תלמידי קבוצת עמל – דור העתיד של היזמים בישראל

17/01/2017

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני העניקה פרסים למיזמים שזכו במקומות הראשונים בתחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים


מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני מובילה בשש השנים האחרונות, חזון שבמרכזו שינוי תפיסת הלמידה בכל בתי הספר של עמל ברחבי הארץ בדגש על חינוך ליזמות, חדשנות, מצוינות וחינוך לערכים. לא עוד שינון חומר הלימוד, אלא למידה באמצעות חקר, עבודת צוות, יזמות ויכולת עמידה מול קהל. במסגרת זו נערך ב- 15.1.17 אירוע היזמות והחדשנות של קבוצת עמל למען הקהילה, במרכז פרס לשלום וחדשנות, בהשתתפות שורה ארוכה של בכירים במשק, בתעשייה ובציבוריות הישראלית. האירוע אשר כלל את גמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, נערך במעמד חמי פרס, בנו של הנשיא התשיעי וממשיך מורשתו, יו"ר מרכז פרס ושותף מייסד של קרן הון סיכון פיטנגו, מיכל כהן מנכ"לית משרד החינוך, אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות ועו"ד רוית דום עיני מנכ"ל קבוצת עמל, שהאירוע כולו הוא פרי חזונה. 


השיתוף עם התעשייה
בין הנוכחים: אלישע ינאי יו"ר איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה, אורן שגיא מנכ"ל סיסקו ישראל, דודי גיל מנכ"ל חברת העובדים, יוסי מיוחס סגן נשיא ומנכ"ל מארוול ישראל, רונה רמון, עו"ד קובי טריפטו מנכ"ל ההסתדרות, ד"ר נורית הראל יו"ר ובעלים של קבוצת ד"ר פישר, אלונה ברקת, ד"ר גיא רוטקופף מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, ישראל אייבי סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים בפלאפון, אורן הלמן סמנכ"ל חברת החשמל, ד"ר עופר רימון ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לחדשנות,יונה ברטל מנהלת חוג ידידי מרכז פרס לחדשנות ורבים אחרים.
נוכחותם המחישה את עומק השיתוף עם התעשייה שיש לקבוצת עמל. כולם באו לכבד בנוכחותם את גמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לבחירת מיזמי התלמידים שזכו במקומות הראשונים.
הם עברו בין עמדות התלמידים שהציגו את הפיתוחים היזמיים שלהם, התעניינו מאוד בתהליך שעברו והביעו התפעלות רבה מיכולותיהם. חלקם אף היו שופטים בתחרות.
פרזנטציות בסגנון טד
לאחר מכן צפו בפרזנטציות קצרות של התלמידים בסגנון טד. בזה אחר זה עלו תלמידי עמל לבמת האירוע והלהיבו את קהל הנוכחים.
לא בכל יום ניצבים בני נוער תלמידי תיכון בפני מי שמובילים את התעשייה הישראלית, וההתרגשות ניכרה מאוד. היא ניכרה גם על פניה של מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני שאמרה: "זהו רגע מרגש מאוד עבורי, רגע של הגשמת חלום".
בלטה באירוע בנוכחותה נציגות תלמידים מביה"ס "און", מסגרת חינוכית חברתית שיקומית לתלמידים נפגעי שיתוק מוחי ונכויות מורכבות. הם באו לצפות בתוצרים הסופיים שפיתחו תלמידי עמל, לאחר שסייעו להם בשלבי החשיבה והתכנון להתמקד בצרכים האמיתיים של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. היה מרגש מאוד.

מאמין וגאה בכם ובכישרונכם

יו"ר מרכז פרס ושותף מייסד של קרן הון סיכון פיטנגו, חמי פרס אמר: " הייתי מאוד שמח לו אבא שלי זכה להיות פה היום. אבא שלי האמין שמדינת ישראל צריכה לדאוג בראש ובראשונה לתלמידים, הוא האמין בכל ליבו בסקרנותכם וביכולת שלכם לפרוץ גבולות. כיום אנו ממשיכים את מורשתו של אבא שלי. אנחנו רואים בכם התלמידים, בך רוית דום וברשת עמל, שותף אסטרטגי מלא. מאוד התרשמתי ממה שראיתי היום". בפנותו למנכ"ל קבוצת עמל אמר: "את רואה בחינוך לחדשנות פלטפורמה חברתית לצמצום פערים. אני רוצה לברך אותך גם על היכולת לרתום הרבה מאוד גורמים. אבא שלי גם אהב והעריך אותך מאוד ואני יודע שתמיד שמח לבוא לאירועים של רשת עמל. רשת עמל יחד עם אבא שלי שברו את שיא גינס, ומקווה שרשת עמל תשבור עוד הרבה שיאים בעתיד. המשימה שלקחתם על עצמכם היא נעלה. אני מאמין וגאה בכם ובכישרונכם וברצון שלכם לשפר את חיי הזולת. אני מקווה שהפיתוחים שראינו בתחרות ישפיעו לטובה על חיי כולנו".

שילוב מדהים ומרגש
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על הדרך החדשה שמובילה כיום קבוצת עמל במערכת החינוך, והביע התפעלות מאופי האירוע והתחרות שכולה למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. "זהו שילוב מדהים ומאוד מרגש" אמר.
 
גם מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הרעיפה שבחים: "את רוית, בתי הספר והתלמידים, חותרים למצוא את הדרך האחרת, מהפריפריה ועד המרכז. זה היופי של הרשת, זהו יופי של חינוך. מאחלת לך שתמשיכי להוביל את הקבוצה ואתך כולנו את המערכת של החברה המתוקנת של מדינת ישראל. מערכת החינוך צריכה לאפשר לילדים להגשים את עצמם בתחומם. אתם היום עדות חיה לדבר הזה".

חווים את הלימודים באופן פרקטי
מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני הודיעה כי מעתה תיקרא תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל על שמו של שמעון פרס ז"ל. היא הודתה לכולם ואמרה: "אנחנו עמלים על יצירה של דור חדש של תלמידים, שחווים את הלימודים לא רק בתיאוריה אלא באופן פרקטי. בני הנוער שלנו מגיעים להישגים חסרי תקדים. אנחנו רואים תלמידים שלא מסתפקים רק בראייה הצרה של הצרכים שלהם, אלא לוקחים את הידע שצברו ומשתמשים בו לתרום לקהילה. מה שאנו רואים כאן היום, זו תוצאה של חשיבה יצירתית ועבודת צוות, זו תוצאה של קבוצות חשיבה שמביאות לעשייה משותפת. יש יזם, מפתח, מי שאחראי על הייצור, איש כספים, כי ככה פועלים בתעשייה. הם מתנסים בבעיות בשטח ובונים פרויקטים שמובילים לשינוי אמיתי במציאות של כולנו ובעיקר במציאות של אנשים עם צרכים מיוחדים". עו"ד דום עיני תיארה בהתרגשות דברים שאמרה לה תלמידת בי"ס "און" בעלת צרכים מיוחדים במהלך עבודת תלמידי עמל על פיתוח המיזמים לתחרות. "היא אמרה לי שהיא רגילה לזה שתמיד עוזרים לה, והפעם היא מאוד שמחה שהיא יכולה לעזור לאחרים" סיפרה.
 
יצוין שקבוצת עמל רתמה לתחרות היזמות ארגונים וגופים הפועלים כדי להעלות את רמת חייהם ולהקל את השתלבותם בחיי הקהילה של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות: עמותת מילב"ת, Tikkun Olam Makers, בית איזי שפירא, בי"ס "און", וכן את משרד החינוך וההסתדרות הכללית.
כמו כן יצרה שיתוף פעולה עם גופים וחברות הייטק ותעשייה: Marvell, IBM, יעל תוכנה ומערכות, Ed.il, המועדון המסחרי והתעשייתי, סיסקו, טבע ועוד.
 
בסיום האירוע הוענקו פרסים למיזמים הזוכים.

במקום הראשון,
זכו שני בתי ספר לאחר שחבר השופטים העניק להם ניקוד זהה:
בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ת"א ופנימיית בית הנוער, על פיתוח מקל נחייה חכם לעוורים.
בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים, על פיתוח מערכת ניוד והרמה לכסא הנשלטת ע"י פקודות קוליות.
גם בפרס השני זכו שני מיזמים:
בית הספר הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א, על פיתוח אפליקציה בשם SAS להזעקת עזרה במצבי מצוקה.
בית הספר הרב תחומי עמל אלפארוק כסייפה, על פיתוח אפליקציה לתקשורת בין הורה לילד עם צרכים מיוחדים.
במקום השלישי זכה בית הספר הרב תחומי עמל בגין צפת, על פיתוח המיזם UVtron, מכשיר אלקטרוני המסייע לחולי פסוריאזיס באמצעות שליטה על כמות הקרינה.
בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ת"א זכה בפרס נוסף. הוא נבחר גם לחביב הקהל בפיתוח מיזם חברתי ערכי, בהצבעה של הקהל הרחב שנערכה באתר Ynet.
לכל הזוכים הוענקו פרסים כספיים.
חמי פרס יו"ר מרכז פרס הודיע באירוע כי יעמיד סכום זהה לפרס שהעניקה קבוצת עמל לזוכים במקום הראשון.
קישור לתמונות נוספות

כתבת וידאו שפורסמה ב-Ynet