ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
טכנולוגיות ידע (יח"ל 4) >מגמות חדשניות

המוח האוטומטי של האי.ארגון
דר אשר עידן
האתגר הגדול של האי ביזנס בעשור הקרוב הוא לאפשר ללקוח להשתמש במערכות ארגוניות מאוד מורכבות באמצעות כלי גישה מאוד פשוט ומובן. לאחרונה קרו שני מקרים שיכולים להעיד על התחממות שוק יישומי האי.ביזנס ואפילו על כניסת האי.ביזנס לשלב הבשל שלו שהוא אי.ביזנס 2.0. מיקרוסופט הכריזה שהיא נכנסת לתחום היישומים הארגוניים וכבר השקיעה כמיליארד דולר ברכישת חברה מדנמרק העוסקת בתחום זה. חברת הרשתות הותיקה נובל ששגשגה בסוף שנות השמונים מהחלוציות שלה במיצוי הפוטנציאל העסקי של רשתות מקומיות, קנתה החודש ב212 מיליון דולר סטארטאפ בשם SilverStream.com. בכך נובל מנסה לדלג מעל חברות יותר אופנתיות ממנה כמו סאן ומיקרוסופט שהקדימו להיכנס לתחום החם הקרוי Semantic Web Services.

בראשית שנות התשעים היו שני כלים חשובים בתחום היישומים הארגוניים. הראשון היה כלי לניהול יחסי לקוחות CRM – Customer relationships Management , שבקיצור נקרא לו כלי שירות, למשל בין הבנק לבין הלקוחות הפרטיים שלו. השני היה כלי לניהול משאבי הארגון ERP – ,Enterprise Resource Management שבקיצור נקרא לו כלי שילוב, למשל בין חטיבות בבנק מסוים.

ניהול היחסים בין עסקים ללקוחות פרטיים היה הסנונית הראשונה במה שמאוחר יותר התפתח כניהול מורחב של יחסים XRM – Extended Relationships Management , או ביזנס קולבורטיבי. בהרחבה זו יושמו הלקחים והידע שנצברו מראשית שנות ה90 כדי לנהל טוב יותר את היחסים הפיננסיים גם בין מוסדות פיננסיים ללקוחות הפרטיים, אך גם בין מוסדות פיננסיים לבין עצמם: בין קרנות הפנסיה וחברות הביטוח, לבין הבנקים וחברות ההשקעה והברוקרים. כלי השילוב למשל בין חטיבות בבנק מסוים, הורחבו לתחום השילוב בין בנקים שונים ובין מוסדות פיננסיים שונים.
איך נוצר המיזוג בין ה-ERP ככלי שילוב וה-CRM ככלי שירות קרה? איך זה התרחב לעוד יישומים? מה התועלות של הרחבה זו?

קובץ מצורף:  ch4f.doc
לתת הפריט הבא
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
 חמישה שלבים
 העשור הבא: אינטגרציה, שיתוף ואוטומציה

פעילויות בנושא
מגמות חדשניות במדעי
מגמות חדשניות במדעי

קישורים בנושא
SETI
WS-I
Tacit
 הוסיפו תגובה      שילחו פריט      הורדת הפרק


תגובות 0 לכתבה זו התפרסמו
תגובות