הפרקים העוסקים בהוראת החדשות הם מן הבולטים בתוכנית הלימודים. הפרקים עוסקים הן בתוכן של החדשות, בחירת הפריטים ועריכתם, והן בצורה של החדשות באמצעי מדיה שונים. המצגת המצורפת מציעה למורים דרך יצירתית כעזר להוראת הנושא. הרעיון המרכזי כאן הוא לתת לתלמידים להתנסות בכתיבת חדשות מחייהם, חיי בית הספר או מהמתרחש בסביבה (בארץ, בעולם). ההתנסות בכתיבת חדשות על פי מודל ברור עשויה להביא להבנה עמוקה יותר של ידיעת החדשות על מרכיביה השונים. מודל שלושת השלבים מתאים לכול, מודל חמשת השלבים יתאים לתלמידים יצירתיים יותר. מורים יכולים גם לבקש מהתלמידים לזהות את השלבים השונים בידיעות חדשותיות שמקורן בעיתוני חדשות מודפסים או בעיתוני רשת. כדאי מאוד מבחינה חינוכית להביא דווקא מקורות מודפסים לכיתה, כי התלמידים כבר פחות מורגלים בהם וחבל. תלמידים המתקשים בכתיבה יכולים להסתפק באיסוף מידע ובכתיבת פתיח, שתי מטלות קלות יחסית. ראוי עוד לציין שהתנסות באיסוף מידע, ארגונו וניסוחו באופן שלם ובהיר הם אמצעים מצויינים להעשרת ארגז הכלים ההבעתי של תלמידים, מעבר ללימודי התקשורת בלבד.
קישור: מצגת שני מודלים לכתבת החדשות