ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
טכנולוגיות ידע (יח"ל 4) >ממידע לידע

מיפוי הסביבה הארגונית של המידענות : ענפים
דר אשר עידן
מבוא

לאחר שהסברנו מהם כלי אי.ארגון בסעיף 1.2.1 - כלים, ומהם יחידות הארגון בסעיף 1.2.2 -מבנה ארגוני, נסביר עתה את המושג השלישי הנחוץ להבנת סביבת העבודה של המידענות הארגונית: ענפים. ניתן לסווג את הארגונים השונים לפי הענף שבו הם עוסקים. בין הענפים המרכזיים ניתן למצוא:
* פיננסים: בנקאות, ביטוח, פנסיה וכו.
* תיירות: מלונות, השכרת רכב, חברות תעופה, משרדי נסיעות, אתרי תיירות וכו.
* חינוך: אוניברסיטאות, בתי ספר, השכלת מבוגרים וכו.
* משרדי ממשלה וארגונים ציבוריים: משרד החינוך, ההסתדרות וכו.
* בריאות ורפואה: קופות חולים, בתי חולים, בתי מרקחת וכו.
* בידור ופנאי: עיתונים, מופעים, טלוויזיה וכו.
* רשתות סופרמרקטים
* מכוניות ומטוסים
* אנרגיה
* כימיקלים

באתר זה אנו נדגים ענף אחד מבין כל הענפים. בחרנו את הענף שהוא אולי הכי כייפי, ענף התיירות.

כיצד רשת האינטרנט משנה את מפת התיירות ואת הרגלי התיירות בעולם? לדוגמה, לפי מחקר של חברת פורסטר מספטמבר 2002, 75% מהתיירים הפוטנציאליים בעולם שינו את תוכניות התיירות שלהם מהשנים הקודמות בגלל המצב, או מעדיפים עסקה מזדמנת טובה של הרגע האחרון. כשליש מהתיירים שילבו בין שתי האפשרויות הנל.

עסקאות מזדמנות של הרגע האחרון הן אחד מהיתרונות של האי.תיירות יחסית לתיירות הישנה. היתרון השני הוא פרסונליזציה, דהיינו האפשרות להציע מידע ועסקאות תיירות התפורות ללקוח באופן אישי לאור פרופיל שלו שהוא בעצמו בונה או שחברת האי.תיירות בונה לאור הגלישות הקודמות שלו באינטרנט. היתרון השלישי הוא אינטרקטיביות של הלקוח עם הספק והמוצר, לדוגמה באמצעות סרטי וידאו ותמונות מהמלון או מהפארק. היתרון הרביעי הוא מידע מהיר ומעודכן יותר. היתרון החמישי הוא האפשרות לברר ואף להשיג מחירים טובים יותר. היתרון השישי הוא ישירות עם מינימום תיווך. היתרון השביעי והאחרון הוא אפשרות לברר מידע ולבצע עסקאות 24/7 (27 שעות 7 ימים בשבוע).

לפי WTO (ארגון התיירות העולמי, World-Tourism.com), ב1980 היו בעולם 287 מיליון תיירים בתיירות הבינלאומית. בשנת 2000 היו 600 מיליון, גידול של למעלה מפי שניים תוך עשרים שנה. סך המכירות הגיע בשנת 2000 ל476 מיליארד דולר. בשנת 2010 מספר התיירים יעבור את המיליארד וסך המכירות יגיע ליותר מ1500 מיליארד דולר. פירוש הדבר הוא שגם יהיו יותר תיירים (כמעט פי שניים) וגם כל תייר יוציא יותר. אם בשנת 2000 תייר ממוצע הוציא כ800 דולר לנסיעה, ב2010 הוא יוציא כ1400 דולר לנסיעה.

נתונים אלה הפכו את התיירות כבר בשנת 2000 לשוק הגדול בעולם, יותר משוקי האנרגיה, המכוניות, הטלקומוניקציה והטקסטיל. מספר המועסקים בשוק התיירות גדול מ100 מיליון. הפעילות הכלכלית של התיירות המקומית והבינלאומית מהווה כ10% מהתלג העולמי. השאלה היא איזה נתח אי.התיירות השיג מתוך עוגת התיירות המסורתית?
קובץ מצורף:  chAnaf.doc
תמונה מצורפת:  ch1-3.jpg
לתת הפריט הבא
מעבר מהיר לתתי הפריטים:
 העשור הראשון של האי.תיירות
 העשור הבא של האי.תיירות
 תיירות הוליסטית
 MapPoint
 סינדיקציה וקולבורציה בזמן אמיתי ובמרחב אמיתי
 אינטרנט ותיירות בישראל

פעילויות בנושא
חב` אסטרו, דוגמה למי
כלים, מיומנויות יסוד
הכנה לעבודה בארגונים

קישורים בנושא
מבט לטכנולוגיות אינט
 הוסיפו תגובה      שילחו פריט      הורדת הפרק


תגובות 0 לכתבה זו התפרסמו
תגובות