המודיעין העסקי של המחר: ידידותיות וידע
|
דר אשר עידן |
ישנן שלוש מגמות במודיעין העסקי של המחר:
א. שילוב של יכולות של זמן אמת באמצעות נוכחות, IM, שיתוף קבצים וP2P. www.Iteration.com
ב. הגדלה נכרת בידידותיות של המודיעין העסקי כך שהוא יהיה בידי כל אחד כמו שדפדפן אינטרנט ומעבד תמלילים נמצאים בידי כל אחד. הגדלה נכרת של הידידותיות של המודיעין העסקי תוביל להשלכות הבאות: ראשית, תאפשר למיליוני עסקים קטנים בכל העולם להשתמש במערכות אלה, בעוד שכיום יש צורך באנשי מחלקת מערכות המידע שיעשו זאת עבור המנהלים של הארגון כולו. רק ארגונים גדולים יכולים להרשות לעצמם מחלקות של מערכות מידע. שנית, תאפשר לכל דרגי העובדים בארגון ולא רק למנהלים, להשתמש במודיעין עסקי. לדוגמה איש מכירות או איש תיקונים הנמצאים בשטח וברשותם רק סלולר יוכלו לקבל מודיעין עסקי בזמן אמת על הלקוח באמצעות המכשיר שבידם. www.alphablox.com
ג. שילוב המודיעין העסקי במערכות ניהול הידע וההדרכה של הארגון
מודיעין עסקי מספק מידע מרוכז יותר ונגיש יותר. מודיעין עסקי הופך לידע כאשר רכיב הבינה הארגונית שלו מגלה חוקים ומסיק מסקנות מהמידע. אך ישנה עוד דרך שבה הארגון יוצר ידע. זוהי מערכת ניהול הידע. מערכת ניהול הידע כוללת מתודולוגיה וכלים המאפשרים להמיר ידע סמוי ופרטי המצוי בראש של העובדים לידע גלוי וציבורי המאוחסן בפורטלים הארגוניים, ובספרי ההדרכה של הארגון. מסתמנת אם כן חלוקת עבודה מעניינת בין מערכת המודיעין העסקי המייצרת ידע מתוך היישומים הארגוניים, לבין מערכת ניהול הידע המייצרת ידע מתוך ראשיהם של העובדים. הידע המקבל מהשילוב של שתי המערכות, יכול להיות מאוחסן במחסן ידע שהוא הבסיס להדרכה של הארגון ולקבלת החלטות אסטרטגיות של המנהלים בארגון.
|
קובץ מצורף: ch2d.doc |
קישורים מצורפים:
www.Iteration.com
www.alphablox.com
www.dmreview.com
|
לתת הפריט הבא
|
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
תרשים 2ג. שלב התצוגה, הדיווח וההפצה א: לוח השעונים הדיגיטלי של הארגון על פי חברת מיקרוסטרטגי
תרשים 2ד. שלב התצוגה, הדיווח וההפצה ב: תצוגת דוחות על פי חברת מיקרוסטרטגי
תרשים 2ה. כנל על פי חברת מיקרוסופט
תרשים 2ו. עוגת שימושי BI ענפיים: יולי 2003
תרשים 2ז. עלות/תועלת של תחכום מול מספר משתמשים לכלים שונים של BI
|
|
|