למידה עם אייפדים

הוראה בשילוב אייפדים כמנוף ליצירת פדגוגיה חדשנית בבתי הספר של רשת עמל

ברשת עמל, השוקדת כל העת על פדגוגיה חדשנית ההולמת את דרישות העולם האמיתי, חיפשנו טכנולוגיה שתתרום לקידום הלמידה. לאחר בחינה קפדנית בחרנו בטכנולוגיה ידידותית המותאמת לחינוך – האייפד. רשת עמל, בהובלת המנכ"ל עו"ד רוית דום עיני, היתה החלוצה הראשונה בארץ להטמיע את האייפדים בבתי ספרה כבר ב- 2012, ויצרה קשת רחבה של שיתופי פעולה פדגוגיים עם חברת אפל העולמית. ברשימה הבאה, נסקור את ההיבטים המרכזיים של מיזם ייחודי זה.


1) שילבנו איפדים במעל 15 בתי ספר תיכונים וחטיבות במגוון מודלים:
– הרב תחומי הולץ חיל האוויר –  ב"ס מדגים במודל 1:1
– הרב תחומי שבח מופת  – מודל 1:1
– הרב תחומי פתח תקווה א- ו -ב (אייפדים למגמה)
– הרב תחומי חדרה – מרכז יזמות
– הרב תחומי רמות באר שבע  – בכיתת המצוינות
– הרב תחומי ליידי דיויס תל אביב – מודל כיתה ניידת
– הרב תחומי צפת במודל 1:1
– הרב תחומי עמק חרוד- מודל 1:1
– מח"ט אשדוד – אייפד למגמה
– רב תחומי טבריה נופרים בגליל
ועוד

2) קיימנו בגרות ראשונה מסוגה בארץ על אייפדים:
בבית הספר הולץ חיל האוויר, ראו הרחבה בלינק המצורף-בגרות על אייפדים (ובתחתית הדף)

3) הטמענו אייפדים במגזר הערבי: 
הרב תחומי תל שבע ג'  הרב תחומי טייבה, הרב תחומי כסייפה ומח"ט רעות.

4) פיתחנו ערוץ קורסים ייחודי ב- iTunes U 
קראו את הכתבה על הפרויקט

5) אנחנו משקיעים בפיתוח המקצועי של המורים
לאור ניסיוננו הרב בתחום ידוע כי טכנולוגיה לבדה אינהיכולה לקדם או לשנות תהליכי למידה בבית ספר. חידוש ושיפור תהליכי למידה יתרחש רק כאשר מורים מיומנים ידעו כיצד לנצל את חוזקות הטכנולוגיה למטרות ולצרכים פדגוגים על כן ההכשרות שלנו מבוססות על מודל ל  TPACK . צוות הפיתוח והטמעה של מפ"ט עמל גיבש מודל הכשרה ייחודי לפיתוח מקצועי של מורים הכולל גיבוש מטרות פדגוגיות חדשניות והתאמת סביבות הלימוד למאה ה 21 .  מניסיוננו עולה כי בבתי ספר שכבר מצויים בתהליך שנוי פדגוגי שילוב הטכנולוגיה תורם לקידום תהליכי הלמידה ומאפשר לתלמידים להפיק תוצרים יצירתיים ואיכותיים יותר.

6) זכינו בתחרויות פיתוח אפליקציות ל ios : 
ראו הרחבה בלינק המצורף – תלמידי מרכז היזמות בחדרה זכו בפרס תחרות היזם 2015

7) אנחנו מובילים למידת פרויקטים עם אייפדים: 
ברב תחומי שבח מופת פותחו פרויקטים ייחודים מבוססי למידה ניידת ומציאות מועשרת בתהליך הפיכת הלמידה למשמעותית הצליח הצוות החינוכי לשלב בצורה מופלאה בין תהליך למידת פרויקטים והפקת תוצרים דיגיטליים מבוססי אייפד בתחום הומניסטיקה: סרט שהופק על התהליך ודוגמאות

8) פתחנו מגמה חדשה -ניו-מדיה: 
ברב תחומי פתח תקווה ב' פיתחנו יחד עם משרד החינוך מגמה  חדשה- ניו מדיה הנלמדת כולה באמצעות אייפדים.  התלמידים במגמה משתמשים באפליקציות חדשניות כדי לצלם, לראיין, לערוך ולהפיץ בבלוגים בזמן אמת תוכן   חדשותי איכותי.  למגזין המגמה
תהליך שילוב האייפדים בתוכניות הלימוד נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם המפמ"רים של משרד החינוך במקצועות טכנולוגיות תקשורת (מגמת ניו-מדיה החדשנית), מכטרוניקה, מערכות תעופה, בקרת מכונות ומגמת אמנויות העיצוב והאדריכלות.

כאן תוכלו להרחיב ידיעותיכם על המיזם :

על בחינת הבגרות הייחודית באיפדים שהתקיימה ברב תחומי הולץ: 

על תוכנית הלימוד הייחודיות – ניו מדיה הנלמדת על באמצעות אייפדים
ברב תחומי פתח תקווה ב
:

פרויקט מציאות רבודה ברב תחומי שבח מופת: