1. עליך להבין שבעידן האינטרנט, הגדלת הריכוזיות של מלאי ויידע בתוך הארגון, מביאה ליותר הפסד מאשר רווח. זאת משום שמצד אחד, רשת האינטרנט האיצה את התיישנות הידע ומצד שני האיצה בצורה דרסטית את הירידה בעלויות הבין-ארגוניות של תקשורת ועיבוד מידע.
2. לכן עליך להגדיר מחדש את הצרכים של הלקוחות שלך, ללא קשר לגבולות הפירמה.
3. הגדר תהליכים שיספקו את צרכי הלקוחות שלך, ללא כל קשר לטכנולוגיות קיימות וליחידות ארגוניות קיימות כיום.
4. בדוק אלו מתהליכים אלו הם בין-ארגוניים.
5. הגדל את היחס מכירות/מלאי באמצעות צמצום מלאי.
6. השתמש במשאבי הפרטנרים שלך ומנף אותם לתועלת שלך.
7. צמצם אי-הבנות, שגיאות, והתנגשויות בין-ארגוניות.
8. צמצם כפילויות בין-ארגוניות בבסיסי נתונים, טפסים, ממשקי משתמש, שפות, רשתות.
9. הפחת חרדות מפיטורים, באמצעות הסבה של עובדי כפילויות לעובדי שירות לקוחות.
10. התחל את תהליך השינוי עם תהליך מתאים ופרטנר מתאים. בחר לך תהליך עם סיכוי רב להצלחה אבל גם עם סיכוי להשפעה על כל הארגון (שרשרת אספקה, פיתוח מוצרים), שבאינטרנט הוא הצליח. בחר לך פרטנר בעל עניין בשיתוף פעולה, עם יכולת טכנית, עם תרבות ארגונית מתאימה, עם יכולת החלטה מהירה, עם יכולת קולבורציה.
|