נשיא המדינה יצחק הרצוג בביקור ברב תחומי עמל עהד חורה למצוינות במדעים

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע ב- 24/11/22 עם רעייתו מיכל לביקור בביה"ס הרב תחומי עמל עהד למצוינות במדעים חורה, שם חנכו מעבדות מדעים חדישות. את פניו של הרצוג קיבלו חאבס אלעטאונה ראש מועצת חורה, יו"ר דירקטוריון עמל אלכס מילר, מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל, יו"ר עמותת עהד ד"ר עאהד אמטיראת וחברי הנהלת העמותה, מנהל ביה"ס מוחמד אבו נג'א וחברי הנהלת ביה"ס, יזם ההייטק יוסי ורדי ורבים אחרים.
במשך כשעה קיים הנשיא הרצוג שיח פתוח עם תלמידי ביה"ס שהציגו שאלות רבות שנוגעות לחברה הבדואית, ולאחר מכן חנך הנשיא יחד עם הנהלת עמל וביה"ס את המעבדות החדישות למדעים.

החיים משתנים לנו במהירות מול העיניים

בתחילת המפגש עם התלמידים נשיא המדינה פנה אליהם ואמר: ״זהו כבוד גדול עבורי להיות בבית הספר הנפלא הזה, פה בחורה. ישוב שהפך להיות סמל למצוינות, הצלחה ולימודים במדינת ישראל, ולא פחות חשוב מכך הוא סמל ליכולת לבנות נגב משותף ואחר כאן בארץ. כולנו אחים ואחיות וכולנו חיים כאן ביחד, כל אחד ואחת מאיתנו רוצים לממש חלומות ביחד, אני פה כדי שנדבר על כל החלומות האלו. החיים משתנים לנו במהירות מול העיניים. אנחנו רואים את המדע, החלל והתקשורת בהתפתחות תמידית וכל זה מתחיל כמובן מבית הספר. אנחנו מאושרים ושמחים להיות כאן אתכם היום ומאחלים לכם בהצלחה!״

השפה היא גשר

מנכ"לית קבוצת  הרב תחומי עמל, קארן טל בירכה את הנשיא הרצוג ואמרה: "השפה היא גשר. חשוב שהעברית הקולחת שנשמעת מפי המנהל וכל המנהיגים בקהילה תהיה גם נחלתם של התלמידות והתלמידים. המפתח למוביליות חברתית היא השפה, לכן עלינו לקחת זאת כאתגר להעמיק את השפה העברית על מנת שתהיה על בוריה אצלכם, ובאותה מידה אני רוצה לקחת מחויבות ברשת עמל שכל ילד יהודי יסיים את בית הספר כשהוא יודע לדבר ערבית מדוברת. זה יהיה הצעד הראשון לבניית חברה שמושתתת על כבוד והיכרות".

תלמידות ותלמידי ביה"ס הציגו בהמשך ניסויי מעבדה.

בביה"ס הרב תחומי עמל עהד חורה למצוינות במדעים לומדים 480 תלמידים, והוא בין המובילים בנגב ובארץ.