עמלנט מבוא לסטטיסטיקה ושיווק-מלון מונחים משרד החינוך, המנהל למדע וטכנולוגיה, המגמה להנדסה, בניה ואדריכלות
דף הבית|על האתר|מילון מונחים|יצירת קשר|שאלון משוב|מפת אתר
 
557,487 כניסות לאתר
 
ניהול השיווק בארגונים שונים

יחידת לימוד חמישית

תודעת השיווק חדרה לארגונים שונים בזמנים שונים. במגזר העסקי בארצות הברית הבינו הארגונים הגדולים כמו "סירס", "ג'נרל אלקטריק" ו"ג'נרל מוטורס" את האפשרויות הטמונות בשיווק.
תודעת השיווק התפשטה במהירות, בתחילה בקרב ארגונים שייצרו מוצרי מדף ומוצרי צריכה ארוזים, ובהמשך בקרב ארגונים המייצרים מוצרי בני-קיימא וארגונים המייצרים ציוד תעשייתי ויצרני סחורות כמו כימיקלים, ברזל וכו', על פי הסדר המצוין.

בעשורים האחרונים גם ארגוני שירותים שונים אימצו את גישת השיווק, וביניהם בנקים וחברות הביטוח. בשנים האחרונות אנו עדים לכך שבעלי מקצועות חופשיים, כמו רואי חשבון, עורכי-דין, יועצים פיננסים ואחרים, מטמיעים את גישת השיווק בעסקיהם.

במגזר הבינלאומי השיווק מיושם בארגונים רבים, וארגונים מחוץ לארצות-הברית הציגו ומציגים ביצועים טובים יותר מהמתחרים בארצות הברית. תופעת הגלובליזציה גורמת לכך שארגונים משקיעים משאבים רבים בשיווק.

בעת האחרונה השיווק ממקד אליו תשומת לב רבה מאוד במגזר המוסדות ללא כוונות רווח (מלכ"ר), כמו מוזיאונים, עמותות שונות וכו', כאשר מטרתם העיקרית היא הגנה מהתמעטות המשאבים או לחילופין שרידות.


גרסא להדפסה גרסא להדפסה