תבליטי מדינת הבו
מבין תבליטי מדינת הבו, ציורי השבויים מגויי הים בולטים בחשיבותם, בגלל גודלם ומצב השתמרותם הטוב. הכתובת בכתב החרטומים המצרי המלווה את הציור מזהה את השבויים כפלשתים האומרים: תן לנו נשמת אפנו , הוי מלך בן אמון (כינוי של מלך מצרים).
פריט הלבוש הבולט פה ובכל הציורים הוא “כובע הנוצות”, הקשור בסנתרית. עיון מדוקדק בכובעים אלה מגלה הבדלים קטנים בין כובעי הפלשתים לבין כובעי שאר גויי הים; רק לקבוצה אחת, השרדן, ישנם כובעים שונים לגמרי, מין קסדה בעלת קרניים (ראה בתמונה משמאל) נוסף לכובעים, לבושים הפלשתים אזור רחב וסינור קצר בעל פסים וציציות. על פלג גופם העליון, לובשים הפלשתים, כנראה, חולצות. מעל חולצות אלו, לבשו שריון-רצועות, כפי שאפשר לראות בציור הקרב הימי ובציורים של שבויי קבוצות אחרות.
בציור קרב היבשה, אנו מבחינים היטב בכלי הנשק הפלשתיים: רומח, חרב ומגן עגול. גם כאן וגם בקרב הימי, אין כל סימן לשימוש בקשתות אצל הפלשתים, בניגוד למצרים. כמו כן, ניתן לראות חיל רגלים, הנלחמים כנראה בקבוצות של ארבעה, ובחיילי הרכב, המוסעים על גבי מרכבות בעלות גלגלי חישורים הרתומות לזוג סוסים. ישנם גם שני סוגים של עגלות הרתומות לארבעה שוורים – בעגלות האלה אפשר לראות גם חיילים וגם אזרחים.
תבליט קרב הים הינו מקור חשוב ביותר לגבי הספנות העתיקה. לפי הכתובת בציור, אנו רואים את תוצאות המארב שהטמינו המצרים לגויי הים. בחרטומי הספינות המצריות ישנו פסל אריה, ואילו אצל הפלשתים, מופיע הסמל הידוע, הברווז.
מפרשי כל הספינות אינם מונפים. בציורי הספינות של גויי הים , בניגוד לספינות המצריות, אין משוטים. אך נראה כי פרטים אלה פשוט נעלמו עם שחיקת התבליטים, שהיו מטוייחים וצבועים באופן מקורי. עדיין ניתן להבחין במבנה הכללי של הספינות ואף ניתן לשחזר את מראיהן. באשר לשיטות הלוחמה, נראה כי הפלשתים השתמשו בספינותיהם בעיקר לצורך הורדת לוחמים ליבשה.
המצרים, מצדם, כבר פיתחו תורת לוחמה ימית משוכללת, שכללה שימוש ברשתות להצר את שיוט ספינות האויב, קשתות, כדי לפגוע באויב מרחוק, וחכות-אנקול שנזרקו אל מפרשי ספינות הפולשים מטווח קצר כדי להפוך אותן.