לאחר השלמת בדיקת ההיתכנות, המרכז המשותף עובר לפיתוח טכנולוגיות ייצור מסחרי של SAF ממימן ירוק ופחמן דו-חמצני.
מרכז החדשנות המשותף של בואינג והטכניון לדלק סילוני בר קיימא (SAF) הכריז אתמול (26 בינואר 2026) על מעבר לשלב הפיתוח היישומי, לאחר השלמת שלב המחקר וההיתכנות. ד"ר ברנדון נלסון, נשיא Boeing Global, ביקר בטכניון לרגל ציון דרך זה בפעילות המרכז שהושק בשנת 2023.

מטרת המיזם והשלב החדש
השותפות האסטרטגית בין בואינג והטכניון מתמקדת בפיתוח דלק סילוני בר קיימא (Sustainable Aviation Fuel – SAF), תוך מטרה להפוך את הייצור לכדאי כלכלית ולתחרתי מסחרית. השלב המעשי שהוכרז כעת יתמקד בפיתוח והפקה של SAF ממימן ירוק ופחמן דו-חמצני, תוך שיפור תהליכי הייצור לרמה מסחרית.לפי השותפים במיזם, הצמיחה ארוכת הטווח בתחום התעופה מותנית בייצור SAF מחומרי גלם אלה, והמרכז המשותף מכוון לקדם תהליך זה לרמה שתאפשר ייצור בעלות תחרותית.