דף הבית   על האתר   מילון מונחים   פורום   יצירת קשר   שאלון משוב   לאתר מגמה
  שיעורים אינטרקטיביים
  חומר תיאורטי
  תרגול
  מפות מושגים
  מאמרים
  קישורים
  אירועים ושאלות
  תוכנית לימודים
  דגשים להוראת המקצוע

מגמות עכשוויות ועתידיות בתחום ה- Outsourcing

המעבר לכפר הגלובלי, פתיחת הגבולות, התפתחות מערכות המידע העולמיות והסרת המחיצות העסקיות בכלכלה העולמית, יצרו מציאות בה ניתן לייצר, לשווק, לממן ולמכור מכול מקום ובכל מקום.
בשנות ה-90 באו לידי ביטוי יתרונותיו של ה- Outsourcing בעיקר בתחום העלויות, הזמנים, האיכות והשירות. בשנים האחרונות מדברים על יתרונות ותועלת אסטרטגית מ- Outsourcing כדוגמת:
  • שילוב פעילויות מיקור חוץ בתוכניות הבראה ושינוי ארגוני (כמו: מיזוגים).
  • התמקדות בליבת העסק, המאפשרת להתמקד בתחומים בהם יש לארגון יתרונות יחסיים מבלי לפתח מערכות בהן אין לו יתרונות. המטרה היא להשאיר בתוך הארגון מערכות ותחומים שהם הליבה של הארגון או שיש לארגון יתרון בשמירתם.
  • יצירת זרז "לניעור" העסק והעובדים באמצעות חשיפה לגוף חיצוני.
  • רצון להיחשף לחדשנות טכנולוגית במסגרת מיזם.
חשוב גם להתייחס למגבלות הצפויות במעבר ל- Outsourcing כגון: תלות, אובדן בקרה על התהליך או השירות הניתן, רמת שירות וביצוע שנשחקים על פני זמן, חשיפת ובריחת ידע, אובדן ידע טכנולוגי ועסקי.
המציאות העכשווית בה הופך ה- Outsourcing לכלי ניהולי נפוץ וחשוב בארגון, מתאפיינת ביתרונות רבים ומאידך גם בסכנות משמעותיות ללקוח. לפיכך, יש חשיבות רבה למערכת היחסים בין הלקוח לספק החל מההחלטה על ביצוע עסקת מיקור חוץ, תהליך בחירת הספק, עריכת החוזה וניהול הקשרים השוטפים.