ליחידות 1 - 3 באורט  
השתלמות מדעי המידע  
 
פעילויות

כלים, מיומנויות יסוד ומתודולוגיות כלליות, למידען ארגוני
 
מאת: דר אשר עידן, ערן קולבר, סיגלית עדני
 
1. כלים

* מידע מדויק ומיידי בקצות האצבעות באמצעות הסרגל של גוגל או/ו של Groowe.com. הצעד הראשון הוא כניסה לאתר www.google.com, והתקנת סרגל הכלים של גוגל לתוך הדפדפן שלך. זה יאפשר לך עבודה משולבת ביישום שלך (וורד למשל) ובאינטרנט. נניח שנתקלת במושג חדש או בכלי חדש. אתה פשוט מקיש את המילה או כמה מילים לסרגל גוגל שבדפדפן, לוחץ enter ומקבל מיידית את התוצאות.

* מידע פריפריאלי ומיידי בזוית העין באמצעות הסרגל של יו.סי.מור. כלי מידעי אחר ובחינם הוא www.ucmore.com , לאחר שהתקנת אותו, כלי זה מוסיף לך מידע על מוצרים, כלים, תכנים ושירותים, דומים לאלו המצויים באתר שבו אתה גולש באותו רגע. בכך כלי זה מרחיב לך את האופקים בזמן אמיתי ותוך כדי גלישה.

* בניית ספרייה באמצעות כפתור הפייבוריט של האקספלורר של מיקרוסופט. לאחר שהגעת לאתר או לאתרים החשובים לך, תוכל לבנות לך ספרייה בת עשרות ספרים ומאמרים עם גישה מיידית אליהם גם כשאינך מחובר לאינטרנט. זאת באמצעות שלושה שלבים פשוטים: ראשית, לחץ על כפתור הFavorites שבדפדפן. שנית, בתפריט שנפתח לחץ על Add to favorites. שלישית, בתיבת הטקסט שקיבלת סמן בv את האפשרות Make available offline. זה יתן לך את האתר גם כסימנייה לגלישה כשאתה מחובר לאינטרנט וגם כספר או כמאמר לקריאה כשאתה לא מחובר לאינטרנט.

* קהילת מידענות IOL-וואלה! (http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/index&forum_id=1573&cat_id=310)

2. מיומנויות

* קריאה פעילה וכתיבה. עבודה משולבת באמצעות בראוזר-וורד-אי.מייל לניהול השוטף כולל הורדת מסמכים מהאי.מייל ומהבראוזר ועבודה עליהם בוורד. זה יאפשר לך חיבור שוטף של שולחן הכתיבה שלך לקבלת חומר מהעולם ולמשלוח חומר לעולם בזמן אמת. EAI אישי.

* דואר: מלבד משלוח המסמכים הכתובים לנמענים השונים שלך, אתה יכול להשתמש באי.מייל כספרייה פרטית, באמצעות המתודולוגיה שתפורט בסעיף המתודולוגיות.

* חיפוש: הקלדה לתוך הסרגל גוגל וסינון המידע באמצעות כפתורי הצבעים בסרגל שפורט בסעיף הכלים הנל. שימוש בצבעים של גוגל מאפשר זיהוי מיידי של מילות המפתח בתוך המסמך שאותו אתה לומד או חוקר.

3. מתודולוגיות

* חלק גדול מהמידע שבחינם מצוי בצורת White Papers, הניתנים להורדה מיידית או לאחר הקלדת הנתונים שלך. עליך ללמוד לתת את הנתונים שלך בטפסים סטנדרטיים של החברות השונות. מאמרים אלה מאפשרים עומק מחקרי בקלות הבנה של זורנל.

* כדאי לך להירשם לשירות ידיעות תקופתי (יומי, שבועי או חודשי) המגיע באמצעות האי.מייל. בצורה כזו, גם אם לא ידעת על משהו חדש שהופיע בשוק, השירות של היצרן או של חברת המחקר ידאגו לעדכן אותך לפי התדירות שאתה בחרת. Mailing List (רשימת תפוצה).

* ובידיעות הנל למודיעין עסקי לטובתך, על אף שלפעמים, מידע בעל ערך עסקי ניתן רק תמורת תשלום. איך תדלה את המידע בעל הערך העסקי בחינם? בעיקר כשאתה נתקל בשמות של שחקנים חדשים, טכנולוגיות חדשות וכלים חדשים, אתה יכול להקליד את השמות בסרגל של גוגל ולהגיע ישירות לאתר של החברה שנזכרת או נרמזת בתקציר של המאמר שבתשלום, או בדמו של המוצר שבתשלום.
 
קישור(ים) מצורפ(ים):  
 www.google.com
 www.ucmore.com
 קהילת מידענות IOL-וואלה!