אודות עמל

 
דבר מנכ"לית הרשת
קבוצת הרב תחומי עמל
חזון הרשת
חדשנות פדגוגית
מצוינות
בתי הספר ומוסדות הלימוד
עבודה באקו-סיסטם
מרכזי היזמות
מעבדת החדשנות
למידה במרחבי החיים
מובילים גם בזירה הבינלאומית
שיתוף פעולה עם מערכות חינוך בעולם


 

דבר מנכ"לית הרשת

קבוצת הרב תחומי עמל היא רשת חינוך עם גמישות פדגוגית וארגונית, המתמחה בהוראה חדשנית הפורצת את גבולות המקום, הזמן ושגרות הלמידה. הרשת היא ארגון שלומד כל הזמן, ומתאים עצמו באופן מהיר לצרכים המשתנים. בזכות יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ומומחיות בלמידה משולבת טכנולוגיה, הצלחנו להגיע לכלל התלמידים הן בלמידה מרחוק והן בלמידה היברידית.

רשת הרב תחומי עמל נותנת מענה הוליסטי לתלמידים ולקהילה.

מרכז הפיתוח הפדגוגי והטכנולוגי של הרשת מפתח מגוון רחב של פתרונות יצירתיים, ללמידה בתוך ומחוץ לכותלי בית הספר.

אנו משקיעים רבות בפיתוח המקצועי של המורים, בתשתיות ובציוד מתקדמים, אך בראש וראשונה במתן מענה רגשי אישי וחברתי לתלמיד ופיתוחו כאדם ערכי בעל חוסן פנימי. אנו נשענים על מערך מתקדם של פדגוגיה חדשנית, שמהווה בסיס לצמיחת הרשת ולפיתוח והעצמת המערך החינוכי שלה גם בראייה ארוכת טווח.

רשת הרב תחומי עמל מכשירה את תלמידיה לעולם שבו כישורי החיים הבסיסיים הם יכולת לפעול באופן עצמאי, חשיבה יזמית, סקרנות, חדשנות, יצירתיות, למידה עצמית, יכולת לענות לאתגרי אמת, התמודדות עם חוסר ודאות, גמישות ויכולת הסתגלות, תקשורת אפקטיבית בדיבור כתיבה ופרזנטציה, שיתופי פעולה מקומיים וגלובליים, שיתופיות, עבודת צוות ועוד.

רשת הרב תחומי עמל מקנה לתלמידיה כישורים לפתרון בעיות בעלות היבטים שונים, לחשוב, לחקור, תוך התמודדות של התלמידים עם סוגיות מורכבות הנוגעות למספר רב של תחומי דעת. לכן אצלנו ברשת הרב תחומי עמל אנו מקיימים למידה רב תחומית, בהרכבי למידה מגוונים, תוך שילוב אשכולות לימוד מתחומי המדעים, ההנדסה והטכנולוגיה, התרבות, ההומניסטיקה והאמנויות. בכל אחד מתחומי הלימוד מושם דגש על חדשנות ויזמות תוך שיתופי פעולה עם האקדמיה, מוסדות מחקר, מוסדות תרבות, ארגונים חברתיים ותעשייה.

זו הדרך להצמיח מנהיגות צעירה, יצירתית ויוזמת בחברה הישראלית בדגש על העזרה לקהילה!

עו"ד רוית דום עיני,

מנכ"ל קבוצת הרב תחומי עמל


 

קבוצת הרב תחומי עמל

 

 

  •  קבוצת עמל הוקמה ב- 1928
  • מאז 2007 חברה לתועלת הציבור (חל"צ)
  • מונה עשרות בתי ספר שש שנתיים, תיכוניים וחטיבות ביניים
  • מומחיות בתחומי המדעים, האמנויות, ההנדסה, המתימטיקה והטכנולוגיה המתקדמת
  • 7 מרכזי יזמות חדשניים
  • מכללות טכנאים והנדסאים
  • מכללות למבוגרים "עמל הישגים"
  • פריסה ארצית בכל מגזרי החברה
  • כ-35,000 תלמידים וכ- 3,500 עובדים

 

 

 

 

 

 

 

 

חזון הרשת

 

חינוך ליזמות כתפיסת עולם בשיתוף עם הקהילה | בוגר בעל עמוד שדרה ערכי

להעמקה והתרשמות נא עיינו בחוברת המקיפה – חזון עמל

 

 

 

 

 

 

 

חדשנות פדגוגית

  • תרבות ארגונית של חדשנות בלמידה
  • פיתוח מתמיד
  • אימוץ דרכי הוראה חדשניות ורעיונות פורצי דרך של מורים, תלמידים וצוותי הפדגוגיה והמו"פ של הרשת
  • חשיבה יזמית של צוותי ההוראה
  • קהילות מורים
  • מעבדת חדשנות

 

מצוינות

  • קבוצות מחוזיות של מובילי הצטיינות, מדידה והערכה בהתאם ליעדים שכל בית ספר הציב לעצמו
  • עיסוק מתמיד בשאלות ערכיות ובדילמות חברתיות הובלת מצוינות ערכית, לצד הישגים גבוהים
  • מצוינות כאורח חיים, לכל תלמיד/ה, מורה, ומנהל/ת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתי הספר ומוסדות הלימוד

  • עשרות בתי ספר, רובם רב-תחומיים שבהם ניתן לשלב תחומי לימוד שונים
  • 12 מכללות לטכנאים ולהנדסאים
  • מרכזי חינוך טכנולוגיים ליזמות ומצוינות
  • כ- 32,000 תלמידים
  • מגמות מתקדמות – סייבר, בינה מלאכותית AI , הנדסת תוכנה, אווירונאוטיקה, ביוטכנולוגיה, מידע ונתונים, אמנות פלסטית, קולנוע, מוזיקה ועוד…
  • מסלולי שוחרות: חיל האוויר, חיל הים, חיל התקשוב וחיל הלוגיסטיקה
  • מו"פ – מרכז פיתוח פדגוגי וטכנולוגי לבתי הספר של הרשת, לרכזי רובוטיקה, למשרד החינוך, לגופי חינוך בארץ ובעולם

 

 

 

עבודה באקוסיסטם

קבוצת הרב תחומי עמל פועלת כמערכת Ecosystem ומשמעותה פעילות באינטראקציה, שיתוף פעולה והפרייה הדדית של גורמים רבים במשק ובקהילה.

מרכזי היזמות

מרכזי היזמות של הרב תחומי עמל מהווים מודל חדשני, ייחודי ופורץ דרך בישראל, שפותח על ידי מנכ"ל קבוצת הרב תחומי עמל עו"ד רוית דום עיני, במטרה להכשיר בני נוער להובלת יזמות בעולם העסקים והתעשייה ולתת להם כלים ייחודיים פורצי דרך לעולם המחר. החיבור בין החינוך לתעשייה הוא מנוע צמיחה למנהיגות צעירה, יצירתית ויוזמת בחברה הישראלית. עד כה הקימה קבוצת עמל שבעה מרכזי יזמות ייחודיים בבתי ספר שלה בארץ: בצפת, בחדרה, בבאר שבע, בעמל להייטק ואמנויות ת"א, בעמל ליידי דייויס ת"א, במועצה אזורית הגלבוע ובפתח תקווה.

                 

המאפיין את מרכזי היזמות של עמל

  • סדנאות למידה והתנסות כיצד להוביל יוזמה מהכוח אל הפועל
  • הדרכה מקצועית וחניכה אישית ממיטב המומחים
  • מפגשים עם מנכ"לים ומובילי יזמות מעולם ההייטק והתעשייה
  • חיבור עם הקהילה
  • לימודים המקבילים ללימודי מיני מינהל עסקים, המקנים מפתחות לחיים במימון הרשת ופילנטרופיה
  • הכרת העולם האמיתי, ופיתוח פתרונות יצירתיים לאתגרי אמת
  • עבודה לאורך שלוש שנים
  • ליווי של מנטורים מעולם ההייטק והתעשייה
  • שיתופי פעולה עם חברות לאומיות ובינלאומיות
  • תחרות יזמות ארצית ע"ש שמעון פרס והשתתפות בתחרויות בינלאומיות
  • פיתוח פרויקטים ומיזמים על ידי צוותי תלמידים בתהליך המיושם בחברות סטארט אפ ותעשיות ההייטק

 

 

 

מעבדת החדשנות

  • קבוצת הרב תחומי עמל פיתחה מודלים חדשים של למידה במעבדת החדשנות שהקימה הרשת
  • המורים המובילים והחדשניים ביותר של עמל פיתחו והטמיעו בשטח, מודלים ורעיונות ללמידה חדשנית
  • מורי המעבדה השתתפו בתחרות בינלאומית בכנס בט לונדון ויצרו קשרים עם קולגות מכל רחבי העולם
  • קבוצת הרב תחומי עמל הגדילה משמעותית את מספר המורים היוזמים, היוצרים והמחדשים
  • הרשת יצרה מזוודת כלים לימודיים וטכנולוגיים ללמידה מרחוק, ובה דוגמאות, הצעות מקוריות של מומחי המחקר והפיתוח של עמל, וכן ריכוז מסודר של כל החומרים שמפיץ משרד החינוך וגורמי חינוך רלבנטיים מהארץ והעולם
  • למגוון כתבות על המעבדה לחדשנות, לחצו כאן

 

למידה במרחבי החיים

למה ללמוד בכיתה כשאפשר לראות מקרוב? אצלנו מאמינים בלצאת מהכיתה ולחוות את העולם דרך כל החושים! אנחנו קוראים לזה: "למידה במרחבי החיים". מתודה זו היא חלק מתפיסת עולמה של קבוצת הרב תחומי עמל, המדרבנת את תלמידיה לקחת חלק במארג החיים האמיתי, החי והתוסס של הסביבה והקהילה, לתרום ולהשפיע, לצאת מכותלי בית הספר למרחב הציבורי ולשבור את גבולות הכיתה והזמן.

כדי לבצע למידה במרחבי החיים, הלומד רוכש מיומנויות של אוריינות טכנולוגית-דיגיטלית, יכולת איתור והערכת הזדמנויות למידה, יכולת למידה עצמית, יכולת ניהול וארגון הלמידה, ויכולת מטה-קוגניטיבית לחשיבה ולניתוח של אופן הלמידה.

מאחר שלמידה באופן עצמאי וגמיש שמה דגש על פיתוח מיומנויות המאה ה-21, היא מכשירה באופן זה את הלומד גם לאתגרי התעסוקה העתידיים. אחת הדרכים שבהן רשת עמל מסייעת למורים המתמחים באיתור ובהצעת הזדמנויות למידה במרחבי החיים, היא בהנגשת פרקטיקות למידה וטכנולוגיות שבהן כדאי להם להשתמש, בין היתר באמצעות "MOOC" דו-לשוני שפיתחה לתועלת הציבור – קורס אונליין ללימוד עצמי של פרקטיקת למידה במרחבי החיים.


פרקטיקה זו, הכוללת גם מישחוק – הוכרה באופן בינלאומי על ידי ארגון אונסקו כאחת מהפרקטקות הטובות ביותר בעולם ללמידה ניידת, ראו מפה .

למגוון כתבות בנושא "למידה במרחבי החיים בעמל", לחצו כאן

 

מובילים גם בזירה הבינלאומית

התלמידים היזמים של רב תחומי עמל מובילים גם בזירה הבינלאומית. בשנים האחרונות משתתפים תלמידי עמל בתחרות היזמות העולמית SAGE לבני נוער, מייצגים בכבוד את הרשת ואת מדינת ישראל מול עשרות נבחרות מכל העולם, וזוכים במקומות הראשונים ובמדליות זהב, כולל זכייה באליפות העולם.

שיתוף פעולה עם מערכות חינוך בעולם

  • שיתוף פעולה עם האיחוד האירופי באמצעות סוכנות ETF
  • זכייה בפרס בינלאומי יוקרתי על מודל היזמות של עמל, בשיתוף עם התעשייה והקהילה
  • שת"פ וחילופי משלחות עם מערכות חינוך בדנמרק, איטליה, בריטניה, ארה"ב
  • ייצוג ישראל בוועידת החינוך העולמית BETT בלונדון
  • ייצוג ישראל בפדרציית קהילות מרכזי המצוינות הטכנולוגיים של האיחוד האירופי ENE
  • הכרה בינלאומית של UNESCO –בלמידה במרחבי החיים כפרקטיקה הטובה ביותר ללמידה ניידת
  • שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות יוקרתיות כמו הרווארד ו-MIT
  • הזדמנות לתלמידי עמל להשתתף בצוותים בינלאומיים של תלמידים מצטיינים באקדמיה של ניו יורק למדעים, במסגרת ג'וניור אקדמי, לפתרון בעיות כלל עולמיות
  • שיתוף פעולה עם פדרציית גופי המו"פ החינוך בישראל בהובלת פדגוגיה מוטת עתיד אגף מופ וניסויים משרד החינוך