מאת: אלין מלמוד, מנהלת פיתוח ארגוני והדרכה
תוכנית Booster לפיתוח מנהלי מטה הינה תוכנית ראשונה מסוגה ברשת עמל, אשר פותחה בשנה שעברה והוטמעה במהלך החודשים האחרונים כחלק מהשקעה אסטרטגית בחיזוק השדרה הניהולית של מטה הרשת.
התוכנית כללה שישה מפגשי למידה והתפתחות, אשר עסקו במגוון רחב של נושאים ניהוליים ובהם: תפיסת תפקיד ניהולי, מחוברות ארגונית, תקשורת וניהול שינוי, השפעה ללא סמכות, ניהול ממשקים, אימון מנהלים, מנהיגות אישית, ניהול זמן והובלת יוזמות ארגוניות. מטרת התוכנית הייתה לייצר שפה ניהולית משותפת, לפתח יכולות ניהוליות עדכניות ולחזק את תחושת השייכות, ההשפעה והאחריות המערכתית של מנהלי המטה.
לאורך התוכנית נאספו נתונים שונים על אפקטיביות התוכנית ושביעות רצון המשתתפים, סיכום כלל התוכנית מתבסס ומשלב בין ניתוח המשובים הכמותיים אשר בוצעו בכל מפגש, לניתוח המשובים המילוליים שנאספו לאורך הדרך. שיחת הסיכום הפתוחה עם המשתתפים וניתוח התובנות שהופקו לאחר סיום המחזור הראשון, היה משמעותי להפקת לקחים לעתיד לבוא. הממצאים מצביעים באופן חד משמעי על הצלחת התוכנית ועל הערך הרב שיצרה עבור המשתתפים, לצד מספר כיווני פיתוח ושיפורים ברורים למחזור הבא.
מטרות התוכנית כללו בין היתר יצירת שפה ניהולית אחידה יותר, פיתוח מיומנויות ניהול בעולם העבודה המשתנה, חיזוק מנהיגות אישית ויכולת הובלת אנשים ותהליכים, פיתוח יכולות השפעה, הנעת עובדים, ממשקים ושותפויות. כל זאת לצד הקניית כלים לניהול שינוי, קונפליקטים וחוסן אישי וארגוני. ואכן, מהמשובים עולה כי רוב המשתתפים חשים שהתוכנית אכן הצליחה לקדם מטרות אלו ברמה גבוהה, בעיקר בתחומי החשיפה, ההשראה, ההיכרות הארגונית והרחבת ארגז הכלים הניהולי, כאשר רוב המשתתפים ציינו את עצם קיום התוכנית כהישג ארגוני משמעותי המעיד על השקעה, הערכה והכרה, לצד הזדמנות מקצועית יוצאת דופן. "אף פעם לא היה דבר כזה", הארגון רואה אותי" ו- "תודה על ההזדמנות!".
נתראה במחזור הבא!