ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
טכנולוגיות ידע (יח"ל 4) >ממידע לידע

מיפוי הסביבה הארגונית של המידענות : מבנה ארגוני
דר אשר עידן
מבוא

הארגון מחולק ליחידות (חטיבות, אגפים, מחלקות) תחומיות ומרחביות (מחוזות, מדינות). כל יחידה מתמחה בתחום מסוים וכך גם העובדים בה מתמחים. היחידות התחומיות העיקריות ברוב הארגונים הן:
* פיננסים
* כוח אדם
* שיווק
* טכנולוגיות מידע
* חשבונאות
* הדרכה
* ייצור
* מחקר ופיתוח
* מכירות
* שירות

בסעיף זה נדגים את היחידות התחומיות באמצעות יחידה אחת, יחידת השיווק. אנו נראה כיצד כלי אי.ביזנס משנים יחידה זו.

שיווק מושלם הופך את מאמצי המכירה למיותרים, כי היא נעשית מאליה,
פיטר דרוקר.

האמירה של דרוקר מקבלת משמעות חזקה במיוחד בעידן האינטרנט והאי.ביזנס כי באמצעות מסחר אלקטרוני, הלקוח הופך להיות עצמאי הרבה יותר ברכישת שירותים ומוצרים מהאתר של החברה. אבל איך השיווק יכול להפוך את מאמצי המכירה למיותרים? התשובה לשאלה זו מעלה את שאלת הקשרים שבין האינטרנט לשיווק בפרט ובין האינטרנט לעסקים בכלל.

בסוגיה זו ישנם כאלה כמו פורטר, הסבורים כי רשת האינטרנט היא שיפור טכני בלבד של חוקי הכלכלה והעסקים כפי שנחקרו לאורכה של המאה ה20. מהצד השני ישנם כאלה כמו האמר הסבור כי רשת האינטרנט משנה אפילו את תורת השינוי.

בסעיף זה נבדוק מה עשתה מהפכת האינטרנט לעולם השיווק, באמצעות בדיקת הרלוונטיות של עקרונות היסוד של השיווק על פי קוטלר מאמצע המאה ה20, לעידן האינטרנט של ראשית המאה ה21.

קובץ מצורף:  ch1OS.doc
לתת הפריט הבא
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
 העשור הראשון של האי.שיווק
 מהן הטכנולוגיות השיווקיות של העשור הבא?
 מהן המתודולוגיות השיווקיות של העשור הבא?
 מילון שיווק

פעילויות בנושא
חב` אסטרו, דוגמה למי
כלים, מיומנויות יסוד
הכנה לעבודה בארגונים

קישורים בנושא
מבט לטכנולוגיות אינט
 הוסיפו תגובה      שילחו פריט      הורדת הפרק


תגובות 0 לכתבה זו התפרסמו
תגובות