יחידת לימוד רביעית
יעדי השיעור פעילות חומרי עזר
יעדי השיעור
-
התלמיד יכיר את הגישות הקיימות בניהול השיווק.
-
התלמיד יפרט את ההנחות של כל אחת מחמש התפיסות הקיימות בניהול השיווק.
-
התלמיד יתרגל יישום גישות בניהול השיווק.
הקדמה "ניהול השיווק הוא בעיקרו ניהול הביקוש – השפעה על רמת הביקוש, תזמונו והרכבו באופן שיסייע לארגון להשיג את מטרותיו. פעילויות שיווקיות צריכות להתבצע במסגרת גישה מגובשת היטב של שיווק יעיל, מועיל ואחראי מהבחינה החברתית. יש חמש גישות מתחרות שבמסגרתן יכולים הארגונים לבחור לנהל את פעילויות השיווק שלהם: גישת הייצור, גישת המוצר, גישת המכירות, גישת השיווק והגישה השיווקית-חברתית" (קוטלר. פ, הורניק. י, 2000. עמ' 37). על ההבדלים בין הגישות ניתן לקרוא בהרחבה בחלק החומר התיאורטי של השיעור.
פעילויות
ניתן לענות על המשימות במסמך וורד המצורף
משימה ראשונה לפניכם רשימת אתרים של ארגונים שונים, וכתבות על ארגונים. היכנסו לקישורים וערכו כרטיס מידע קצר לכל אחד מהארגונים בקובץ וורד נפרד.
סטייליסימו NRG - תישנו על זה StorNext שופרסל מניפה את דגל איכות הסביבה סוגת תנובה האינטרנט החדש של בזק סטטוס - טויוטה נאבקת לשמור על איכות ולא רק על כמות - פרנויה בטויוטה
כרטיס מידע (יש להעתיק ולמלא לכל קישור כרטיס כזה)
-
שם הארגון:_____________________________________
-
המוצר:________________________________________
-
הגישה השיווקית שהארגון נוקט היא:____________________
-
הנימוק וביטויי המהלכים השיווקים על פי האתר הם:__________
לשאלות רב-ברירה
לשאלת אירוע - מלכת הדבש
לתרגול נוסף- שאלות פתוחות
סיכום ארגונים קובעים את פעילותם השיווקית בהתאם לשינויים בסביבתם ובהתאם למטרות הארגון לטווח הקצר ולטווח הארוך. נהוג להבחין בחמש גישות ניהוליות: גישת הייצור, גישת המוצר, גישת המכירות, גישת השיווק והגישה השיווקית-חברתית. כל גישה ניהולית יוצאת מתוך נקודת מוצא אחרת, ומתאימה למצבים שונים. היום נהוג לשלב בין הגישות, בהתאם לנסיבות.
חומרי עזר למורה ולתלמיד:
המהפכה השיווקית האמיתית, פרופ' מיכאל פרי, גיא פרי, סטטוס - הירחון לחשיבה ניהולית, גיליון 202, אפריל 2008 ©, עמודים 28 - 26
קישור ליחידת לימוד רביעית - רקע תיאורטי
|