דף הבית   על האתר   מילון מונחים   פורום   יצירת קשר   שאלון משוב   לאתר מגמה
  שיעורים אינטרקטיביים
  חומר תיאורטי
  תרגול
  מפות מושגים
  מאמרים
  קישורים
  אירועים ושאלות
  תוכנית לימודים
  דגשים להוראת המקצוע

תחרות מבוססת זמן

הזמן הוא אחד המשאבים העיקריים באסטרטגיות התחרותיות. תחרות על זמן היא אסטרטגיה עסקית בעלת ערך רב ביותר. האסטרטגיה הזאת באה לידי ביטוי בהבאה של מוצרים חדשים לשוק, בתגובה מהירה לביקוש ולצורכי הלקוחות ובאספקת שירות מהיר יותר. על מנת לצמצם את זמני תיכון המוצרים וייצורם יש לבטל תהליכים ביורוקרטיים מיותרים, לנצל טכנולוגיות מידע לשם ביטול פעילויות מיותרות וזירוז פעילויות נחוצות, לערוך שיפורים וחידושים טכנולוגיים ויכולת לעמוד במועדי אספקה של משלוחים והזמנות. כל אלה יביאו להקדמת המתחרים בשוק ולקיצור "זמן הכניסה לשוק" (Time To Market).
תזמון לקוי של משאבים יכול להוביל לחריגה מלוח זמנים מתוכנן של תהליך או פרויקט, לגרום לעיכוב בהכנסות ובמקרים רבים גם להיות מחויב בקנסות. אי עמידה בלוח זמנים תקנה יתרון יחסי לארגון מתחרה, המסוגל לעמוד במועדים המתבקשים ולפגוע בכושר הישרדותו של הארגון הקיים.