על האתר
סביבה
כלכלה
חברה
חומרים ותהליכים
מונחים
לאתר המגמה
הקדמה
שאלון
סרטוני אנימציה
פעילות חקר
תולדות העיצוב המקיים
התפתחות העיצוב המקיים במאה ה-19
ציוני דרך במאה ה-20 עד שנות השבעים
התפתחות העיצוב המקיים בסוף המאה ה-20
תפיסת העיצוב המקיים וערוצי הפצתו בעולם
תוצרים
מוצרים
מתקנים
סביבות
מעצבים
מוסדות, ארגונים ותערוכות
מוסדות
ארגוני סביבה
ארגוני סחר הוגן וזכויות
מוסדות אקדמים
ארגוני מעצבים בעולם
תערוכות מפתח
מקורות וקישורים
שאלון טביעת רגל אקולוגית
באדיבות
מרכז השל
המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית
האם שאלת את עצמך כמה "טבע" נדרש כדי לקיים את רמת החיים שלך?
כדי לבדוק זאת, כל מה שעליך לעשות הוא לענות על השאלון שלהלן.
בחר/י את התשובה המתארת בצורה הקרובה ביותר את המצב בביתך.
1. באיזה תדירות את/ה אוכל/ת אוכל מן החי? (בשר, עוף, דגים, ביצים, מוצרי חלב)
אף פעם
לעיתים רחוקות. (צמחוני/ת – לא אוכל/ת בשר ועוף, אוכל/ת מדי פעם ביצים/מוצרי חלב)
לפעמים. (לרוב בלי בשר ועוף, ביצים/מוצרי חלב כמעט כל יום)
בדרך כלל (בשר פעם או פעמיים בשבוע)
פעם ביום (בשר כל יום)
כמעט בכל ארוחה (בשר וביצים/מוצרי חלב)
2. כמה מן האוכל שאת/ה אוכל/ת הוא אוכל מעובד, ארוז או מיובא?
מעט מאוד. רוב האוכל שאני אוכל/ת הוא לא מעובד, לא ארוז ומגודל בישראל
כרבע
כמחצית
כ-3/4
רוב האוכל שאני אוכל/ת הוא מעובד, ארוז ומגיע מרחוק
3. כמה פעמים בשבוע את/ה אוכל/ת מחוץ לבית?
פעם בשבוע
פעמיים-שלוש בשבוע
כל יום
4. עד כמה האוכל באכילה בחוץ מתבסס על מזון מעובד או מיובא?
אוכל/ת בעיקר אוכל מקומי לא מעובד (למשל, חומוס, פלאפל, סביח)
אוכל/ת לעתים רחוקות במסעדות מסוגים שונים
אוכל/ת לעתים קרובות ארוחות במסעדות יוקרה
אוכל/ת לעתים קרובות במזללות של מזון מהיר (למשל, מקדונלדס)
5. האם את/ה ממחזר/ת אשפה?
כלל לא
רק פלסטיק לכלובים ברחוב
פלסטיק לכלובים ומחזיר/ה בקבוקים לחנות או למרכז המחזור
פלסטיק לכלובים ומחזיר/ה בקבוקים לחנות או למרכז המחזור, וכן בטריות
ממחזר/ת פלסטיק, נייר, בטריות
מפריד/ה זבל אורגני לקומפוסט
מפריד/ה זבל אורגני לקומפוסט וממחזרת פלסטיק, נייר, בטריות
6. האם את/ה חוסך/ת חשמל?
כן, הן בהתנהגות והן בצרכנות נבונה, ובידוד הבית
כן, בהתנהגות האישית למשל מכבה אורות, לא מחמם/ת או מקרר/ת את הבית מעבר למידה סבירה
כן, דואג/ת לבידוד טוב של הבית
כן, קונה מכשירי חשמל יעילים
לא
7. האם את/ה חוסך/ת מים?
כן, בהתנהגות היומיומית וגם אביזרי חסכון בבית
כן, בהתנהגות היומיומית
לא
8. מהו אמצעי התחבורה שבו את/ה מגיע/ה לעבודה/ללימודים?
ברגל או באופניים
בתחבורה ציבורית או בהסעות מאורגנות
ברכב פרטי או במונית עם עוד אנשים
ברכב פרטי או במונית לבד
9. בממוצע, מה המרחק שאת/ה נוסע/ת ברכב פרטי במשך שבוע ימים (אם כנהג/ת ואם כנוסע/ת)?
0 ק"מ
10 - 50 ק"מ
50 - 150 ק"מ
150 - 300 ק"מ
300 - 500 ק"מ
500 ק"מ ויותר
10. האם יש ברשותך רכב?
אין ברשותי כלי רכב ממונע כלשהו
אופנוע
מכונית קטנה
מכונית משפחתית
מכונית גדולה
רכב שטח
11. בממוצע, כמה שעות את/ה טס/ה במהלך שנה אחת?
0 שעות
5 שעות
10 שעות
25 שעות
50 שעות
12. בממוצע, כמה זמן את/ה נוסע/ת ברכב יחד עם אדם אחר?
בדרך כלל
כמעט תמיד (75% מהזמן)
חצי מהזמן
לעתים (25% מהזמן)
בדרך כלל לא
13. באיזו קטגוריה נמצא סוג הדיור שבו את/ה מתגורר/ת?
בית צמוד קרקע
בית דו-משפחתי או דירה בבניין עם עד 4 דירות
דירה בבניין רב קומות
14. מהו הגודל של ביתך?
40 מ"ר או פחות
40 - 60 מ"ר
60 - 100 מ"ר
100 - 150 מ"ר
150 - 200 מ"ר
200 מ"ר או יותר
15. האם את/ה נוהג/ת לקנות דברים שאינם באמת נחוצים לך?
אף פעם לא
לעתים רחוקות
לעתים קרובות
הארונות שלי מלאים בדברים שאיני משתמש/ת בהם
הניקוד שלך:
טביעת הרגל האקולוגית שלך:
מס' נקודות
דונמים גלובליים
141 - 330
בין 30 ל-40 דונמים
331 - 550
בין 40 ל-50
551 - 1000
בין 50 ל-70
1000 ומעלה
יותר מ-70
כמה כדורי ארץ היו נחוצים כדי לקיים את החיים
האנושיים לו כולם היו חיים באותה רמת חיים כמוך?
מס' נקודות
כדורי ארץ
80 - 140
141 - 330
1.5
331 - 550
3-2
551 - 1000
4-3
1000 ומעלה
למעלה מ-4
הממוצע העולמי הוא 24 דונם לנפש, בעוד שכדור הארץ מעמיד לרשותנו רק 18 דונם לנפש.
כלומר, בכל שנה האנושות משתמשת במה שלוקח לטבע ליצר שנה וארבעה חודשים. אנחנו חיים באוברדרפט – על חשבון הדורות הבאים.
חלקנו ביצירת הנזק גדול ביחס לגודל של אוכלוסיתנו. טביעת הרגל של הישראלי הממוצע היא 46 דונם. אילו כל תושבי העולם היו חיים כמו הישראלים היו נדרשים עוד כשני כדורי ארץ על מנת לספק את משאבים, לקלוט את הפסולת ולקיים את שאר התהליכים תומכי החיים. מכאן שאנו, הישראלים, חיים לא רק על חשבון הדורות הבאים כי אם גם על חשבון המדינות המתפתחות המסתפקות בפחות מהממוצע העולמי
1,354,779
כניסות לאתר
כל הזכויות שמורות ל
מינהל למדע ולטכנולוגיה, במשרד החינוך
בשיתוף
מפ"ט עמל
© 2014