לרגע קצר אחד, ביום רביעי ה-4 במרץ 2020, מדינת ישראל הפכה למעצמה אמיתית של אנרגיית שמש. בשעה 11:44 לפני הצהריים, 22% מכלל החשמל במשק יוצר מאנרגיות מתחדשות – שיא נקודתי של כל הזמנים בישראל. 99% מהחשמל הירוק שיוצר באותו רגע – 1,599 מגהוואט – מקורו באנרגיה סולארית. האחוז הנותר נוצר מטורבינות רוח ומביוגז. למרבה הצער, זה עדיין לא אומר שישראל הפכה לאימפריית שמש באורח קבע. בשנתיים האחרונות, בעקבות פתיחה של שדות תרמו-סולאריים חדשים בדרום והאצה בהתקנת פאנלים על גגות ברחבי המדינה, אמנם חלה עלייה משמעותית בשימוש באנרגיית שמש, מכ-1.5% ל-6-7%, אבל משק החשמל הישראלי עדיין רחוק מהנתונים הדו-ספרתיים שמאפיינים מדינות רבות במערב.
להמשך קריאה – קצת חדשות טובות: לרגע הפכנו לאימפריית השמש, זמן ישראל 13.3.2020
"ישראל ראשונה בייצור חשמל מהשמש ב־OECD"? פוטנציאל לפייק ניוז, העין השביעית 30.6.2020