חזרה לעמוד הבית
 
 
sargel_yemani

 
Untitled

המפגש בהוויה העסקית-כלכלית והתקשורתית

 

סוג הפעילות  - פעילות עיונית, חוויתית (ניתן לפתח את הפעילויות החווייתיות לפעילויות בעלות אופי סדנאי)

 

רמה – רמה מתקדמת –  דגש על עבודה בצוות, דיון, ואיסוף חומרים.

 

מטרות  הפעילות

הכרות עם המפגש בהוויה העסקית, כלכלית ותקשורתית.

 

התוצר:

אם יבוצעו כל הפעילויות המוצעות, יתקבלו:

1. קובץ וורד המכיל:

          חלוקת המבוא לנושאים

   תיעוד הדיון

   הגדרת ההקשרים בין 3 היצירות לנושא "הכלכלה הקפיטליסטית – גורם מניע בתעשייה ובתרבות המערבית"

  רשימת בניינים נבחרים, כולל פרטים מזהים

  שתי תערוכות, כולל מיקום ויריד בינלאומי + אפיון התצוגות

   טבלת פרסומות במהלך יממה

  יצירת אמנות המתייחסת לפרסומת או לעולם הפרסום + פרטים מזהים + הרחבה

   פרטים על כתבת "צבע" על יוצר.

   ניתוח הכתבה

2. אלבום תמונות, דיגיטלי או אחר, המכיל תמונות ותיאור חוויות

 


  לפניכם הצעות לפעילויות לחלק מנושאי המפגש.

  מבוא

  הכלכלה הקפיטליסטית – גורם מניע בתעשייה ובתרבות המערבית

  בניינים תקשורתיים – יצרנים של מסחר, אמנות ותרבות של יוקרה

 ירידים בין לאומיים – חללי מפגש בין עיצוב, אדריכלות ואמנות

  יצירת הפופ ותרבות המותגים

 יוצרים ככוכבי תקשורת וכמוצרים לשיווק

 

 

 1. מבוא
היכנסו למפגש הרביעי – המפגש בהוויה העסקית, כלכלית ותקשורתית. שימו לב לצבעו של המפגש. קראו בעיון את המבוא.
א. חלקו את המבוא לנושאים ותנו כותרת לכל נושא. הקדישו בצוות מחשבה ודיון לכותרות.

ב. כל צוות יציג בפני הכיתה את הכותרות שבחר וינמק את בחירתו. ערכו דיון בכיתה ובחרו את הכותרות המוצלחות ביותר.
ג. כל צוות יתעד את הדיון שנערך בכיתה בכל דרך שתבחרו: בכתב, צילום סטילס, וידאו, ציור, קומיקס וכן הלאה.
 



 

2. "הכלכלה הקפיטליסטית – גורם מניע בתעשייה ובתרבות המערבית"
  - פעילות הקשרית
קראו בעיון את הטקסט. מתוך סרגל ההקשרים ב"יצירות" – עיינו בפריטי המידע על שלושת היצירות הבאות (מוצר, בניין ופסל):
א. "כיסא מס' 14",  מיכאל תונה
ב. בית החרושת "פגוס"

ג. "מקדחת הסלעים", יעקב אפשטיין
הגדירו מהם ההקשרים בין כל אחת מהיצירות הללו לנושא.

 



 

3. "בניינים תקשורתיים – יצרנים של מסחר, אמנות ותרבות של יוקרה" 
 – פעילות חוויתית

א. אתרו 3 בניינים ציבוריים או מבני תעשייה בולטים מסוגים שונים בתוך העיר בה אתם גרים או בתוך העיר הגדולה הסמוכה למקום מגוריכם. ערכו רשימה של בניינים אלה. לגבי כל בניין פרטו מהו סוג הבניין ויעודיו, שם המתכנן, מיקומו, ומתי נבנה.


ב. ערכו ביקור בבניינים שבחרתם והשתדלו לסייר בכל חלליהם הפנימיים ובסביבתם החיצונית. תעדו את מהלך הביקור במצלמה. ערכו את התצלומים באלבום מיוחד – האלבום יכול להיות בכל מדיה – מצגת, חוברת, אתר אינטרנט וכד'.
ג. כתבו על החוויות שחוויתם במהלך הביקור וצרפו אותם לאלבום, בשילוב עם התצלומים. התייחסו באופן מיוחד לנקודות הבאות:

   הבניין בסביבתו – באיזה אופן הוא בולט על פני הסביבה – ממדים, עיצוב, צבע, חומרים, שילוט, ועוד
   יעודי הבניין – פנאי, מסחר/משרדים, תרבות, אמנות, תעשיה
   תכולת הבניין ואופי החללים
ד. כיצד תאפיינו את אופי התקשורת של הבניין עם סביבותיו, עם מבקריו ועם קהל צרכני השירותים השונים שהוא מציע.
היעזרו בקריאת הנושא "בניינים תקשורתיים – יצרנים של מסחר, אמנות ותרבות של יוקרה".



 

 

4. "ירידים בין לאומיים – חללי מפגש בין עיצוב, אדריכלות ואמנות"    
א. בקרו בשתי תערוכות או תצוגות, אחת בגלריה ואחת במוזיאון. כמו כן, בחרו יריד בינלאומי מסרגל ההקשרים של פריט זה.


 

ב. ציינו באלו תערוכות ביקרתם, ואיפה הן נמצאות, ובאיזה יריד בינלאומי בחרתם להתעמק.
ג. פרטו מהו אופי המוצגים בכל מסגרת תצוגה. מה מאפיין כל מסגרת תצוגה? מהו ההבדל בין שלושת המסגרות הללו מן ההיבט הכלכלי-מסחרי והשיווקי? באלו משלוש המסגרות יש אתר באינטרנט?



 

 

5. "יצירת הפופ ותרבות המותגים"  
פעילות חווייתית
-


א. ערכו רשימה של פרסומות בכל מדיה אפשרית (טלוויזיה, שלטי חוצות, עיתונות, אינטרנט) שאתם נתקלים בהם במהלך יממה אחת.
לגבי כל פרסומת פרטו בטבלה:
לאיזה מוצר, לאיזה מותג, באילו מסגרות תקשורתיות מופיעה (שלטי חוצות, טלוויזיה, עיתון, אינטרנט וכד'). כמו כן, תנו שם לפרסומת.
עליכם לציין פרסומות שנתקלתם בהם במהלך עיסוקיכם הרגילים ולא לנסות ולחפש באופן מיוחד אחריהם. 

 

שם

מסגרת תקשורתית

המותג

המוצר

מס'

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

ב. בחרו יצירת אמנות מן המאה העשרים או העשרים ואחת המתייחסת לפרסומת או לעולם הפרסום. את היצירה תוכלו לבחור מתוך ההקשרים של הנושא, מתכנית הלימודים שלכם, או מכל מקום אחר שתמצאו לנכון.
רשמו את שמה ואת הפרטים המזהים שלה.
התבוננו היטב ביצירה ולימדו אותה. בדקו באיזה אופן היצירה מתייחסת לפרסומות ולעולם הצריכה: באופן ישיר, באופן עקיף, בביקורת, באופן תיעודי או אחר. הסבירו.



 

 

6. "יוצרים ככוכבי תקשורת וכמוצרים לשיווק"  
חפשו באמצעי התקשורת הפופולאריים – עיתונות, תקשורת, אינטרנט, כתבת "צבע" על אמן, אדריכל או מעצב ישראלי.

א. רשמו את שם הכתבה, שם הכותב, המקור, ותאריך הפרסום. הוסיפו את הלינק לכתבה במידה ומצאתם אותה באינטרנט. רשמו באיזה יוצר או קבוצת יוצרים עוסקת הכתבה.

ב. נתחו את הכתבה תוך התייחסות לנקודות הבאות:

  חייו הפרטיים של היוצר
  קידומו האישי – באיזה אופן הכתבה תורמת לקידומו האישי?
  האם הכתבה היא לרגל אירוע מסויים?
  האם יש התייחסות לחיי החברה של היוצר?
  מידת התייחסות לאופי היצירה שלו? מה משקלה של התייחסות זאת לעומת ההתייחסויות בנקודות הקודמות?
  באיזו מידה היוצר נשאל או מביע את דעתו על עניינים שאינם קשורים לתחומי יצירתו כגון עניינים פוליטיים או חברתיים-כלכליים?

 

 
לצפייה בקובץ וורד  

 

© כל הזכויות שמורות למפ"ט-עמל 2004