כפי שהיה צורך במסה קריטית של משתמשים באינטרנט בשנות ה90 כדי להפוך סטארטפים כמו יאהו וגוגל לכדאיים עסקית, כך יש כיום צורך במסה קריטית של משתמשים בשפה החדשה ובנגזרותיה כדי להפוך את האורזים הדיגיטאליים לכדאיים עסקית. הלקוחות העסקיים של האורזים הדיגיטאליים הם: בתי ספר, אוניברסיטאות, הוצאות לאור, משרדי ממשלה, יחידות הדרכה וניהול ידע ארגוניים וחברות תוכנה.
הדוורים הדיגיטליים, האורזים הדיגיטליים, והספרנים הדיגיטליים (כמו גוגל), הם חלק ממוצרי מדף מודולריים שהולכים ומתרבים הנכללים בשירותי ווב Web Services. כדי שהם יהיו יעילים הם צריכים דרכים נוחות להידבר בינם לבין עצמם, בינם לבין המשתמש האנושי, ובינם לבין ישומים ישנים אחרים. צורך זה בהידברות מצריך כלי הבנה חדישים שהמכנה המשותף שלהם הוא יכולת סמנטית שתוצג בסעיף הבא.
|