התסריטאי ג'ון מייקל הייז (שישתתף
בכתיבת "תפסו את הגנב" ו"מה קרה להארי?"). ה"קאייה דה סינמה" מס' 39 מקדיש
גיליון שלם להיצ'קוק - מאמרים מאת טריפו, באזן ושאברול. פריצת הדרך
הראשונה בכתיבה התיאורטית על היצ'קוק.

1955 "תפסו את הגנב" (במהלך הצילומים פגשה גרייס קלי בנסיך רנייה). "מה
קרה להארי?" שיתוף הפעולה הראשון עם המלחין ברנרד הרמן (שילחין את "האיש
שידע יותר מדי", "הנאשם", "ורטיגו", "מזימות בינלאומיות", "פסיכו",
"הציפורים", "מארני" ויפוטר במהלך "המסך הקרוע"). הופך להיות אזרח ארצות
הברית ב- 20 באפריל. ב- 2 באוקטובר מתחילה סידרת הטלוויזיה "אלפרד היצ'קוק
מציג" (1962-1955).

1956 "האיש שידע יותר מדי".

1957 "הנאשם". מתפרסם ספרם של קלוד שאברול ואריק רוהמר, "היצ'קוק".

1958 "ורטיגו".

1959 "מזימות בינלאומיות". עובד עם סמיואל טיילור על תסריט על פי ספרו של
הנרי ססיל, "אין דמי ערבות לשופט". ההפקה מתבטלת ברגע אחרון לאחר שהכוכבת
המיועדת אודרי הפבורן מסרבת להשתתף בסרט בשל סצינת אונס.

1960 "פסיכו" (מחיר הפקת הסרט 800 אלף דולר. רווחיו במהלך הקרנתו הראשונה
- 15 מיליון דולר). מועמד לאוסקר על בימוי.

1962 סידרת הטלוויזיה "השעה של אלפרד היצ'קוק" (1962).

1963 "הציפורים". פיטר בוגדנוביץ' עורך רטרוספקטיבה לסרטי היצ'קוק
במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק, ולכבוד התוכנית מפרסם חוברת ראיונות
עמו.

1964 "מארני". עובד על תסריט עם ג'ייפרסון אלן על פי ספרו של ג'יימס
בארי, "מרי רוז". התפקיד הראשי מיועד לטיפי הדרן. ההסרטה אינה יוצאת אל
הפועל.

1965 מתפרסם ספרו של רובין ווד "סרטי היצ'קוק".

1966 "המסך הקרוע". מתפרסם ספר הראיונות שערך עמו פרנסואה טריפו. היצ'קוק
עובד עם התסריטאי הווארד פאסט על תסריט לסרט בשם "קליידסקופ". אולפני
יוניברסל מסרבים להפיק את הסרט שגיבורו הוא הומוסקסואל רוצח פסיכופט.

1967 זוכה בפרס אירווינג תאלברג בטקס האוסקר באפריל (הוא לא זכה מעולם
באוסקר).

1969 "טופז". זוכה בתואר קצונה מטעם המסדר הצרפתי של אמנויות הכתיבה
(מועלה בדרגה ב- 1976).

1972 "פרנזי".

1974 ערב הוקרה מטעם אגודת הקולנוע של הלינקולן סנטר בניו יורק ב- 29
באפריל.

1976 "מזימות" - סרטו האחרון.

1978 עובד עם ארנסט להמן ודיוויד פרימן על תסריט לסרט "הלילה הקצר".
ההסרטה אינה יוצאת לפועל.

1979 ב- 7 במרץ זוכה בפרס על מפעל חיים מטעם המכון האמריקאי לקולנוע
(הטקס משודר בטלוויזיה ב- 12 במרץ).

1980 זוכה בתואר אבירות מידי המלכה אליזבת שלושה חודשים לפני מותו ב- 29
באפריל.
 
מקור:
סינמטק 104, נובמבר-דצמבר 1999
 
 


 



גרסא להדפסה גרסא להדפסה
כל הזכויות שמורות © 2014 ל- המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף המרכז הפדגוגי טכנולוגי (מפ"ט) עמל
האתר עוצב ותוכנת ע"י GoNet Software Solutions
ראו תנאי שימוש