עמלנט מבוא לסטטיסטיקה ושיווק-מלון מונחים משרד החינוך, המנהל למדע וטכנולוגיה, המגמה להנדסה, בניה ואדריכלות
דף הבית|על האתר|מילון מונחים|יצירת קשר|שאלון משוב|מפת אתר
576,864 כניסות לאתר
 
יח"ל 08 - שאלות פתוחות

תקציר
גורמים פסיכולוגיים, גורמי רכישה, "מדרג הצרכים" של מסלאו, תהליך למידה, עמדת צרכנים, מוביל דעה, קבוצת שייכות, קבוצת התייחסות 

שאלה

 

  1. הסבירו והדגימו את הגורמים הפסיכולוגיים הבאים: הנעה, תפיסה,למידה, אמונה, עמדה.
  2. הסבירו מהי החשיבות של"טעימות" שצרכנים מתנסים בהם במרכולים.
  3. הביאו שתי דוגמאות שבהם אנשי שיווק משתמשים ב"מדרג הצרכים" של מסלאו.
  4. האם ייתכן שאדם ינוע לאורך המדרג למעלה ולמטה? נמקו והדגימו.
  5. כיצד חברות עסקיות משתמשות בתהליך הלמידה במהלך עסקיהם?
  6. פעמים רבות יצרנים ומשווקים מדגישים את ארץ המקור של המוצר. מדוע?
  7. הדגימו מוצר שהעמדה של צרכנים כלפיו שונתה לאורך זמן, והסבירו מדוע.
  8. כיצד העיסוקים הבאים - דוגמנית,דייג, מאמן כושר גופני - משפיעים על רכישת מזון?
  9. בחרו שני מוצרים מתחומים שונים, והסבירו מיהו "מוביל דעה" בתחום.
  10. האם "מוביל דעה" בתחום מסוים יכול להשתנות במשך הזמן? הסבירו והדגימו תשובתכם.
  11. כיצד שינויים בתא המשפחתי יכולים להשפיע על צריכת מזון?
  12. הסבירו מהו סגנון חיים, והדגימו על ענף האופניים.
  13. כיצד אישיות ותפיסה עצמית יכולים להשפיע על רכישת לבוש ועל בחירת טיול לחו"ל?
  14. הסבירו מהי קבוצת שייכות ומהי קבוצת התייחסות, והדגימו השפעת הקבוצות הנ"ל על בחירת שני סוגי מוצרים לבחירתכם.
  15. בחרו מוצר שבו כל אחד מראשי המשפחה הוא הדומיננטי, ומוצר שבו ההחלטה משותפת. נמקו.

 לדף הבא       לדף הקודם