ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
מידענות ארגונית (יח"ל 5) >הפורטל הארגוני

השיטות להתאמה אישית PERSONALIZATION TOOLS
כתב: עמי סלנט, מפט עמל. ערך: דר אשר עידן
COOKIES - אולי השיטה הנפוצה ביותר , אבל גם המסוכנת ביותר. מדובר על קטעי תוכנה השוכנים בזיכרון של הדפדפן (BROWSER) והמדווחים לאתרי האינטרנט מי הגולש וגם מה הם התנועות שלו.

שיטה פחות ידועה, אך יעילה מאד מנקודת המבט של המשתמש היא שיטת ה- COLLABORATIVE –FILTERING.

התוכנה שוכנת באתר האינטרנט (לא אצל המשתמש ) ועוקבת אחר התנועות של הגולש, התוכנה יכולה לשחזר את התנועות של המשתמש שהוא משאיר אחריו באינטרנט, והיכולות של התוכנות האלו הולכות ומשתפרות כל הזמן.

התוכנה משווה את המידע שצברה על דפוסי ההתנהגות/צריכה של השתמש כנגד בסיס מידע של משתמשים אחרים בעלי אותם תחומי עניין.
בצורה כזאת, משתמשים מקבלים בעצם המלצות כמו בשרות AMAZON:

CUSTOMERS WHO BOUGHT THIS BOOK ALSO BOUGHT…….


השיטה הוותיקה והידועה ביותר להתאמת המידע היא שיטת ה – RULE-BASED.
פילוח הפרופילים של ציבור המשתמשים עפי כללים של מגזרים, תחומי עניין, העדפות וכו.

המובילה בתחום זה היא חברת BROADVISION.

לתת הפריט הקודם  
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
 האם תהליך יעיל ?
 שלבי טיפול ביצירת שרות התאמה אישית בארגון
 מי מוביל באינטרנט ?
 התאמת מידע גם באתרים המסחריים
 כיצד מתבצע תהליך ההתאמה האישית ?
 השיטות להתאמה אישית PERSONALIZATION TOOLS

פעילויות בנושא
הפורטל הארגוני - תי
הפורטל הארגוני - כלי

 הוסיפו תגובה      שילחו פריט      הורדת הפרק


תגובות 0 לכתבה זו התפרסמו
תגובות