התאמת מידע PERSONALIZATION בעידן האינטרנט
|
כתב: עמי סלנט, מפט עמל. ערך: דר אשר עידן |
* מבחינה מידענית וטכנולוגית המושג התאמת מידע או כפי שאנו מכירים אותו בעידן האינטרנט, PERSONALIZATION, אינו מושג חדש.
* כל המידענים הוותיקים זוכרים את המושג SDI או פרופילים ממוחשבים.
SLECTIVE DISSEMINATION OF INFORMATION
* המושג שהיה מוכר בעיקר לספרנים ומידענים זוכה לעדנה מחודשת מאז העלייה המטאורית של האינטרנט, השאלה שנשאלת היא האם מדובר באותה גברת בשינוי אדרת, או בשינוי קונספטואלי של תהליך ההתעדכנות.
כמה עובדות תחילה על היקף התופעה:
* כל שירותי המידע הגדולים באינטרנט כמו DOW JONES או LEXIS-NEXIS מכריזים השכם והערב על פיתוחים של שירותי עידכון חדשים מסוג PERSONALIZATION באתרי האינטרנט שלהם.
* כל הפורטלים ומנועי החיפוש הגדולים מפעילים מזה כשלוש שנים שירותי פרסונליזציה/ ניתוב מידע סלקטיבי:
MY YAHOO
MY EXCITE
|
קובץ מצורף: ch6-4.doc |
|
לתת הפריט הבא
|
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
האם תהליך יעיל ?
שלבי טיפול ביצירת שרות התאמה אישית בארגון
מי מוביל באינטרנט ?
התאמת מידע גם באתרים המסחריים
כיצד מתבצע תהליך ההתאמה האישית ?
השיטות להתאמה אישית PERSONALIZATION TOOLS
|
|
|