עמלנט מבוא לסטטיסטיקה ושיווק-מלון מונחים משרד החינוך, המנהל למדע וטכנולוגיה, המגמה להנדסה, בניה ואדריכלות
דף הבית|על האתר|מילון מונחים|יצירת קשר|שאלון משוב|מפת אתר
557,718 כניסות לאתר
 
מילון מונחים  

תועלת מגוון (מיון) Assortment utility

תועלת שמקנה המערכת השיווקית, בהיותה גורם מקשר בין היצרן לצרכן, בכך שהיא ממיינת את המוצרים ומעמידה לרשותו של הצרכן היצע הומוגני של מוצרים המתאים לביקוש. מיון זה כולל סיווג (גודל, טיב), צבירה (צירוף סוגי מלאי היוצרים רצף), שבירת מנות (אריזה מראש של המוצרים לפי גדלים הנוחים לשימוש) וכן מגוון מוצרים לפי צורכי הלקוח.