למידה במרחבי החיים – Mooc – קורס אונליין ללמידה עצמית
Life Wide Learning מבית היוצר של המעבדה הבינלאומית לחדשנות של רשת עמל, מחזור ראשון
* דוגמאות מעוררות השראה * מודל ששת הצעדים * תהליך החקר * התוצר הסופי * הערכה ומשוב *
מדוע מורים ותלמידים נשארים בבית כדי ללמד וללמוד, כשהיו יכולים לצאת החוצה ולקיים אינטראקציה עם הקהילה והסביבה בבית הספר? שייקספיר אמר, "כל העולם במה, וכל הגברים והנשים בסך הכל שחקנים". אנו טוענים – העולם הוא כיתה וכולנו תלמידים.
שלום!
אנו מורים מרשת החינוך עמל בישראל. לרשת שלנו כ-50 מוסדות חינוך ברחבי הארץ, כולל בתי ספר תיכוניים, חטיבות ביניים ומכללות, עם הרשמה כוללת של למעלה מ- 31,000 תלמידים. עמל מונעת על ידי חזון של חדשנות ויזמות, והיא מתפתחת ומתנסה בכלים, פדגוגיות ומתודות חדשות על בסיס קבוע. היום אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע מרגש במרחבי החיים. המסע מתחיל בקורס המקוון שלנו בנושא למידה מבוססת מיקום וקהילה, ולכן קראנו לו – "למידה במרחבי החיים".
במהלך הקורס שלנו תגלו כיצד ללמד את התלמידים שלכם באמצעות הרחובות, הבתים, השכונות ובעיקר סיפורי האנשים. כשאנו בוחנים את העולם באמצעות מרחבי החיים, נוכל לגלות את ההיסטוריה, הידע, הסיפורים והתרבות הבלתי נראים של סביבתנו הקרובה, תוך שימוש בטכנולוגיה פשוטה שיש לכל אחד בסלולרי/טאבלט. הלומדים ייחשפו לסיפורי הקהילה שלהם, להיסטוריה של העיר ואפילו להיסטוריה המשפחתית שלהם.
כפי שתראו, במודל פשוט ויעיל בן שישה צעדים, יחקרו התלמידים שלכם את ההיסטוריה של הקהילה, יחזירו לתושבים את הסיפורים הבלתי נראים שנשכחו, ינגישו את הקולות האילמים ויגישו אותם כתרומה לקהילה. על ידי מתן קול לדברים הסמויים מן העין במרחב הציבורי, תהיה לכם הזדמנות להשפיע באופן אישי על הקהילה עצמה, ולאפשר ביטוי לקולות מהשטח – תהליך שכיוונו מלמטה למעלה; תוכן התלמידים מסתנן למרחב הציבורי העירוני. התלמידים יגלו את יכולותיהם להשפיע על האינטראקציה האורבנית ולקיים בה שיח הדדי. סוג זה של למידה לא רק מטפח את תחושת השייכות של התלמידים לבית הספר ולעיר שלהם, אלא מעורר בהם גאווה שהצליחו להחזיר דבר בעל ערך לקהילה. ואיזה קולות סמויים מעוררת בכם העיר שלכם ? בואו נחקור את זה ביחד!
פרק 1 – דוגמאות של למידה במרחבי החיים
שייקספיר אמר – העולם הוא במה וכולנו שחקנים. אנחנו טוענים – העולם הוא כיתה וכולנו תלמידים. באמצעות הקורס שלנו, תלמדו באמצעות רחובות, בתים, שכונות וסיפורים מרתקים מהקהילה המקומית שסובבת את היישוב שלכם, תוך שימוש בכלים דיגיטליים שיתופיים. אנו קוראים לזה למידה במרחבי החיים האמיתיים. בפרק זה, נציג לכם רציונל ודוגמאות מעוררות השראה מרחבי הרשת
פרק 2 – צעדים מעשיים בכיתה
סרטון זה מתמקד בארבעת הצעדים הראשונים:
צעד 1 – בחירת המקום
צעד 2 – בדיקה ותכנון ראשוניים
צעד 3 – חקר
צעד 4 – עיבוד מידע
בואו נתחיל… כיצד עושים זאת? בחלק זה נתמקד בחלק מהתוצרים האפשריים של "למידה במרחבי החיים". חלק 2 של המדריך למשתמש, עוסק במגוון מרתק של תוצרי המיזם, הנשען על דוגמאות מעוררות השראה וניסיון המורים מהשטח
סרטון זה מתמקד בצעד 5 – הכנת התוצר הסופי
פרק 4 – הערכה ומשוב
בחלק זה, נבקש להעמיק בהערכה, במדידה ובמשוב של תלמידים ומורים העוסקים בלמידה רב-תחומית, הנשענת על מיומנויות מגוונות ואינטיליגנציות מסוגים שונים.
סרטון זה מתמקד בצעד 6 – הערכה ומשוב
חברי הנבחרת: סיגל אלמי-מלמן, חגי גפן, מעיין נלסון, נורית דקלו, עמוס רבן, שי ניסן, אור מנחם
הובלת הנבחרת, עריכת תוכן וניהול פרויקט: רפאלה בלס
- כתבות על מסעות המעבדה לחדשנות ועל התחרות – לחצו כאן
- עמוד המוק באנגלית – Lesson 1 | Lesson 2 | Lesson 3 | lesson 4
- פדלט הנבחרת
- למידה במרחבי החיים, מקבץ כתבות