ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
מידענות ארגונית (יח"ל 5) >ניהול תוכן

הבניית הידע באמצעות מאגר שאלות נפוצות
כתב: עמי סלנט, מפט עמל. ערך: דר אשר עידן
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS -FAQ

* טכניקה של מאגר שאלות נפוצות היא טכניקת הבניית ידע בה נעשה שימוש רב באינטרנט בשנים האחרונות .

* יש כיום עשרות אלפי מאגרים של שאלות נפוצות באינטרנט והשימוש בהן הולך וגדל גם בקרה התאגידים והחברות.

לדוגמא:

* כיצד אני יכול דואר אלקטרוני מבלי להראות את שמות שאר הנמענים?

* כיצד אני יכול לפתוח את ה-NETSCAPEעם ההודעות החדשות שהגיעו לתיבת הדואר האלקטרוני?

* כיצד אני יכול למחוק כתובות מתוך רשימת ה-BOOKMARK שלי?

* כיצד אני יכול לשמור את כל כתובות ה-BOOKMARK שלי על גבי מחשב אחר?

* הטכניקה ליצירת מאגר השאלות הנפוצות מבוססת על פירוק המדריכים המקצועיים , לדוגמא, המדריך הפנימי לתחזוקת שרת האינטרנט בארגון, לסדרה של שאלות מדורגות, כאשר לכל עמוד הקיים במדריך, אפשר להציג לפחות 3 שאלות נפוצות.

תיעוד
******

* המצב השני : שצריך לראיין את המומחים או אנשי המקצוע בארגון – לתחקר אותם ובעזרתם לבנות כמה סטים של שאלות נפוצות?

המידען או מנהל הידע צריך לדעת כאן לשאול שאלות וחכמת שאילת השאלות היא כישור חשוב למנהלי ידע בארגון.

* החסרון בשיטה השניה היא העובדה שהיא עתירת זמן ומחייבת את המתחקר להכיר מבחינה מקצועית את תחומי העיסוק של המתוחקר או לקרוא ולהבין את החומר והמסמכים הקשורים לתחומי העיסוק או ההפעלה של איש המקצוע.

* השיטה השלישית היא לבקש ולחייב כל איש מקצוע בארגון לסייע בבניית מאגר השאלות הנפוצות ולהעביר לפחות 20 שאלות שכיחות ונפוצות + תשובות מפורטות.

* בניית אוסף השאלות והתשובות עם איש המקצוע היא, לאמיתו של דבר, תהליך של תיעוד.

* מרבית אנשי המקצוע לא מקדישים זמן לתיעוד של תהליכי העבודה והפרוייקטים ולכן יש ערך חיובי רב לבניית מאגר שאלות נפוצות יחד ובמשותף עם אנשי המקצוע בארגון. הבנייה של מאגר השאלות הנפוצות צריכה להיות שיטתית.

קובץ מצורף:  ch5-6.doc

פעילויות בנושא
ניהול תוכן: כלים

 הוסיפו תגובה      שילחו פריט      הורדת הפרק


תגובות 0 לכתבה זו התפרסמו
תגובות