ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
מידענות ארגונית (יח"ל 5) >הפורטל הארגוני

כיצד מתבצע תהליך ההתאמה האישית ?
כתב: עמי סלנט, מפט עמל. ערך: דר אשר עידן
תהליך ההתאמה האישית הפך להיות כיום ענף מתוחכם של שירותי מידע , עם כניסת חברות תוכנה חדשות ופיתוח אלגוריתמים חדשים לניתוב המידע.

חלק מהחברות מכנה את התהליך בשם:

INTERNET RELATIONSHIP MANAGEMENT (IRM)
הפורטלים המסחריים משתמשים במה שמכונה מודל ההתאמה האישי מסוג:
CUSTOMIZATION MODEL

* תהליך התאמה המאפשר ביצוע חיפושי מידע מצטברים בכמה מאגרים, כנגד פרופיל המשתמש.

* תהליך אחר הוא תהליך הרישום המקוון שאתרי האינטרנט דורשים. המשתמש החדש באתר נדרש למלא שאלון השואל אותו מיגון שאלות לגבי תחומי עניין, פרטי זיהוי אישיים ואחרים.

* הבעיה: הגולשים או המשתמשים מגלים חשדנות והתנגדות, לא כולם מתלהבים למסור מידע אישי או פיננסי, יש כאן מבחינה אתית קצת התערבות ברמת הפרט.

כתוצאה מכך מתפתח תהליך אחר של בניית הפרופיל האישי המכונה התאמה זוחלת CREEPING personalization.

* תהליך איסוף המידע על המשתמש או הגולש מבוסס על מעקב ממוחשב חשאי אחר ההעדפות המשתמש ותחומי העניין שלו וזאת באמצעות שיחזור דפוסי צריכת המידע שלו, כל זאת מבלי שהמשתמש יידרש לייזום את התהליך.

* מדובר על תהליך ממוחשב חרישי המתבצע בשלבי פעולה מדורגים. לאו לאט נאגרים נתוני השאילתות, נתוני הזמנת הספרים או התקליטורים ומתקבל בהדרגה פרופיל ההתעניינות של המשתמש.

* מתפתח כיום ענף חדש יחסית בשם SMART AGENTS המבוסס על SPIDERS או CRAWLERS האוספים מידע כנגד פרופיל המשתמש ברמות שונות ואט ולאט משפרות את תהליך הסינון של המידע.

* זהו אחד הענפים בתחומי התוכנה אשר משקיעים בו הכי הרבה משאבים וכספים.
לתת הפריט הקודם   לתת הפריט הבא
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
 האם תהליך יעיל ?
 שלבי טיפול ביצירת שרות התאמה אישית בארגון
 מי מוביל באינטרנט ?
 התאמת מידע גם באתרים המסחריים
 כיצד מתבצע תהליך ההתאמה האישית ?
 השיטות להתאמה אישית PERSONALIZATION TOOLS

פעילויות בנושא
הפורטל הארגוני - תי
הפורטל הארגוני - כלי

 הוסיפו תגובה      שילחו פריט      הורדת הפרק


תגובות 0 לכתבה זו התפרסמו
תגובות