האקתון 2018 – תלמידי עמל מפתחים מיזמים חדשניים למען אנשים עם מוגבלויות

עשרות תלמידים מבתי הספר של קבוצת עמל, רשת חינוך ארצית מובילה בישראל, הגיעו למטה חברת מארוול בפתח תקווה ולקחו חלק באירוע "האקתון", שהיווה גם את שלב חצי הגמר בתחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל ע"ש שמעון פרס, למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. האירוע נערך במעמד מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, המובילה תפיסה חינוכית וחברתית חדשנית שבמרכזה חינוך ליזמות והקמת מרכזי יזמות חדשניים בשיתוף עם התעשייה ולמען הקהילה.

18 פיתוחים חדשניים הגיעו לשלב חצי הגמר לאחר שעברו סינון מקיף בחודשים האחרונים על ידי מומחים ואנשי מקצוע. התלמידים שעומדים מאחורי אותם מיזמים לקחו חלק באירוע ההאקתון שנועד לשדרג את היוזמות שפיתחו, בסיוע מנטורים מחברות הייטק, מהעולם העסקי ומומחי נגישות ביניהם תלמידי בית הספר און שבתל אביב. חבר השופטים עבר בין הקבוצות המתחרות, בחן את הפיתוחים היזמיים, ובתום ההאקתון הוכרז על שבעה פיתוחים יזמיים שעלו לשלב הגמר של תחרות היזמות של עמל.

זוהי השנה השנייה שבה נערכת בקבוצת עמל תחרות יזמות של בני נוער בתחום המדעים, הטכנולוגיה והיזמות, למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. כעת נערכות שבע הקבוצות לשלב הגמר שייערך בעוד מספר חודשים והזוכים בו יקבלו מענקים כספיים לצורך המשך ופיתוח המיזמים שלהם.

עו"ד רוית דום עיני, מנכ"ל קבוצת עמל: "תחרות היזמות ואירוע ההקאתון הם ההמשך הישיר לשיטה החינוכית שאנחנו דוגלים בה ומקדישים לה מחשבה רבה, על מנת לייצר מקום שהתלמידים יקשיבו וילמדו ברצון, יקבלו מוטיבציה לפתח ולחשוב. הגענו להתארח בחברת ההייטק מארוול, על ידי הצוות המקצועי, המוביל את תעשיית ההיי טק בישראל, שנתן לתלמידים את ההזדמנות לראות את האנשים בשטח, להציע, להתנסות, לפתח ולחשוב מתוך הבעיות בשטח. התלמידים קיבלו לאורך התהליך הזה כלים של שיווק, פיתוח וחשיבה מחוץ לקופסה, הם פיתחו את הדמיון, שמעו על הצרכים והבעיות בשטח, וכעת יש להם את הזכות לפתח את היוזמות שיענו עליהן. אנחנו נמשיך להיות כאן ולעשות את הטוב ביותר עבור תלמידינו, לתת להם מעוף, ואין לי ספק שהם ידאגו להגיע הכי רחוק שאפשר, בשביל החינוך והחברה הישראלית."

יוסי לוי מנהל קבוצת פיתוח במארוול ישראל: ״אנו שמחים לארח במארוול ישראל קבוצות צעירות להיחשף עוד ועוד לעולמות המרתקים של הטכנולוגיה. ההאקתון מאפשר לחבר בין עולם המדע לצרכים אמתיים וזה נעשה באמצעות חוויה יצירתית וצוותית. את היצירתיות שבנו ואת עבודת הצוות שום רובוטים ואוטומציה לא יחליפו ושמחנו להיות חלק מהיום המרתק הזה. מארוול הוכרזה שוב השנה כאחת מ 100 החברות היצירתיות ביותר בעולם ואנו שמחים לתרום לנושא זה גם בישראל."

בחבר השופטים היו: עו"ד רוית דום עיני מנכ"ל קבוצת עמל, יוסי לוי מנהל קבוצת Embedded Processor במארוול ישראל, ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל פדגוגיה בקבוצת עמל, רינת סופר גרינברג ראש המחלקה לעיצוב חדשני באריאל Design Thinking, שושנה גולדברג מאיר מנהלת מקצועית בעמותת מילב"ת, דב רוכמן יזם וחונך עסקי.

קישור לתמונות נוספות

יזמות 2018 – המיזמים המובילים בתחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל

שבעת המיזמים שנבחרו לעלות לשלב הגמר:

משקפיים חכמים C2H המציעים פתרון אלטרנטיבי לבעיה של אנשים עם ליקויי שמיעה – בית הספר הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א

משקפיים חכמים לעוורים – בית הספר הרב תחומי עמל כעביה טבאש חג'אג'רה

רחפן עזרה ראשונה – בית הספר הרב תחומי עמל בגין צפת

לוח ציור נשלט ע"י המוח – בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים

Help me joker  מיזם הנותן פתרונות לבעיות יום יומיות בהם נתקלים אנשים עם מוגבלויות – בית הספר הרב תחומי עמל ב' פתח תקוה

Grace Net – יישומון המאפשר לאנשים נזקקים לקבל תמיכה – בית הספר הרב תחומי עמל רמות באר שבע

LS BAND, צמיד חכם שמציע לאנשים מבוגרים תמיכה בביטחונם – בית הספר הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א